Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8V Sportback 5d

Grzegorz, 6 lat temu
Silnik 1.4 TFSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A3 8V Sportback 5d 1.4 TFSI 125KM 92kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : podatna na odkształcenia, słaby lakier
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : pękające klosze reflektorów, mała odporność na dużą wilgotność powietrza
4,0
Całokształt
Fajne usportowione autko. Bagażnik pozwala na przewiezienie przedmiotów o nietypowych rozmiarach. Cena jak na ten segment dosyć wysoka porównywalna do ceny audi A4. niskie zużycie paliwa, elastyczny silnik do jazdy w terenie zabudowanym pozwala jechać w miarę tanio i wystarcza na wyprzedzanie. Fajnie wyciszone wnętrze a spalanie paliwa szczególnie na krótkie dystanse niższe niż w dwulitrowym dieslu. Jeśli jesteśmy fanami tego modelu to weźmy pod uwagę duży spadek jego wartości, więc wart poszukać auta używanego, Do szybszej jazdy polecam motor o mocy150 KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
mała pojemność, ale elastyczny silnik w dużym zakresie obrotów, w miarę niskie spalanie, dobra moc na jazdę w mieście i terenie zabudowanym. Na szybkie drogi oraz autostrady przydałaby się większa moc silnika myślę, że 150 KM powinno w zupełności wystarczyć
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia manualna nie sprawia problemów, dobre i skutecznie synchronizatory. Czasami drobne problemy z wrzuceniem wstecznego i pierwszego biegu. Może przydałby się automat ale pewnie trochę rozleniwia i pozbawia tej przyjemności manualnego wrzucania biegów.
5,0
Układ jezdny
pomimo tego że zawieszenia jest dosyć twarde to rozwiązanie konstrukcyjne wydaje się całkiem do przyjęcia. Na nasze jeszcze słabe drogi pozwala na bezpieczną jazdę także w trakcie pokonywania zakrętów. Nie oczekujmy komfortowej jazdy przy nierównej drodze ale w końcu to usportowiona wersja. Jeśli oczekujemy od auta większego komfortu i większego poczucia bezpieczeństwa to raczej wybierzmy audi A4.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo przydatne czujniki parkowanie, wystarczą z tyłu. bez konieczności wizualizacji na ekranie a także zbędna jest kamerka cofanie, może i bajer ale zbędny wydatek. widoczności do przodu i na boki wystarczająca, lusterka spełniają swoje zadania na poziomie dobrym.
5,0
Ergonomia
Wsiadasz do auta, nawet pierwszy raz i wiesz gdzie szukać, może i przy czwartym posiadaniu pojazdu marki audi trochę wieje nudą ale za projektowanie i ergonomię należą się same brawa za pomysł i realizację . W poprzednich modelach A3 wycierały się trochę boczki i przyciski na drzwiach. Problem w modelu 8V już nie występuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa w zupełności spełnia swoją rolę. Sprawdza się nawet przy największych upałach. Oczywiście wietrzymy autko po postoju na słoneczku lub ustawiamy tyłem do słońca grzeje wtedy na tył a szyby tylne warto przyciemnić, auto się mniej nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu dosyć, wygodny i przydatny podłokietnik. natomiast z tyłu na dłuższą trasę dwie osoby luksusu nie zaznają, trzy osoby na krótki dystans, a jeśli przesuniemy siedzenia przednie to tyłu ze względu na wzrost siedzących z przodu to jazda na tylnych siedzeniach bardzo niewygodna.
5,0
Wyciszenie
Cichszy od diesla nawet tego w audi A4. Przy niskich obrotach przyjemny dla ucha pomruk silnika. Ale jeśli chcemy pojechać powyżej 160 km/godz. zaczyna być słyszalny silnik i opony. Jeździłem na długich trasach a także trochę w mieście wyciszenie wydaje się na poziomie bardzo dobrym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mała pojemność silnika sprawia że szybko się nagrzewa, co skutkuje i przenosi się na niskie zużycie paliwa, na krótkie dystanse oraz jazdę po mieście pali mnie niż diesel oczywiście ten dwulitrowy bo mniejszy motor diesla to abstrakcja. Mała pojemność silnika przenosi się pozytywnie na składkę ubezpieczenia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Duża strata wartości przy kupnie nowego auta, niby nic nowego ale przy odsprzedaży łatwiej znaleźć kupca na audi A4, ceny nowych A3 i A4 są do siebie bardzo zbliżone, trudno to zrozumieć bo jakby nie patrzeć A4 to jednak samochód z wyższej półki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzy lata i niecałe sześćdziesiąt tysięcy kilometrów to niedużo, słabszy od poprzednich modeli lakier a pęd do zmniejszenia wagi przenosi się na podatność nadwozia na odkształcenia, elektryka pojazdu może sprawić niemiłą niespodziankę jeśli trochę popada deszcz a pojazd stoi pod tzw chmurką.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przednie reflektory a właściwie klosze reflektorów zaczęły dziwnie pękać na połączeniach, a że są do wymiany tylko w komplecie to gwarancja powinna dać poczucie bezpieczeństwa i zdecydowanie pozwolić na zaoszczędzenia pokaźnej sumy pieniędzy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8V Sportback 5d