Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

Olek@tele.pl, 21 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 10 tys. km
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód piękny, szybki i do tego elegancki - po prostu ALFA. Kupując Alfę kupujesz też kawałek splendoru, który niegdyś ta marka miała, a do tego 156 wygląda tak, że podoba się teraz i będzie się podobać za 20 lat, jak zostanie pięknym oldtimerem - tak jak wszystkie Alfy przed nią.
Wrażenia
5,0
Silnik
Alfa 156 - tylko z tym silnikiem; Inni mogą się uczyć
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma ocen cząstkowych - dałbym 4,5; skrzynia sama w sobie fajna, ale dla tatusiowej limuzyny. Samochód, który ma 190 KM i 7,3 sek. do "setki" powinien mieć krótsze drogi prowadzenia drążka zmiany biegów, a sprzęgło krótszy skok.
5,0
Układ jezdny
powiem tak: na pewno mieliście okazję ściagać się spod świateł z niejednym samochodem. Jednak najfajniejszy moment to ten, kiedy dojeżdżasz do zakrętu i gość w samochodzie obok zwalnia, a Ty przejeżdżasz ten zakręt bez zmiany prędkości. Seryjne nastawy trochę za miękkie (jak dla mnie trochę za ciężki przód), więc trochę poprawiłem charakterystykę tłumienia amortyzatorów i zbliżyłem Alfetkę do ziemi (o jakieś 3 cm) traz jest super.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie bez zarzutu - nie jest to wkońcy Fiat Mutipla
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, bez nadmiaru przycisków - trochę kiepskie fotele (w wersji skórzanej słabo stabilizują kierowcę w zakrętach), ale jakie piękne!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu się zgodzę z kilkoma osobami - system trochę niedopracowany - strasznie późno zaczyna działać, co jest uciążliwe szczególnie w zimie. Moja żona ma 147 i tam jest o niebo lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli preferujesz sportowy styl prowadzenia samochodu (pionowo ustawione oparcie fotela, dość blisko ustawiony fotel) to jest ok. Jeżeli lubisz jazdę spokojną, odsuwasz fotel do tyły i masz mnóstwo miejsca; pasażer to samo. Co do tylnych siedzeń - ALFA TO SAMOCHÓD ZE SPORTOWYM ZACIĘCIEM - JAK CHCESZ WOZIĆ PASAŻERÓW JA JAKIŚ TAKSÓWKARZ TO KUP SOBIE MERCA BECZKĘ - WYJDZIE CI TANIEJ I PASAŻEROWIE BĘDĄ ZADOWOLENI
5,0
Wyciszenie
W tym samochodzie nie jest najciszej, ale dzwięk silnika jest cudowny - abolutnie nie powinno się poprawiać wyciszenia. A jak czegoś nie mozna i nie należy poprawiać to jest to rewelacyjne - czyli 5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak - tu już nie jest tak fajnie. Dużo pali - to fakt i nie ma znaczenia czy to zima czy lato; czy zmiana biegów na wyższy następuje przy 6800 czy przy 3500 (jest różnica ok 1 ltr na 100 km w mieście - a samopoczucie spada wtedy do -1 w 100 stopniowej skali). Jednak kupując samochód za 120000 złotych nie jest istotne, że BMW o podobnych osiągach spala ok. 12,5 ltr na 100 km w mieście. Ceny napraw i części (części Fiata) niestety wysokie. Rada - w Intercar`sie sprzedają renomowane zamienniki, np. klocki Alfy przód ok 500 PLN - Ferodo Racing 270 PLN; a każdy wie, że Ferodo to Ferodo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic z drobiazgów -
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawiszka, zawiszka i jeszcze raz zawieszka - ale to już żale do min. Pola (to ten od dróg)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
14,1
l/100km
15,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Sedan