Przeniesienie napędu
: Jak na napęd na przód koła to samochód daje sobie radę z przyspieszeniem, umie przekazać swoje 160KM na koła
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: 1.8TFSI ma swoje wady i trzeba o niego dbać jak o własne dziecko się powinno.
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Ludzie straszą się nawzajem że 1.8TFSI żre olej na potęgę, a ja powiem że tak i nie. Mój silnik zjada 0,5l oleju na 3000km. Bardziej obawiałbym się o słaby napinacz łańcucha rozrządu czy pierścienie tłokowe. Jednak przymrużając oko na te wady które z dobrym użytkowaniem nie są problematyczne to mamy silną i dynamiczną jednostkę jak na tą masę samochodu a wyprzedzanie sprawia czystą radość.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo płynnie, wystarczą delikatne ruchy aby wbić bieg bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Pedały chodzą lekko oraz są trwałe a ich obsługa sprawia czystą przyjemność.
4,0
Karoseria
Niektóre elementy karoserii np. Zderzaki są wykonane z plastiku co nawet po nie tak mocnym dzwonie uniemożliwia jego wyklepanie a zmusza do wymiany na nowy. Poza tym reszta jest dobrze wykonana, rdza nie szaleje a progi są wytrzymałe i długotrwałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Z przedniej oraz bocznych szyb bardzo dużo widać, troszke gorzej z tylnią szybą ale da się przeżyć. Martwe punkty są niewielkie i nie ma ich dużo.
5,0
Ergonomia
Jedyne czego mi brakuje to dołka tuż pod przednią szybą jakie mają np. Golfy V, lecz naprawde nie ma na co narzekać
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa bez zarzutu, auto szybko się schładza a tym szybciej nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu oraz z tyłu, pełen komfort nawet na dłuższe trasy.
5,0
Wyciszenie
Nowi kierowcy na początku przygody z A3 mogą nie usłyszeć głosu silnika, auto tak świetnie wygłusza silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie będę oszukiwać, części do Audi są nieco droższe, lecz naprawdę nie ma z tym tragedii do póki psują się pierdoły. Co do paliwa to silnik nie jest najoszczędniejszy, lecz również da się to przełknąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest warty swojej ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
średnio raz na 2-3 miesiące jakaś pierdółka jebnie, czy to czujnik biegu wstecznego, czy to pompka pedału sprzęgła. Z elektroniką to są również jaja gdy naprawisz jedną usterkę i wraz z nią znika również inna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lepiej dbać o główne aspekty samochodu, szczególnie o silnik oraz jego rozrząd. 1.8TFSI jest silnikiem kolizyjnym z zaworami co sprawi że gdy rozrząd się podda to tłoki uderzą w zawory co spowoduje ich wygięcie i kilkukrotne pomnożenie wartości naprawy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TFSI 160KM 118kW
[l/100km]