Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 I Sedan

Alfisti, 5 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tutaj nie trzeba nic mówić . Polecam każdemu kiedyś się przejechać i posłuchać go na żywo obojętne na jakim wydechu .
Układ elektryczny : Największy mit na temat alfy 156
Karoseria : Lakier trzyma się w świetnej kondycji , jest ocynk i od góry nie występuje żadna korozja . Gorzej od spodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Podłoga i progi potrafią korodować . Lakier bdb , od góry ocynk także bdb nawet po 20 stu latach
Zawieszenie : Szybko łapie luzy naprawiane na zamiennikach . Skrzypiące wahacze górne
Układ hamulcowy : Nie awaryjny ale za słaby względem mocy
5,0
Całokształt
Postaram się przybliżyć wszystkie wady i zalety bo znam to auto jak własną kieszeń posiadając je od blisko 10 ciu lat (80tys km u mnie , przebiegu nie weryfikowalem , wydaje się być prawdziwy) i postaram sie obalić różne powstałe mity na jego temat a wskazać prawdziwe wady . Ogólnie auto dla kogoś kto kocha sie w nietuzinkowej motoryzacji , którego cieszą detale i różnego rodzaju smaczki . Nie jest to typowe wozidło , które ma nie generować dodatkowych kosztów . Będzie generować bo już samego oleju trzeba będzie dolewać co jakis czas ;) a i pod maskę nieraz zajrzeć żeby przepolerować sobie chronowane barany albo spryskać skrzypiące wahacze sprayem do gumy ;) . W zasadzie to nie polecam bo potrafi uzależnić jak najgorszy nałóg ;) . Prawdziwe jej wady to nie zawieszenie czy elektronika (najgorsza bzdura jaka slyszalem) , wadą fabryczna po latach okazuje się być podłoga albo raczej niekiedy już jej brak ;) dalej progi , fartuchy podłużnic , wneka kola zapasowego są to miejsca newralgiczne dla tego nadwozia gdzie występuje korozja w większym lub mniejszym stadium . Dlatego jest to pierwsze od czego trzeba zacząć przy oglądaniu takiego auta . Z wierzchu próżno szukać rdzy na aucie bo jest to ocynk , lakiery też trzymają się super , nie płowieją , ładnie błyszczą nawet po latach . Awaryjna elektronika to największa brednia jaką słyszałem bo przez 8 lat nie miałem absolutnie żadnych problemów z nią .raz zrobiłem sam zwarcie grzebiąc i skonczyło się na wymianie bezpiecznika więc zabezpieczone wszystko jak należy . Zawieszenie , wahacze mało wytrzymałe . Amortyzatory za to bardzo (u mnie seryjne sportpack , przednie wytrzymały 21 lat i o dziwo nadal są sztywne i sprawne , spręzyny miały już dosyć eibach czarny seryjny 98" jedna była pęknięta) Ogólnie polecam dla kogoś kto kocha motoryzacje. Za sam rozrząd z olejami przygotuj na dzień dobry ok 1500. Zadbany egzemplarz ze zdrową podłogą polecam , najlepiej szukać tam gdzie nie ma zim i soli na drogach . Zawieszeniem w ogóle się nie przejmować można wymienić , jedynie zwrócić uwagę na przedni stabilizator bo jest bardzo problematyczny do naprawy ze względów konstrukcyjnych , żeby to zrobić zgodnie ze sztuką trzeba opuszczać sanki bo jest mega niewygodnie a przy V6 jeszcze gorzej . Seryjne hamulce na pewno są za słabe do V6 i żadna tarcza czy klocek nie zrobi tutaj roboty jak należy , tylko zmiana na tarczę 310-330 z dużym zaciskiem brembo ma sens. Jeżeli ktoś jeździ wolno to hamulec na pewno wystarczy Jeżeli poszukujesz alfy ze względu na niskie ceny i łudzisz się ,że będzie fajnie kupując gruza za 4-5 k to odpuść sobie temat bo Cię to przerośnie i będzie kosztować dużo pieniędzy do doprowadzenia takiego auta do sensownego stanu .
