Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Hatchback 3d

Adam, 2 miesiące temu
Silnik 2.0 FSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny i wystarczająco dynamiczny, przyjemnie brzmi
Zawieszenie : Sztywne, sportowo zestrojone
5,0
Całokształt
Ciężko o podobne auto segmentu C w tym budżecie. Twardy lakier, mocne silniki, gruba blacha, odporność na korozję. Od razu czuć że mamy do czynienia z autem segmentu premium z dawnych lat - przed erą ekologii i wszechobecnych oszczędności. Auto pomimo upływu lat wygląda młodo. Doskonałe nagłośnienie seryjne z subwooferem Blaupunkta w bagażniku. Sportowe zawieszenie, dobre wyposażenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny w zakresie do 3k obr/min, powyżej tego zakresu silnik wydaje przyjemny dla ucha dźwięk i liniowo coraz mocniej wpycha w fotel. Jadąc krajówkami można zejść ze spalaniem nawet poniżej 6l/100km, na autostradzie 7,5-8 l/100km, w mieście w zależności od natężenia ruchu w okolicach 10l/100km, w ekstremalnych warunkach do 12l/100km. Montaż LPG raczej nieopłacalny z uwagi na bezpośredni wtrysk - szczególnie w tak wiekowym aucie. Typowe dla FSI jest zbieranie nagaru oraz awarie czujników - warto mieć to na uwadze.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do chociażby Skody Fabii skrzynia biegów chodzi w przyjemny, mechaniczny sposób, biegi wchodzą z kliknięciem i w bardzo precyzyjny sposób. Okazjonalnie haczy mi trójka. Sama skrzynia jest przyjemnie zestopniowana, powyżej 60km/h spokojnie można wbijać 5. Dużym atutem jest szósty bieg - przy 80km/h silnik ma 2000 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Mam sportową wersję Ambition z obniżonym zawieszeniem - jest bardzo sztywno (ale znośnie) na wybojach, na zakrętach trzyma się jak szalony. Progi zwalniające trzeba pokonywać na jedynce, za to ronda spokojnie objeżdżamy na trójce.
5,0
Karoseria
Nadwozie w ocynku. W moim egzemplarzu absolutny brak korozji po 22 latach w PL i DE.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko dobrze widać - łatwo się parkuje. Słabo widoczna maska podczas jazdy - w aucie siedzi się w pozycji sportowej, dosyć nisko. Duże lusterka boczne i centralne, możliwość pochylenia tylnych zagłówków.
4,0
Ergonomia
Dziwnie umiejscowione cupholdery pomiędzy fotelami (ciężko do nich sięgnąć podczas jazdy i butelki przeszkadzają w zmianie biegów). Jest otwierany schowek za drążkiem zmiany biegów oraz za nim duża półeczka w której spokojnie zmieści się telefon czy etui na okulary. Dodatkowo wysuwana z deski rozdzielczej malutka półeczka na monety oraz schowek (popielniczka) dla pasażerów siedzących z tyłu. Półeczka na drobiazgi pod kierownicą i schowek pod fotelem pasażera. Obsługa świateł, wycieraczek itp. typowa dla VAGa - plus za tryb komfortowy kierunkowskazach (3 mignięcia).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest climatronic - dosyć sprawnie chłodzi/grzeje wnętrze w zależności od potrzeby. Zimą auto potrzebuje kilku minut aby się nagrzać i w tym czasie ogranicza moc nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi dla osób z przodu, z tyłu akceptowalnie jak na małe, trzydrzwiowe auto. Bagażnik 350l, pojemny i ustawny.
4,0
Wyciszenie
W porządku - porównywalne do nowszych aut. Słychać głównie opony - brak denerwujących szumów z lusterek czy nadwozia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest auto dla tych co liczą każdy grosz. Jeśli ktoś jest oszczędny to lepszy dla niego będzie silnik 1.6 MPI w gazie, będzie też miał tańsze części. 2.0 FSI plusuje mocą, elastycznością i kulturą pracy, ale jest to już silnik nowszej generacji, pełen czujników i sensorów które mogą się zepsuć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Starsze A3 8P dobrze trzymają cenę na rynku. Za +/- 10k dostajemy naprawdę solidny i dobrze wyposażony samochód dający się lubić, ale z drugiej strony wciąż jest to ponad dwudziestoletni samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w dwudziestoletnim aucie - zawsze coś się znajdzie. A to wycieraczka tył, a to czujnik otwarcia drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku jeszcze nie miałem okazji doświadczyć takich (nie)przyjemności, ale silniki FSI poza problemami z nagarem nie charakteryzują się żadną poważną wadą konstrukcyjną. Warto dbać o silnik, regularnie wymieniać olej (ważne aby był dobrej jakości), diagnozować błędy VCDSem, kontrolować i zapobiegać, a auto z pewnością długo posłuży.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 FSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8P Hatchback 3d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów