Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

deejay.ftb, 18 lat temu
Silnik 1.8 S 90KM 66kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 19 tys. km
Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
bardzo dobry i solidny samochód, warto polecić nawet dobrze utrzymane starsze roczniki zamiast np. młodszego VW Golfa II w podobnej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
moje Audi to B3 z wielopunktowym wtryskiem mechanicznym w posiadanie którego wszedłem w maju br., dynamika jak na tę moc i masę auta jest zadowalająca, samochodu nie trzeba "prosić" żeby przyspieszal a wyprzedzanie nie przyprawia o szybsze bicie serca. Przy zasilaniu LPG traci nieco na dynamice ale tragedii nie ma, mógłby być też trochę cichszy powyżej 3000rpm ale z drugiej strony całkiem ładnie "śpiewa" więc mu to wybaczam. Kolejną miłą cechą tego samochodu jest silnik zamontowany podłużnie który na postoju potrafi zakołysać nadwoziem jak rasowy "amerykan" z V8 pod maską :-) Dlaczego ocena 4? Za średnią kompatybilność silnika z instalacją LPG (trudności z wyregulowaniem) ale to wina naszego Państwa które zmusza nas do takich desperackich kroków a nie konstruktorów Audi
5,0
Skrzynia biegów
nie prowadziłem jeszcze samochodu w którym zmiana biegów sprawiałaby mi taką przyjemność - podobno ideał osiągnięto w Porsche ale dopóki tego nie sprawdzę będę tak twierdził. Prowadziłem kilka nowszych aut (niektóre próbowały nazywać się sportowymi jak np. Opel Calibra 2.0 16V z 1992roku) ale nie znalazłem lepszego mechanizmu. Tylko z uwagi na wiek i przebiegi tych pojazdów należy przekładnię traktować z odpowiednią dawką rozsądku czyli nie spieszyć się zbytnio - przecież to nie rajdówka...
5,0
Układ jezdny
zawieszenie jest dość twarde (kolega jeżdżący R19 stiwerdził: "to prawie wóz drabiniasty") ale bardzo bezpieczne co mnie osobiście bardzo odpowiada a nawet mogłoby być jeszcze nieco sztywniejsze (można to oczywiście osiągnąć np. zakładając koła 15" z oponami 195/50). Duży plus za wspomaganie układu kierowniczego (wersja S) i neutralne prowadzenie w zakrętach. Na śliskim bardzo łatwy do opanowania, efektowne pokonywanie zakrętów tudzież nawroty z użyciem hamulca postojowego nie sprawiają kłopotów.
Komfort
5,0
Widoczność
świetna, mimo że to nie Cinquecento, dzięki kanciastemu nadwoziu i dużym lusterkom bardzo łatwo przyzwyczaić się do rozmiarów auta i sprawnie manewrować. Widziałem niestety egzemplarze z tego rocznika wyposażone w tylko jedno lusterko zewnętrzne - moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł w tym ogólnie bardzo dopracowanym samochodzie.
4,0
Ergonomia
z oczywistych względów w wersji ze wspomaganiem układu kierowniczego (a taką właśnie jeżdżę) seryjna kierownica mogłaby być mniejsza. poza tym bez zarzutu, wszystko totalnie przemyślane a jakości wykończenia niektórzy producenci mogliby się nauczyć na tym przykładzie jeszcze dzisiaj. Jedyna wada to katastrofalne w skutkach umieszczenie zbiornika paliwa za tylną kanapą przez co bagażnik jest za krótki i zbyt głęboki a jego podłoga przypomina fale Dunaju. Zamontowanie 30-litrowej butli LPG jeszcze pogarsza sprawę a większa butla powoduje że więcej bagażu przewieziemy we wspomnianym Cinquecento. Aha, w moim egzemplarzu drzwi zamykają się lepiej niż w BMW 730 z 1992 roku należącym do mojego znajomego - czy istnieje wyższa forma pochwały? Dla mnie nie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w lecie chłodno, w zimie ciepło bardzo szybko po uruchomieniu, czyli tak jak powinno być.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
brakuje tylko regulacji położenia kolumny kierowniczej ale gdy produkowano mój samochód takie wyposażenie miało chyba tylko Audi 200 i V8. Poza trochę zbyt płaskimi fotelami nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Tylne drzwi są puste w środku a na wewnętrznej stronie maski silnika brakuje maty wygłuszającej, inaczej też powinny być skonstruowane boczne szyby - opływ powietrza podczas jazdy tak z otwartymi jak i zamkniętymi oknami jest stanowczo za głośny nawet jeśli weźmiemy poprawkę na wiek auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Instalacja LPG ma swoje prawa - zwlaszcza przy tym typie wtrysku paliwa. Być może spowodowane jest to niewielkim (10tys) przebiegiem na "gazie" i wspomnianymi trudnościami w regulacji ale moje "B3" na krótkich odcinkach potrafi spalić ponad 13l gazu/100km (warunki zimowe, w lecie jest nieco lepiej) - benzyna w tych samych warunkach znika z baku w tempie ok 9l/100km. Na trasie jest nieco lepiej - odpowiednio ok.10l (LPG) i 7.5l (Pb95) na każde 100km. Prostota konstrukcji tego samochodu sprawia że koszty serwisu są niskie a ceny części zamiennych bardzo przystępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze kupimy o parę lat młodszego Golfa, Escorta czy R19 ale jeśli znajdziemy egzemplarz odpowiednio utrzymany to nie będziemy żałować wydanych pieniędzy. Poza tym żadne z wymienionych aut nie może się z B3 równać pod względem jakości prowadzenia, komfortu i klasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w aucie tak leciwym nie powinny dziwić drobne usterki. W moim egzemplarzu zawodziły tylko elementy instalacji elektrycznej (podświetlenie wskaźników, wyłączniki krańcowe), wszelkich innych napraw dokonywałem jedynie z powodu zużycia elementów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza wyżej wymienionym zużyciem jak na razie nie miałem żadnych awarii.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B3 Sedan