Wrażenia
5,0
Silnik
Powiedziałbym ,że jest chyba pancerny bo to co wytrzymał przez 8 lat podczas mojego użytkowania zasługuje na wyrazy największego uznania . Poza tym brzmi fenomenalnie , jest bardzo elastyczny już z samego dołu i ogólnie bezawaryjny . Jedyne minusy to ilość oleju jakie potrzeba do wymiany i ewentualne jego dolewki , ale to już zależy od stanu zużycia . Może byc litr na 10k a może być i litr na 1k . Ogólnie jest to największy plus alfy i jedyny prawdziwy powód jej posiadania ;) . Ta linnia nadwozia w połączeniu z tym silnikiem to coś za co kocha się motoryzację
4,0
Skrzynia biegów
Ogolnie bdb . Przełożenia są krótkie1-60 , 2-90 np . Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie jeżeli skrzynia jest w dobrym stanie . 6 bieg można mieć wbity przy 50-60 i bez redukcji bujać sobie autko wyżej . Minusem jest mechanizm różnicowy , który po prostu prędzej czy później strzela , rozpadając się i przebijając dziurę w skrzyni biegów . Ale stanie się to tylko podczas upalania auta i strzelaniem ze sprzęgła z pedałem w podłodze . Jeżeli ktoś normalnie użytkuje nie doprowadzi do tej awarii nigdy . Ja swoją rozsadziłem dopiero po 5 latach ;) Oceniając w normalnych kategoriach daje 5-6 , oceniając z perspektywy upalania i dudnienia do odcięcia z dymem spod kół 3/6 , musi pier... olnać w końcu od takiej jazdy i przekonał się o tym każdy .
5,0
Układ jezdny
Dla mnie same plusy . Kierownica tutaj to jakies 2 obroty nie 4 jak w innych autach . Ma to oczywiście minusy w postaci np zaparkowania gdziekolwiek . Manewrowanie na dwa razy to standard . Ale przy dynamicznej jezdzie ma to same plusy a do tego służy alfa w zestawieniu z busso . Dodam ,że maglownica podcieka mi gdzieś od x lat . Do tej pory nie robiłem jedyne co wymieniłem to pompe wspomagania bo ziemna po prostu wyła i mnie to drażniło . Działała by pewnie do dzisiaj ... ;) . Pozatym jest to bardzo trwały układ , żadnych awarii przez tyle lat
3,0
Karoseria
Ze wzgledu na podloge niska ocena . Karoseria z wierzchu jest rewelacyjna lakier nie jest miekki , jest ocynk , darmo szukać ognisk korozji . Chyba ,że gdzies na dole blotnika gdzie piach i kamienie wycinaja lakier
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność szczególnie przez tylną szybę jest słaba . Poza tym nie ma tragedii ale na pewno nie jest idealnie . Przesiadka z innego auta na początku może wymagać przyzwyczajenia .
5,0
Ergonomia
Tutaj nie może być inaczej jak max . Oceniając rozpmieszczenie wskaznikow i calego kokpitu okiem kierowcy naturalnie , bo to właśnie kierowca w tym aucie jest najważniejszy . Wszystko znajduje się pod ręką bez potrzeby odrywania oczu , cała konsola i zegary skierowane są w stronę kierowcy . Pasażer widzi licznik tylko do 120 bodajże ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych awarii tutaj nie miałem . Autko w zime grzeje dobrze , klima też chłodzi jak należy . Szyby nie parują ani inne dziwne rzeczy .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby jadą komfortowo , 5 już troszkę gorzej . Kierowca wzorowo . Wygodne skórzane fotele momo z podłokietnikiem z przodu , z tyłu również bardzo wygodne i bardzo trwałe po latach jak się okazuje . Polecam wersje z grzaniem przednich foteli na zimę świetna sprawa , ponieważ skóry są wówczas bardzo zimne .
