Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Audi A3 jest przedstawicielem tzw. niższej klasy średniej (segment C). Wchodząc na rynek w 1996 r., A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. Volkswagen Golf.

Historia modelu Audi A3

Audi A3 pierwszej generacji, które nosiło wewnętrzne oznaczenie 8L, zadebiutowało na rynku w 1996 r. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela. Po czterech latach model ten został poddany większemu liftingowi, a produkcja na europejskim rynku została zakończona w 2003 r., choć na niektórych południowoamerykańskich rynkach model ten był oferowany jeszcze przez kolejne trzy lata. Łączna sprzedaż pierwszej generacji A3 przekroczyła 910 tys. egzemplarzy.

Druga generacja Audi A3, o wewnętrznym oznaczeniu 8P, zadebiutowało na rynku w 2003 r. Model ten, zaprojektowany przez Gary'ego Telaaka, został zbudowany został na nowej wówczas płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PQ35). Audi A3 II produkowane było dość długo, bo aż dziesięć lat. Po pięciu latach (2008) model poddano faceliftingowi.

Debiut trzeciej generacji Audi A3 (8V) miał miejsce w marcu 2012 r. na wystawie samochodowej w Genewie. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Dany Garand. Model powstał na modularnej platformie podłogowej Volkswagena (MQB). W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 III otrzymało prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year 2014 (Światowy Samochód Roku), wyprzedzając w finałowej rozgrywce Mazdę 3 oraz BMW serii 4. Dwa lata później kompaktowe Audi poddane zostało modernizacji.

Audi A3 - wersje nadwoziowe

Niewielkie rozmiary zewnętrzne nadwozia sprawiały, że władze Audi początkowo forsowały model A3 przede wszystkim jako trzydrzwiowego hatchbacka. W przypadku pierwszej generacji modelu odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero trzy lata później (1999 r.), zaś drugiej generacji - rok po debiucie, tj. w 2004 r. i nosiła nazwę A3 Sportback. Również wariant pięciodrzwiowy trzeciej generacji Audi A3 (Sportback) pojawił się na rynku rok po debiucie wersji trzydrzwiowej.

Druga generacja A3 w ofercie miała także odmianę Cabriolet z klasycznym miękkim dachem, która pojawiła się na rynku w 2007 r. i produkowana była do 2013 r. W tym samym roku zadebiutował kabriolet Audi A3 III. W ofercie trzeciej generacji A3, od 2013 r. (debiut na wystawie w Nowym Jorku) była dostępna również odmiana sedan (Audi A3 Limousine).

Audi A3 - dostępne wersje silnikowe

Oferta silnikowa Audi A3 I była dość uboga. Nabywcy mieli do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra (101 KM) oraz 1,8 litra (125 KM), w tym ten drugi z turbodoładowaniem (150, 180, 210 KM). Najmocniejsza odmiana (Audi S3) miała pod maską 1,8-litrową jednostkę o mocy 224 KM. Oferta diesli obejmowała wyłącznie silnik 1.9 TDI o mocy od 90 do 130 KM.

Znacznie szerszą ofertę mieli nabywcy drugiej generacji Audi A3. Najmniejszym silnikiem benzynowym była jednostka 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Ponadto do wyboru były silniki 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2 V6 (250 KM), a wariant S3 napędzany był silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265 KM. Zwolennicy diesli mieli do wyboru silniki 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140, 170 KM).

Największe pole manewru mieli jednak nabywcy trzeciej generacji Audi A3. W sprzedaży dostępne były wersje benzynowe 1.2 TFSI (105 KM), 1.4 TFSI (122, 140 KM), 1.8 TFSI (180 KM), 2.0 TFSI (223 KM) oraz 2.0 TFSI o mocy 300 KM w Audi S3 i pięciocylindrowe 2.5 TFSI o mocy 367 KM w Audi RS3. Oferta silników wysokoprężnych obejmowała jednostki 1.6 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (150, 184 KM). Ponadto w ofercie pojawiła się wersja dostosowana do zasilania gazem ziemnym (Audi A3 g-tron) z silnikiem 1.4 o mocy 110 KM oraz hybryda Audi A3 e-tron o łącznej mocy układu hybrydowego 204 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A3 8P Sportback

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4292 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1995 mm
Wysokość 1423 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1507 mm
Zwis przedni 881 mm
Zwis tylny 833 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 999 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 938 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1381 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1342 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 623 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 831 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1544 mm
Wysokość progu załadowczego 685 mm
Drzwi tylne - szerokość 907 mm

