Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Audi A4

Cena od: 132 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi A4 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 417
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Jacek
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Jakkolwiek auto ma pewne wady, niewątpliwie jest najlepszą furą, jaką dotąd jeździłem. Zwłaszcza właściwości trakcyjne: napęd quattro robi jednak różnicę. Przy dynamicznej jeździe nawet początkowo podejrzewałem, że układy wspomagające kontrolę trakcji mogą nie funkcjonować. Tam, gdzie w przednionapędowej tojotce dawno ingerowałaby elektronika, informując o tym kontrolkami, tudzież alarmowym piszczeniem, audik radził sobie bezgłośnie i bezproblemowo. Dopiero z nadejściem zimy przekonałem się, że i on potrafi poświecić kontrolkami od ESP. Oceniłbym na 4,5 gwiazdki, ale nie ma takiej możliwości, zaokrąglam więc do 5.
4,7
~Radwi
Sedan 3.2 V6 FSI 256KM 188kW
Audi A4 B7
Jedynym minusem tego samochodu jest dla mnie dość mała ilość miejsca z tyłu jak na auto typu sedan. Samochód mam o roku i zrobiłem nim około 40k km. Na długich dynamicznych autostradowych trasach potrafi spalić prawie litr oleju na 1k km ale zauważalne jest to tylko przy dużych prędkościach. Jadąc z Holandii do Polski 950km (około 600km to niemieckie autostrady) ze średnią prędkością 145kmh którą wyliczył komputer pokładowy samochód zużył niecałe 11l benzyny na 100km. Myślę że jak na tak dynamiczną podróż to nie jest jakiś olbrzymi wynik. A można zejść i do 8,5l na 100km nie przekraczając 130kmh. Auto jest dobrze wyciszone i przy 200kmh można normalnie porozmawiać. Układ zawieszenia jest dość sztywny przez co dobrze sie prowadzi przy dużych prędkościach ale można to odczuć przy dłuższych trasach.
4,4
~mkrex
Avant Facelifting 2.0 TDI 120KM 88kW
Audi A4 B8
Auto kupione od 1 właściciela, który kupił auto w Pl. Przebieg przy zakupie 118k km, obecnie 150k km. W tej wersji silnikowej nie polecam. Górkę na A4 za Krakowem w stronę Katowic zaraz za bramkami zacząłem od 137 km/h i skończyłem na 137 mimo wciśniętego pedału gazu do oporu. Na szczęście auto kupione od razu z zamiarem modyfikacji, wersja silnikowa 2.0 TDI najtańsza a znacznie prosto i tanio modyfikowalna niedrogą seryjną turbiną z wersji 177 KM i chipem (niestety do modyfikacji dochodzi sprzęgło albo wzmacniane albo z sachs performance ponieważ seryjne ślizga się po zabiegu). Reszta o silniku opisana poniżej. Zero awarii. Generalnie jeżeli chodzi o wersję silnikową to polecam S4 B8 (3.0 Tfsi prosto i tanio modyfikowalne na 440-460 KM :) Niesamowicie modyfikowalne auto. Można dołożyć wszystko od elektroniki po quattro w cenach o wiele niższych niż np. BMW. Mimo znacznego upgrade'u mocy zero problemów.

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 372
Średnie spalanie dla Audi A4
7,0 – 20,7
l/100 km
4,3 – 10,8
l/100 km
8,4 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Sedan 1.9 TDI PD 101KM 74kW
Audi A4 B6
Poza serwisem (co oczywiście normalne) żadnych usterek z poziomu silnika nie miałem i oby tak zostało. Mocy ewidentnie za mało jak na ten samochód, bo problem się zaczyna w momencie, kiedy chcemy kogoś wyprzedzić drogą pozamiejską, wtedy musimy dać mu dużo miejsca, żeby mógł zdążyć wyprzedzić samochód, odradzam wyprzedzanie ,,tirów", chyba, że droga jest na tyle długa. Tak czy inaczej, samochód odwdzięcza się bezawaryjnością i gotowością do jazdy. Polecam go jako pierwszy samochód, bo zniesie dużo błędów kierowcy, a napęd na przód też pozwoli na bezpieczniejszą jazdę (aczkolwiek równie lepiej mieć napęd na obie osie). Pozdrawiam
9,5
Avant 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B7
Wynik na postawie 8000km z komputera. Jazda po miescie w średnim zatłoczeniu, jakies swiatłą korki trzeba liczyc +/- 13l Srednio po 8000km komputer pokazuje 9,5 (65% miasto / 35% trasa) Na trasie (nie autostrada) 50-100km przy mega ekonomicznej jeździe mozna zejsc ponizej 6 litrów (na komputerze) Autostrada miedzy 120-140km/h - to jest +/- 8-8,5l (z komputera) Ogólnie do miasta samochod troche kiepski bo zbiera sie troche mułowato, trzeba krecic na wysokie obroty, ale powyzej 2500-3000 na trasie turbo daje rade. Przyspieszanie powiedzmy od 140km do 180 bez problemu. Czuc wtedy moc tego silnika :)
9,2
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
ZALETA: najważniejszą zaletą tego silnika to niskie koszty za przejechanie 100km na LPG (najczęściej średnio wychodzi mi spalanie LPG 8,7 litra, a niekiedy wychodzi ok 9,3 litra - jazda w umiarkowanym tempie 70% trasa, 30% miasto). Zbiornik gazu zamontowany w miejscu koła zapasowego o wielkości nominalnej 72 litry, a fizycznie wchodzi 64 litry LPG - zasięg auta na pełnym zbiorniku LPG ponad 700 km. Przed przerobieniem auta na LPG spalanie wychodziło 6,4 litra benzyny na 100 km podczas ekonomicznej jazdy w trasie do prędkości 100km/h. WADY: silnik ma mało mocy, przyspieszanie słabe, pierwsze biegi są krótkie jak w dieslu. Prędkość na trasie dla tego silnika to ok 130km/h, powyżej tej prędkości silnik już ciężej pracuje. UWAGI TECHNICZNE DO SILNIKA: rozmieszczenie podzespołów silnika w bardzo niewygodnych miejscach, utrudniony dostęp do świec zapłonowych, cewka zapłonowa wymaga częstej wymiany (ok 100tyś km) i też jest zlokalizowana w małodostępnym miejscu, przepływomierz wymaga regularnego czyszczenia ale to wada wszystkich silników które ponownie przepalają część swoich spalin. Auto przerobione na LPG przy przebiegu 155tyś km, w tym czasie padła cewka zapłonowa, silnik brał małą ilość oleju silnikowego ok 1 litr na 15tyś km. Auto przy przebiegu 220tyś km miało wymieniane uszczelniacze zaworów bo na jednym zaworze uszkodził się uszczelniacz i silnik nie miał mocy i wyrzucał ok 5 litrów oleju silnikowego na 15tyś km. Po wymianie wszystkich uszczelniaczy zaworowych silnik ponownie nie bierze oleju silnikowego. Zawieszenie przednie wielowahaczowe wymienione przy przebiegu około 220tyś km, zawieszenie wygodne nieporównywalnie komfortowe do tradycyjnych zawieszeń stosowanych np. w skodach octawiach młodszych o ok 10 lat. Auto dobrze prowadzi się w zakrętach (w porównaniu z konkurentami) - może to zasługa tego że nisko się siedzi w aucie i na długich dystansach jazdy (powyżej 3 godzin jazdy) jest się bardziej zmęczonym od innych siedzień w autach gdzie wysoko się siedziało. Auto jest małe i ma mały bagażnik. Silnik i auto dla osób które chcą tanio jeździć, a nie wymagają dynamicznej jazdy od auta. Auto niepopularne wśród złodziei - można zostawiać w różnych miejscach (nie to co użytkownicy toyot), auta nie szkoda o porysowania bo już ma swoje miejskie rysy.

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 238
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
2 komentarze
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
3 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 204
2,5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Avant 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG SIROCCO
przebieg: 349 tys. km
użytkowana przez: 301 tys. km
Instalacje mam 11 lat i dopiero po 10 latach sławne i wadliwe valteki zostały wymienione po przebiegu blisko 300 tys. Wcześniej już dawały oznaki zużycia (~220kk) ale postanowiłem zobaczyć kiedy wysiądą całkowicie. Do samego końca dało się jeździć, czasem "świrowały" obroty falując na biegu jałowym i podszarpywały lekko. Poza tym w instalacji wymieniono raz reduktor a raz...
5,0
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Na Pb jeździłem ok 5 tys.km po zakupie, potem doszła instalacja BRC SQ P&D, na której zrobiłem właśnie 100 tys.km. Nie widzę większej różnicy w jeździe na Lpg, a na tym co było na Pb. Spalanie unormowane, nie ma problemów z przejściem na gaz, dynamika jest, moc przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu również. Silnik nie wraca na Pb, nawet przy mocnym depnięciu i wkręceniu na...
Audi A4