Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

posiadacz Audi 80 w dobrym, stanie, 19 lat temu
Silnik 1.8 S 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 203 tys. km
Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Polecam auta typu Audi a szczególnie eksploatawane na zachód od Odry ;-) Są zadbane i dobrze wyposażone. Jak bede zmieniał to bede miał dylemat co wybrać. Jak sie jezdzi autem z ABSem, elektryką szyby lusterka ogrzewanie i środek wyłożony dobrymi jakościowo materiałami to sie chce zmienic na coś lepszego. A pokażcie mi nowe auto za około 35 tys zł z takimi dodatkammi ? Mnie auto wyszło 12 tys z wszystkim i następne jakie bede szukał to bedzie musiało być 2 razy lepsze od tego co mam teraz tak ze sadze ze nie pójde do dilera po nowe tylko odwiedze jakiegos krzeżaka za Odrą i kupie tam ;-)Jezeli chodzi o karoserie to 14 alt i nic nie rdzewieje, no mozna gdzies tam znaleźć rdze przy mocowaniu wahaczy itp (ale to ogniska korozji po wytartym lakierze) poza tym zabezpieczona jest karoseria dobrze bo jest ocynkowana
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,8 nie jest zbyt mocny ale mozna jeździć już od 1,5 tys obrotów. Silnik oznaczenie PM , z tego co czytałem na kazdym tłoku jest 5 pierscieni tak ze sa to pewnie trwałe silniki. Widział Audi 80 u Turka w niemczech które miało 540 tys km, cofał licznik Turek, mysle skoro ja mam dopiero 200 tys km to jeszcze troche pochodzi ;-) Ale mozna na tym silniku przycisnąć trzeba trzymać go po 3,5 tys obrotów ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Tu najwyzsza nota biegu wchodza idealnie skok jak joysticku ;-) jeździłem róznymi autami tu skrzynia to ideał.
3,0
Układ jezdny
No tu zgroza jeżeli chodzi o eksploatacje na polskich drogach ! , ale autko ma 14 lat orginalne amory, końcówki układu kierowniczego itd, jedynie co wymieniłem to tuleje gumowe w zawieszeniu przód (moze nie potrzebnie bo jedna tulejka była wybita)
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu spoko, do tył trzeba nabrać wyczucia ale nie jest tak źle, problem sie zaczyna jak zaparuje tylnia szyba
4,0
Ergonomia
Jak na poczatek lat 90 tych to dobrze, na desce panuje wzorowa ergonomia umieszczenia wskaźników , przycisków i innych elementów. Audi zawsze słynło ze wzorowej ergonomi. Wszytko jest bardzo łatwo rozpoznawalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. Ja mam wersje z podgrzewaną przednią szybą, tylnią i lusterkami. Łatwo jest usunąć wilgoć z auta dmuchawa rewelacyjna wydajność. Nadmuchy pozwalaja ustawic wiele opcji ogrzewania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Audi 80 jest niższe od pasata o około 5 czy 10 cm chyba, nie jest to auto dla ludzi którzy maja wzrost powyzej 180 cm. Auto nie grzeszy nadmiarem przestrzenie we wnatrz ale nie projektowano tego auta do wozenia ładunków tylko po to by zachwycało komfortem i jakoscią.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja, powaznie ja mam limitowana wersje Comfort Edition. Silnik słychac dopiero przy obrotach po 3 tys ale to i tak miły dzwiek ;-) Słychać szum powietrza przy predkosci około 100 km/h. Cisze spada podczas jazdy po łatanym asfalcie, dziurach itd bo Audi maja twarde zawieszenia. Nierównosci z drogi sa przenoszone na auto i słychać dudnienie. Ale za to auto trzyma sie drogi jak lokomotywa szyn ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No to zawsze nurtujacy temat ;-) U mnie jest z tym spoko bo załozyłem gaz (z dobrą elektronika, komputer podaje taką ilość gazu by w spalinach nie było niedopalonych weglowodorów) Trasa w 5 osób potrafi zejść do 7-8 litr LPG. Średnio trasa + miasto pali mi LPG około 8,5-9 L/gazu + benzyna na rozruch bo gaz włącza sie dopiero jak silnik osiagnie temperature 20 st C. Średno koszt 100 km nie przekracza 20 złotych. Tak ze chyba nieźle (gaz 1,8 zł/L)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena jakość doskonała. Mnie auto wyszło 12 tys ;-) Jakbym miał na auto 35 tys przeznaczyć to wybrałbym sie do Niemiec po niezłą fure ;-) A nie szukał pseudo samochodu w Polsce u dilera za około 30 tys zł ;-) (okrojone łyse nawet bez lakieru typu metalik ) Polecam ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu sie nie bede wypowiadał bo auta mam dopiero kilka misiecy. Ale napisze co sadze. autem przejechałem 12 tys i w tym czasie padł tylko siłowni centralnego zamka w bagazniku. Auto ma 14 lat i orginalne rury układu wydechowego, orginalne końcówki drażka kierwniczego, tarcze hamulcowe sa juz zużyte ale jeszcze pociagną ze 30 - 40 tys km. Sprzegło nie ruszane (mam ksiażke napraw po krzyzaku ;-) Uszczelka pod głowicą orginalna ( silnik nie był rozbierany). orginalne znaczy u mnie zamontowane w fabryce ;-), auto jest wypasione nie ma tylko klimy, ESP i poduszek. Reszta jest co mozna było założyć w aucie. I wszystko chodzi pomimo 14 lat eksploatacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem wyzej auto mam dopiero kilka miesięcy ale sadze ze Audi 80 sa trwałe. Widziłaem takie auto z przebiegiem 540 tys/ km. jezeli byłoby awaryne to Niemcy by tym nie robili 500 tys/km . Pozbywali by sie wczesniej ;-) Tak ze polecam zdecydowanie lepsze od Fiata itp aut. (miałem Tipo więc wiem co mówie) Tym bardziej że mozna takie auto nabyc w niemczech za 6-8 tys zł . To polecam.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 29

Audi 80 B3 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi 80 B3 Sedan