Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

M, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 200KM 147kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezpośredni układ jezdny i sposób w jaki Stelvio pokonuje zakręty. W kategorii "SUV dla mas" w zasadzie nie ma konkurencji.
Przeniesienie napędu : Q4 sprawdza się super. Normalnie zapięta jest tylna oś, a jak trzeba to sterownik dopina przód.
Karoseria : Robi wrażenie na żywo, ciągle przyciąga uwagę na ulicy.
5,0
Całokształt
Bardzo udane i dobrze wykonane auto. Świetnie wygląda, jeździ rewelacyjnie i nadal, po ponad 2 latach użytkowania, mam ogromną frajdę siedząc za kółkiem. Absolutnie nie mam żadnych problemów z legendarną awaryjnością, wszystko działa jak należy. Udało się Alfie Stelvio i chyba sami o tym wiedzą oferując 5 lat gwarancji w standardzie. Zdecydowanie polecam samochód każdemu kto chciałby poczuć motoryzację w dobrym wydaniu, każdemu kto ceni dobre właściwości jezdne połączone z użytkowym charakterem SUVa.
Wrażenia
5,0
Silnik
W erze elektryfikacji najnormalniejsza jednostka spalinowa. Dobra kultura pracy, nienajgorsze brzmienie wewnątrz auta. Na zewnątrz wydechy potrafią ciekawie zagrać na zimnym starcie. Moc wystarczająca, choć czasami żałuję, że nie zdecydowałem się na wersję 280KM. Spalanie dość wysokie: jazda "wokół komina" około 10l/100km, spokojna trasa 8l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Spodziewałem się gorszej kultury pracy, ale skrzynia ZF naprawdę daje radę. Nie szarpie, płynnie zmienia biegi, jest przewidywalna. Oczywiście czasami trochę się spóźni, szczególnie przy bardzo dynamicznym starcie, lecz można z tym żyć. Dynamiczna redukcja przy wyprzedzaniu działa poprawnie, nie mam żadnych zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Byłem sceptycznie nastawiony do SUVa, więc wybrałem się na jazdę próbną do salonu Alfy. Po kilku minutach wiedziałem, że chcę to auto. Ciężko opisać wrażenia, ale Q4, bezpośredni układ kierowniczy, rozkład masy 50:50 oraz nieduża waga auta powodują, że Stelvio klei się do drogi i kładzie na łopatki moje poprzednie samochody kombi produkcji niemiecko-czeskiej. Samo zawieszenie dość twarde, ale to jest pewnego rodzaju kompromis. Co ciekawe, posiadamy też w domu drugie auto typu hatchback i jest to jedno z nielicznych aut, które mają porównywalny ze Stelvio układ jezdny. Jest to Ford Focus.
5,0
Karoseria
Wiadomo, rzecz gustu, ale mało jest aut tego typu tak ładnie narysowanych. Samochód nadal wzbudza zainteresowanie na ulicy, mimo że Stelvio parę lat już ma. Lakier jest dobrej jakości, a karoseria solidna, np. drzwi nie udają kartonu i przy zamykaniu nie wydają głuchego uderzenia, czego doświadczyłem podczas przeglądu modeli "premium".
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma rewelacji, ale można się przyzwyczaić. Słupki A ograniczają widoczność, co powoduje konieczność wychylenia przy manewrach, ale zakładam, że większość aut typu SUV ma podobne mankamenty.
5,0
Ergonomia
Brak dotykowych przycisków i możliwość sterowania pokrętłem, bez dotykania ekranu, to w obecnych czasach rzadkość. Osobiście bardzo sobie cenię takie rozwiązania i uważam, że jest to jedna z największych zalet. Podobnie jak piękne zegary analogowe. Praktycznie wszystkie możliwe przełączniki mamy pod ręką i obsługa jest intuicyjna. Bardzo ciekawe rozwiązanie z przełącznikiem kierunkowskazów, na które ktoś narzekał w poprzednich ocenach. Faktycznie działa inaczej, ale przyzwyczajenie zajmuje dosłownie 1 dzień lub dłuższą trasę. Aktualnie uważam, że jest to świetne rozwiązanie i tęsknię za każdym razem jadąc innym autem. Jeden mały minus za brak podświetlenia pokręteł na kierownicy. Wszystkie pozostałe przyciski na są podświetlone, a o pokrętłach chyba zapomnieli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu bywa różnie i czasami klimatyzacja zaskakuje. Raz dmucha mocno, innym razem przegrzewa lub niedogrzewa. Oczywiście w pewnych warunkach, najczęściej gdy jest zimno i świeci słońce. Jednak dzieje się tak bardzo sporadycznie, zazwyczaj jest w porządku. Generalnie w autach grupy VAG wentylacja działała lepiej i bardziej przewidywalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zupełnie w porządku dla rodziny 2+2. Środkowe miejsce na tylnej kanapie raczej dla szczupłego dziecka niż dorosłego.
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle, lecz mam pakiet wyciszenia wnętrza i koła 19". Największy hałas dobiega jednak z nadkoli w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe, więc utrzymanie ogranicza się do zakupu paliwa czy płynu do spryskiwaczy. Serwis cenowo w środku stawki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał dobrego auta w rozsądniej cenie. Proszę pamiętać, że mimo jakości premium nie dopłacamy ekstra za znaczek na masce/grillu, więc cenowo jest atrakcyjnie. A raczej było, ponieważ kupowałem w II połowie 2021, więc cena dużo niższa niż obecnie i do tego dostałem dobry rabat. Na tamten okres Stelvio dobrze doposażone porównywalne kwotowo do Tonale obecnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, absolutnie brak awarii. Mam gwarancję na 5 lat, co może oznaczać, że Alfa jest pewna tego modelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, zero problemów w ciagu ponad 2 lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Stelvio – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting