Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

maykel, 10 lat temu
Silnik 1.9 113KM 83kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 425 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Audi 80 B3 Sedan 1.9 113KM 83kW 1986-1988 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ogólna wytrzymałość auta, przez ten czas przerobiłem 5 modeli nowszych samochodów i mimo wszystko do dziś z sentymentem wspominam "naszą Audiczkę"
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam bardzo dobrze, po prostu takich aut już dzisiaj nie robią. Audiczka była u nas przez 13 lat , kupiona od niemca z przebiegiem 98tys. km w momencie sprzedaży ponad 420 tyś. Grama rdzy czy poważniejszych napraw Po prostu stare poczciwe Auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jednostka produkowana tylko przez 3 lata na wtrysku mechanicznym KE-Jetronic żwawy i niezawodny pomimo tylko 113KM za sprawa niskiej masy auta. Co do gazu to nigdy nie posiadałem, wiem tylko że mechaniczne układy wtryskowe nie za bardzo sie do tego nadaja ( zapiekają się, lepsza jest wersja gaźnikowa lub 2.0 z wtryskami sterowanymi elekronicznie) Mimo wysokiego przebiegu brak poważniejszych napraw i usterek czy spalania oleju. Wymienione jedynie hydrauliczne popychacze zaworów plus gumki na zaworach. pod koniec mojego użytkowania musiałem poddać czyszczeniu rozdzielacz aparatury wtryskowej z powodu spadku wydajności z połowicznym sukcesem.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, 5 biegowa. Nigdy sie nie zepsuła i co niewyobrażalne w dzisiejszych autach sprzęgło za naszej kadencji nigdy nie ruszane, raz padła pompa sprzęgła i to wszystko. Biegi wchodzą z lekkim oporem ale precyzyjnie. podczas mrozu 2 bieg lekko haczy ale tylko dopóki się nie rozgrzeje. olej wymieniałem może z 3 razy przez caly ten czas. Jeżeli chodzi o zestopniowanie jest dosyć krótkie, dwójka do niecałych 90km/h trójka do 135km/h.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie przod Mc Pherson tył belka, ja oceniam niezawodność a tu po prostu nie ma co sie zepsuc. Wymieniałem przednie amortyzatory przy 400tys plus lożyska raz koncowki i z 2 razy swożnie. Tył nigdy nie ruszany. Oczywiście auto dosyć miekko zestrojone jak na dzisiejsze realia ale za to komfortowo. Hamulce tarczowe na 4 kołach sprawnie zatrzymuja auto, raz wymieniałem tarcze z przodu z tylu lubi zapiekac sie ręczny - zaciski. Listwa kierownicza 3 układ wspomagania nigdy nie ruszane, nawet płynu od wspomy nigdy nie wymieniałem
Komfort
5,0
Widoczność
Jak już wcześniej wspominałem miękko ale komfortowo
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu reki, przełączniki - nie ma ich dużo :) są tam gdzie być powinny, no może przyzwyczajenia wymaga włączanie świateł i awaryjnych za pomocą dźwigni ale są pod ręką. Duże przeszklenie kabiny sprzyja dobrej widoczności, a deska rozdzielcza może się jeszcze podobać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, zwłaszcza na oryginalnej nagrzewnicy która poddała sie po 18latach, założony zamiennik nie parzył już jak oryginał ale i tak zle nie było. Klimy brak wiec latem jedyna ochłodą był szyberdach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie zapominajmy że autko wielkościa dorównuje dzisiejszym kompaktom typu Ford Focus wiec cudów nie ma. Z przodu jak najbardziej ok (mam186cm wzrostu) z tyłu już ciaśniej. 3 dorosłe osoby wygodnie nie pojadą. Wersja przedliftingowa a taką posiadałem miała zbiornik za fotelami wiec brak możliwości powiększenia bagaźnika, około 400 litrów pojemności to raczej niewiele ale za to jest w miarę foremny i głęboki
5,0
Wyciszenie
z racji opływowej linii nadwozia i silnika benzynowego do 120km/h cicho później im szybciej tym bardziej słychać silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części mechaniczne bardzo dobrze dostępne, a dzieki szerokiemu zastosowaniu w innych modelach np vw passat w przystępnych cenach. Do tego mało co psuje się samo z siebie większą rolę odgrywa przebieg czyli zwykłe zużycie plus wiek. Spalanie średnio na poziomie 7.2 - 8.5 litra miasto 10 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet stosunkowo stare roczniki potrafią jeszcze swoje kosztować ale zapewniam że jeżeli traficie egzemplarz zadbany a nie podpicowany to warto się o niego pokusić. jak sprzedawałem swoja Audiczkę miała 23 lata i grama korozji zarówno w nadwoziu jak i podwoziu, tłumiki były oryginalne tak samo podejrzewam że sprzęgło i listwa kierownicza - ja bynajmniej nie ruszałem. Ogólnie warto zainwestować w zadbany egzemplarz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wyjątkiem materiałów eksploatacyjnych czyt. klocki tarcze płyny wymieniłem pompę sprzęgła, popychacze zaworowe plus gumki, pompę paliwa bo głośno pracowała, amory z przodu, nagrzewnicę, cięgno klamki drzwi kierowcy i stacyjkę plus dwie gumy w dolocie silnika czujnik spalania stukowego zregenerowałem jeden raz rozrusznik i alternator i to wszystko przez 13 lat i ponad 300 tyś mojego przebiegu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raz nie dotarło do celu jak zerawła sie sprężyna w pompie sprzęgła i raz jak odmówił rozrusznik w 20 roku życia :), chciałbym mieć taką średnią w moich przyszłych wozidłach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.9 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi 80 B3

Liczba wpisów: 29

Audi 80 B3 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi 80 B3 Sedan