Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4292 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1995 mm
Wysokość 1423 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1507 mm
Zwis przedni 881 mm
Zwis tylny 833 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 999 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 938 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1381 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1342 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 623 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 831 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1544 mm
Wysokość progu załadowczego 685 mm
Drzwi tylne - szerokość 907 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,8
~TLP
Sportback 2.0 TDI CR 140KM 103kW
Audi A3 8P
Długo przymierzałem się do zakupu tego modelu. A3 zawsze mi się podobało ze względu na swoją stonowaną stylistykę. Problemem przy wyborze są silniki. Wybór pozornie spory ale większość ma jakieś przypadłości a benzynowy 1.6 nie jedzie. Padło na diesla 2.0. Mimo intensywnego poszukiwania nie udało się trafić ciekawej, krajowej wersji 170KM więc ostatecznie zadowoliłem się wersją 140KM. Auto pod kątem prowadzenia jest fantastyczne i dostarcza dużo przyjemności z jazdy. Mimo kilku minusów o których poniżej jestem usatysfakcjonowany i polecam tą wersję w 100%.
4,4
~stratus84
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Witam, posiadam Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM 8V BMM od ponad 2 lat. Samochód kupiłem w Niemczech od 1 właściciela. Długo się zastanawiałem nad zakupem a to z powodu niezbyt dobrych opinii odnośnie 2.0 TDI PD... Po wczytaniu w temat pozytywne opinie miały jedynie motory 2.0 TDI CR, ten niestety w tamtym czasie był poza moim zasięgiem cenowym. Chciałem diesla ponieważ więcej czasu spędzam na trasie niż w mieście. Co mogę ogólnie powiedzieć odnośnie tego samochodu i silnika po tym czasie, samochód jak najbardziej polecam, co do silnika również, nie sprawdziły się opinie innych użytkowników, że pękają głowice itd... Odpowiedź jest prosta, na tym portalu wszystkie jednostki "wrzucane" są do jednego worka i nikt nie wspomina, że 2.0TDI PD 140KM jest kilka wersji i owszem pękały ale motory o oznaczeniu BKD 16V. Ogólnie 16V faktycznie mają więcej problemów. Ja posiadam 8V o oznaczeniu BMM, silnik który w większości bazuje na 1.9 TDI a jedyne różnice to turbo 140KM i skrzynia 6 biegowa. Osobom bardziej zainteresowanym polecam przejrzeć te forum odnośnie silników: https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?56775-8P-Dane-techniczne-silnik%F3w-Audi-A3-8P&p=867994#post867994 https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?8904-Opinie-o-silniku-2-0TDI-PD-03-08-BKD-AZV-BMN-BMM Na koniec film z zakupu mojej A3 :) https://www.youtube.com/watch?v=Bqd7AZCnfAc&list=LLTLAgcQap40Ny6IfXQR1xIg&index=29&t=138s
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Sportback
6,2 – 11,6
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
10,0 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Sportback 1.4 TFSI 125KM 92kW
Audi A3 8P
Autko w stricte miejskiej jeździe spala od 8 do 10 litrów w zależności od trasy/długości trasy i natężenia ruchu . W moim aucie założone są mało ekonomiczne oponki 225/45 r17 więc u mnie spalanie wychodzi przeważnie 9-10 litrów .(na oponach zimowych 205/55 r16 różnica w mieście odczuwalna nawet do 0,8 litra) Jazda spokojna z mniejszym natężeniem ruchu można zejść nawet poniżej 8. Jazda przelotówkami z ograniczeniem do 70-80 spokojnie można uzyskać wynik 6 i mniej . Trasa od 6 do 7 litrów . Autostrada 8-10 w zależności jak szybko jedziemy, pewnie można i powyżej 10 ,ja miałem najwięcej 9,5 prędkość 160-180 i więcej .... Najmniej miałem 5,3 na trasie ale to boczne drogi i małe prędkości . Auto sporo waży jakieś 1370kg , bo ma system start stop .
5,9
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Samochód po chip tuningu na 140KM, średnie spalanie przy spokojnej jeździe około 5,6l, bardziej dynamicznie około 6,5l, można zejść ze spalaniem poniżej 5l, ale to przesadnie wolna jazda, najniższy wynik jaki udało mi się uzyskać na komputerze to 3,6l, ale tylko raz tak jechałem i nie mam zamiaru tego powtarzać. Samochód z tym silnikiem pali dużo w trasie, silnik jest za mały aby pozwolić na dynamiczną i oszczędną jazdę , w jedną osobę, bez obciążenia spala mi w trasie średnio 8,5l z prędkościami rzędu 180-200km/h. Jak się wlecze do 140km/h w trasie pali poniżej 6l.
6,3
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Audi A3 8P
2.0 TDI CR 125kW (CBBB) Quattro. W trasie rewelacja: z jednej strony duża moc i pewna trakcja (4x4) z drugiej: bardzo małe spalanie: udawało się zejść nawet poniżej 5/100 - eco driving. Dynamiczna jazda na trasie z prędkością w okolicach 100-110, to bardzo rozsądna wartość 5,5l/100. W mieście już lubi swoje wypić, szczególnie na zimno - kilka km dojazdu do pracy w sporym korku, to wartości dochodzące nawet do 10/100 w zimie. W mieście (Wrocław) średnie w okolicach 7,8. Ogólnie średnie z kilki tys km 6.8 (zdecydowana przewaga miasta).

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 27
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Audi A3 8P Sportback