Oceny Audi A3 8P Sportback

Liczba ocen: 70
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,8
~TLP
Sportback 2.0 TDI CR 140KM 103kW
Audi A3 8P
Długo przymierzałem się do zakupu tego modelu. A3 zawsze mi się podobało ze względu na swoją stonowaną stylistykę. Problemem przy wyborze są silniki. Wybór pozornie spory ale większość ma jakieś przypadłości a benzynowy 1.6 nie jedzie. Padło na diesla 2.0. Mimo intensywnego poszukiwania nie udało się trafić ciekawej, krajowej wersji 170KM więc ostatecznie zadowoliłem się wersją 140KM. Auto pod kątem prowadzenia jest fantastyczne i dostarcza dużo przyjemności z jazdy. Mimo kilku minusów o których poniżej jestem usatysfakcjonowany i polecam tą wersję w 100%.
4,4
~stratus84
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Witam, posiadam Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM 8V BMM od ponad 2 lat. Samochód kupiłem w Niemczech od 1 właściciela. Długo się zastanawiałem nad zakupem a to z powodu niezbyt dobrych opinii odnośnie 2.0 TDI PD... Po wczytaniu w temat pozytywne opinie miały jedynie motory 2.0 TDI CR, ten niestety w tamtym czasie był poza moim zasięgiem cenowym. Chciałem diesla ponieważ więcej czasu spędzam na trasie niż w mieście. Co mogę ogólnie powiedzieć odnośnie tego samochodu i silnika po tym czasie, samochód jak najbardziej polecam, co do silnika również, nie sprawdziły się opinie innych użytkowników, że pękają głowice itd... Odpowiedź jest prosta, na tym portalu wszystkie jednostki "wrzucane" są do jednego worka i nikt nie wspomina, że 2.0TDI PD 140KM jest kilka wersji i owszem pękały ale motory o oznaczeniu BKD 16V. Ogólnie 16V faktycznie mają więcej problemów. Ja posiadam 8V o oznaczeniu BMM, silnik który w większości bazuje na 1.9 TDI a jedyne różnice to turbo 140KM i skrzynia 6 biegowa. Osobom bardziej zainteresowanym polecam przejrzeć te forum odnośnie silników: https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?56775-8P-Dane-techniczne-silnik%F3w-Audi-A3-8P&p=867994#post867994 https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?8904-Opinie-o-silniku-2-0TDI-PD-03-08-BKD-AZV-BMN-BMM Na koniec film z zakupu mojej A3 :) https://www.youtube.com/watch?v=Bqd7AZCnfAc&list=LLTLAgcQap40Ny6IfXQR1xIg&index=29&t=138s

Raporty spalania Audi A3 8P Sportback

Liczba raportów: 127
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Sportback
6,2 – 11,6
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Audi A3 8P
2.0 TDI CR 125kW (CBBB) Quattro. W trasie rewelacja: z jednej strony duża moc i pewna trakcja (4x4) z drugiej: bardzo małe spalanie: udawało się zejść nawet poniżej 5/100 - eco driving. Dynamiczna jazda na trasie z prędkością w okolicach 100-110, to bardzo rozsądna wartość 5,5l/100. W mieście już lubi swoje wypić, szczególnie na zimno - kilka km dojazdu do pracy w sporym korku, to wartości dochodzące nawet do 10/100 w zimie. W mieście (Wrocław) średnie w okolicach 7,8. Ogólnie średnie z kilki tys km 6.8 (zdecydowana przewaga miasta).
8,8
Sportback 3.2 VR6 250KM 184kW
Audi A3 8P
Przy spokojnej jeździe z poszanowaniem ograniczeń prędkości 7.8 - 8.0 litrów (trasa, przejadz przez "miasto", autostrada 110-120 km/h). Spalanie 8.5-8.7 bez problemu przy jeździe lekko dynamiczniejszej (w tym również autostrada momentami 180, średnio 130-140). Między tankowaniami wychodzi mi jednak zawsze ~ 9l/100 co pokrywa się również z komputerem długodystansowym. Stricte w mieście od tankowania do tankowania nie jestem w stanie powiedzieć, jednak na komputerze krótkookresowym około 12-13 l (jazda we Wrocławiu, bez nadmiernego stania w korkach). Auto jednak bardzo fajnie się prowadzi a silnik jest elastyczny. Przy jeździe z przewagą trasy jak to u mnie, spalanie jest do zaakceptowania :)
6,4
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Auto posiadam od roku. Mimo niewielkich gabarytów jest to bardzo wygodny samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na kołach 225/45*17.Utrzymanie samochodu marki Audi wbrew pozorom nie jest drogie. Samochód ma na liczniku 170tkm a zakupiłem go z przebiegiem 150tkm.Nie pali oleju. Ale rozczarowany jestem spalaniem. Co prawda udało mi się, raz zejść do 4,2l na odcinku 25km przy. temperaturze ok 0'. Auto średnio pali mi zawsze ok 7l. 6,5-7,5 to norma. Średnia głównie pochodzi z dojazdu do pracy ok 20km.w cyklu mieszanym. Nie jeżdżę wolno bo ok 100-140km/h.ale nie piłuje samochodu delikatnie przyspieszam i zawsze ruszając z zimnym silnikiem dbam o to by nie piłowac go. Zmieniam biegi do 2000 obr. Dojazd ten zajmuje mi 18-45min w korkach. Rekordowe spalanie na odcinku 20km to 10l. Stosując ecodriving w drodze do pracy da się zejść do 5l.Większa część drogi z górki,bez korków. Z pracy (trasa pod górkę) ecodriving nie da się zejść poniżej 6l,nawet bez korków.Trasa w Góry ok 730km + 30km po Zakopanem średnie spalanie wyniosło 6,5l. Prędkość na autostradzie do Zakopanego ok 140km + korki, a wracając prędkość na autostradzie 140-miejscami do 180 +korki. Ogólnie porównując do mojego drugiego samochodu, a jest to VW Golf 4 z silnikiem 1,9tdi 110km po chipie na 128km, to Golf przy takiej samej charakterystyce jazdy pali o ok 1l mniej, a przy szybkiej jeździe nawet 1,5l. Auto wydaje mi się małe i decydując się teraz na zmianę auta to wybrałbym A4.Skrzynia 6 biegowa nie jest dopracowana. Przy 2000 obrotów prędkość wynosi ok105km/h. Natomiast w passat b8 2,0Cr 140km prędkość przekracza 130km/h przy 2000obr. Jest ładnym samochodem ale nie służy do oszczędzania paliwa.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze
Audi A3 8P Sportback