3,0
Wyciszenie
Tutaj nie potrafię jednoznacznie ocenić bo u mnie cicho już dawno nie jest . Mam sportowy zawias i przelot ;) . Twin spark jest, na pewno cichutki . Ale ogólnie nie jest to dobrze wyciszone auto takie jest moje wrażenie . Jest poprawnie ale nie jest wzorowo , z tego co pamiętam na normalnym sprawnym zawieszeniu i cichym wydechu było dosyć komfortowo . Do 3 tys bylo tylko delikatne mruczenie od 4 dopiero głośno . Nie jest to na pewno auto wyciszone jak lexus gs albo ls ale myślę , że nie o to chodzi w alfa romeo ...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co czarować nie jest to tanie auto do utrzymania i mało kto tak naprawdę chce je naprawiać jak przyjdzie co do czego . Samego oleju na wymianę należy przygotować 6-6.2 litra przeważnie a na suchy silnik bodajże 7.2 . Wahacze też do trwałych nie należą , jedyny plus ,że zamienniki są bardzo tanie ale i niekiedy lichej jakości. Świece tylko platynowe najlepiej i też nie byle jakie . Cewki zapłonowe bardzo drogie . Rozrząd jest bardzo drogi i najlepiej wymieniać go odrazu z pompą wody bo to jedna robota . Plastikowy wirnik ww pompie wody po latach przestaje spełniać swoją rolę dla tego wrzuca się pompe z metalowym . Dla ciekawości mogę dodać ,że mój rozrząd miał 17-18 lat ;) , pasek był tylko wymieniany reszta podzespołów była jeszcze fabryczna . Wszystko w zasadzie co wymieniałem w aucie robiłem jako pierwszy więc nie są to tak mało trwałe samochody jak się o nich mówi. Na pewno nie jest to jakość i trwałośc toyoty z lat 90 ale nie odstaje niczym od audi/bmw itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę tych samochodów uważam ,że jest bardzo dobrze . Każda alfa jest bogato wyposażona rzadko kiedy coś nie działa . Chyba ,że ktoś jest typowym januszem niedbaluchem i jakby mógł to sikałby do baku żeby było taniej ;) . Jakość części zamiennych jedynie niekiedy jesttak bardzo słaba więc nie ma co bawić się w zamienniki .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma drobnych usterek jak są to już raczej konkretne ;) typu dyfer w skrzyni biegów albo skończony po latach rozrusznik czy nie daj Boże alternator ;) . Ewentualnie kable od airbag pod fotelem lub centralka do przeprogramowania bardzo tanie do ogarnięcia .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem jak to ocenić w zasadzie . Z powaznych usterek to rozsadziłem dwa dyfry przez 8 lat jazdy ale to tylko z mojej winy więc nie będę pisał że samo się zepsuło ... i wymieniałem rozrusznik (skonczyly się szczotki) , i polecam każdemu od razu zregenerować kompleksowo czyli wymienić w nim wszystko co się da bo ja najpierw wymieniłem szczotki a za rok wyciagałem spowrotem bo zacinał się w nim automat ... darmowa robota x2 . Poza tym poważniejszych usterek nie było , chociaż to bardziej naturalna eksploatacja zużytych części w starym samochodzie . Nigdy się nie zdążyło żebym jechał na lawecie czy nie mógł odpalić auta z jakiejś przyczyny tak więc ta awaryjność to chyba jednak gruby mit motoryzacyjnych januszy ;) a przez tyle lat sprawdziłem to auto w każdych warunkach od ulewy i jazdy w wodzie po sam zderzak , jazdy w zimę , jazdy w długie trasy oraz najwięcej po mieście i V6 nie ma u mnie lekko służy mi do tego do czego zostało stworzone czyli do jazdy od 4 do 7100 ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 I Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
14,1
l/100km
15,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 I Sedan