Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

LuckyLuke, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd quattro - już zawsze będzie u mnie 4x4.
Inne : Jakość wnętrza - a raczej to jak się starzeje. Naprawdę po prawie 5 latach nie ma żadnych obtarć, pęknięć, etc.. A musiało przetrwać dzieci i psa ;)
5,0
Całokształt
To moja druga ocena wystawiona dla tego auta. Posiadam je od nowości - jeden właściciel, jeden użytkownik, pełen serwis. Przede wszystkim - kompletna bezawaryjność - 107 tysięcy kilometrów to może nie gigantyczny przebieg, ale daje już dość szansę na obiektywną ocenę, pozbawioną nieznanej historii i niewiadomego serwisowania. Po drugie bardzo udany kompromis pomiędzy osiągami, bezpieczeństwem, wygodą użytkowania i jakością wykonania. Lekko zwiększony prześwit, napęd quattro i super jakości skóra, która bez przesady pod 5 latach wygląda lepiej niż ta, którą oglądałem w nowym Tiguanie w wersji "full wypas". Co do minusów - opisałem w poszczególnych kategoriach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Myślę, że tu ocena byłaby dość indywidualna, w zależności kto na co zwraca uwagę. Z rzeczy obiektywnych - olej wymieniany co 15kkm i na tym przebiegu niemal brak ubytku. Przyzwoite osiągi i niezła elastyczność, ale nie jest to niewątpliwie auto sportowe. Spalanie - adekwatne do 190KM, stałego 4x4 i automatu: ~10l - gęste miasto, ~8l przepisowa autostrada, ~6l przepisowe lokalne drogi.
4,0
Skrzynia biegów
Fakty: po tym przebiegu nie zauważam żadnych oznak zużycia (to a propos fachowców twierdzących, że S-tronic wytrzymuje max 100-120kkm). W moim przypadku jest ta pewność, że skrzynia faktycznie ma tyle co na liczniku. Biegi zmienia super płynnie i praktycznie bez najmniejszych szarpnięć. Klasyczny "problem" dwusprzęgłówek VAG - po puszczeniu hamulca chwilę zajmuję, żeby wysprzęglił i ruszył żwawo (szczególnie w trybie D). Domyśla rzecz - wyłączyć Start/Stop. Olej w skrzyni wymieniany zgodnie z zaleceniem - co 60kkm.
5,0
Układ jezdny
Auto jest zwarte i sztywne. Jeździłem naprawdę dużą ilością samochodów i A4 (koniecznie z Quattro!), daje duże poczucie pewności i bezpieczeństwa. Koła 245/45R18 są rozsądnym kompromisem dla komfortu bez większego uszczerbku dla prowadzenia.
4,0
Karoseria
Bez dodatkowego zabezpieczenia pojawiały się i będą pojawiać drobne odpryski. Dodatkowo robale rozbijane przy dużej prędkości spowodowały lekkie odbarwienie lakieru na przodzie maski. Auto użytkowane, a nie dopieszczane.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalnie. Widać to co trzeba widać. Czujki przód/tył - to oczywista kwestia przy tych gabarytach.
5,0
Ergonomia
Generalnie tak na 4,5 gwiazdki. Wszystko tam gdzie być powinno, przełączniki i pokrętła chodzą z fajnym oporem i wyczuwalnym klikiem - jednym słowem dopracowany temat. Drobny minus - pojedynek między podłokietnikiem a kubkami z kawą ;) Z fajnie przemyślanych drobnostek - podgrzewanie fotela kierowcy zostaje włączone, aż je deaktywujesz, natomiast pasażera wyłącza się samo po wyłączeniu silnika. Nie jeździsz potem przez tydzień z gorącym pustym fotelem ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu też tak 4,5 gwiazdki. Tam dałem 5 to tu dam 4 :) Grzeje, chłodzi - wszystko jak należy. Na minus - długi czas rozgrzewania silnika.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To najsłabszy parametr patrząc na wydaną kwotę, ale... pytanie kto czego szuka. Dla mojej rodziny 2+2 z niedużymi dziećmi i psem, mieścimy się bez problemu. Najgorzej zaprojektowane jest miejsce przez pasażerem z przodu. Konsola "wchodzi" nieco na pasażera, potęgując uczucie ciasności. Bagażnik ma ~500 litrów i tylko raz/dwa razy w roku zakładam boxa na wyjazdy wakacyjne. Ustawny z niewielką dodatkową powierzchnią pod podłogą. Osobiście preferuję lepsze wyważenie pojazdu, dobre zawieszenie i prawdziwe 4x4, niż kilka cm powierzchni.
4,0
Wyciszenie
Dość indywidualna rzecz w ocenie. Przede wszystkim to diesel. Wydaje się, że jest głośniej niż tak naprawdę jest. Ogólnie samochód niewątpliwie dobrze wyciszony, choć nie jest to limuzyna.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu znów zależy jak serwisujesz. Przez 3 lata miałem pakiet Serwis plus, więc cały serwis był za darmo. Później dalej serwisuję w ASO i jest bardzo drogo. Wszystko robione zgodnie z "terminarzem", jedynie dodatkową wymianę oleju co 15kkm robię poza ASO (w końcu bez przesady ;) ). Auto odwdzięcza się zupełną bezawaryjnością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogo, ale ja osobiści uważam, że wiem za co zapłaciłem i... nie przepłaciłem. Można taniej, ale będzie to kosztem jakiś wyrzeczeń.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kompletnie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletnie nic

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 25

Audi A4 B8 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting