Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

Mateusz, 4 lata temu
Silnik 1.8 S 90KM 66kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 318 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pancerna jednostka, mimo dużej pojemności (1.8) auto mało pali i dobrze się zbiera, świetne auto w długie trasy
5,0
Całokształt
Auto mam 2 lata, 20 lat spędziło u jednej właścicielki w Niemczech, kolejne 9 u jednego właściciela w Polsce. Bezwypadkowe, brak rdzy. Przykuwa uwagę na ulicy, jest to świetny youngtimer do jazdy na co dzień. Dzięki ocynkowanej karoserii można nie obawiać się zimy.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 S PM 90 koni, jednopunktowy wtrysk + LPG. Jednostka bezobsługowa, banalna budowa, dużo miejsca pod maską, świetny dostęp, części tanie i dobrze dostępne. Na prawdę pancerny motor, z którym poradzi sobie każdy, nawet początkujący mechanik.
5,0
Skrzynia biegów
Wersja AKM, jedna z dłuższych skrzyń w tym modelu, świetnie nadaje się w trasę, przy 110 km/h mam 2,5k obrotów, cisza w środku. Co prawda w mieście trochę ciężko się zbiera, ale spalanie w trasie przy tej skrzyni jest bardzo niskie. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, nie trzeba ich szukać.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, aczkolwiek na oryginalnych podzespołach nie jest to auto do jazdy po torze, w szybkich zakrętach ma tendencję to przechylania się na boki, podsterowności. Zawieszenie bardzo komfortowe, dobrze wybiera nierówności.
5,0
Karoseria
Ocynkowana z obu stron, zero rdzy. Oryginalna powłoka lakiernicza utrzymuje się już 31 lat. Lakier od słońca nieco wyblakł.
Komfort
5,0
Widoczność
W żadnym nowym samochodzie nie ma tak dobrej widoczności. Ogromne szyby dzięki czemu manewrowanie tym autem jest banalne.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki umieszczone tam, gdzie się tego spodziewa kierowca, jedynie włączanie świateł awaryjnych manetką przy kierownicy może być zaskoczeniem. Dobrze widoczne zegary, masa wszelkiego rodzaju schowków, również schowek na kasety!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po 30 latach z reguły nagrzewnica wysiada i właściciela czeka żmudna wymiana. Przy okazji należy wymienić pokrycie klapek wentylacji, które po 30 latach się rozsypały. Po tych naprawach w zimie w środku można siedzieć w krótkim rękawku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, przy wzroście 190 cm wygodnie można zająć pozycję za kierownicą, niestety gdybym chciał usiąść samemu za sobą nie byłaby to wygodna pozycja. Jak na gabaryty auta w środku miejsca jest dużo. Auto jest dość wąskie, więc 3 dorosłe osoby raczej z tyłu nie pojadą.
5,0
Wyciszenie
Mimo braku wyciszenia maski w środku nawet przy dużych prędkościach jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Śmiesznie tanie koszty utrzymania, rozrząd za 100 zł, nagrzewnica 40 zł, licznik 80 zł, drugi silnik można mieć za 500 zł. Eksploatacja bardzo tania. Z drugiej strony jeśli ktoś szuka smaczków z wersji specjalnych to musi się przygotować na spore wydatki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto, które można kupić w świetnym stanie za 3000 zł, które bezawaryjnie pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów? Nie ma lepszego budżetowego auta. Kupować póki tanie, bo auto staje się klasykiem i zyskuje na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciekająca nagrzewnica - typowy problem dla tego modelu po 20/30 latach użytkowania. Problemy z wskaźnikiem temperatury i paliwa - wystarczy wymienić tranzystor w liczniku, koszt 3 zł. Im więcej wyposażenia dodatkowego tym więcej drobnych usterek może się pojawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek w trakcie eksploatowania przeze mnie auta.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi 80 B3 Sedan