Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – 2024
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 637
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.
4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.
4,5
~Richie
Audi A4 B9
Avant 2.0 TDI 150KM 110kW
Auto z dotychczasowych 15 którymi jeździłem najlepsze! dosłownie w tego słowa znaczeniu. Auto nie do miasta bo zużycie 8-11 L/100 natomiast w trasie płynie przy 180-200 km/h 4,8-5,2 L/100 dosłownie żaden inny samochód tego nie dokona. drogie naprawy choć nie ma ich dużo ale wymiany oleju, silnik-skrzynia, żarówka, płyny, wszystko drogie i robocizna też. Osprzęt do tej pory oryginalny nic nie wymieniane, rozrząd też, serwis dopiero przy ok. 200 000 km. silnik igła, DSG również. kto raz wsiądzie nie będzie chciał innego.

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 837
Średnie spalanie dla Audi A4
6,4 – 24,0
l/100 km
4,2 – 10,5
l/100 km
8,5 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Audi A4 B8
S4 Limousine 3.0 TFSI 333KM 245kW
Samochód zachęca do wciśnięcia gazu do podłogi. Obecnie na STAGE 2 450km i 540nm robione w KIVI RACING w Warszawie. Autem śmigam w trasy i trochę miasta jak mam chęć na mocniejsze emocje. Przyśpieszenie, wyprzedzanie, elastyczność silnika w połączeniu u mnie z MANUALem jest boska... Nie udało mi się jak dotychczas spalić więcej niż 15 litrów. Oczywiście da się pewnie i z 25L jak się człowiek postara. Przy normalnej jeździe spokojnie spala tyle co inne auta z 2 litrowym turbo i 200km więc nie ma co się bać takiego S4. Gorąco polecam
9,3
Audi A4 B8
Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW
Spalanie wyliczone ze zużycia paliwa nie podane z komputera. Jestem zadowolony, w połączeniu ze skrzynią multitronic ten silnik w trasie pozwala uzyskać satysfakcjonujące rezultaty jeśli chodzi o spalanie przy prędkości 140/150 km/h na autostradzie. Dodatkowym plusem jest to że ma moc i nawet przy dużych prędkościach przyspiesza rewelacyjnie. Spalanie miejskie uzyskane w Zakopanem gdzie wszędzie jest pod górkę gdzie indziej pewnie byłby bardziej oszczędny.
8,9
Audi A4 B6
Sedan 3.0 quattro 220KM 162kW
Auto po dokładnym przeglądnięciu silnika, wersja USA silnik 3.0 AVK 6b manual w quattro, dojeżdżam około 30km prędkość zróżnicowana, na tempomacie najmniejsze spalanie 7,9 przy oszczędnej jeździe (prędkość do 100). Auto bardzo mnie zaskoczyło pod względem mocy oraz spalania jak na trzylitrowy silnik. Natomiast przy normalnej jeździe (mam dość ciężką nogę) spalanie 9,4. Wszystko na paliwie 95, gdyż wersja USA jest do niego przystosowana bez utraty mocy.

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 298
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
Kontrola Airbag
  • Audi A4 B6 Sedan 1.8 T quattro 163KM 120kW 2002-2004
  • instalacja elektryczna
  • 303 tys. km
Witam. Otóż mam problem z kontrolka Airbag. Pod siedzeniem kierowcy jest skrzynka i kable i wtyczki,żółta wtyczka jest od poduszki powietrznej,odłączyłem wtyczkę na chwilę i podłączyłem spowrotem o zapaliła mi się kontrolka Airbag, Jak się jej pozbyć bez podłączania komputera. Audi a4 b6 1.8T
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 212
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Jak na ta instalacje Lando Lorenzo montowana we Włoszech w 2011 r. pryz stanie 105 tyś.km auto pali wyjątkowo mało, w normalnej trasie w ruchu pozamiejskim 7,8 - 8.2 LPG . Raz przy spokojnej jeździe do 100 km/h na S8 udało mi się osiągnąć nawet 7,5 l. Na autostradzie przy 120 km/h nie przekracza 10l na 100. Dlatego dziwi mi tak wysokie spalanie na innych tańszych...
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Audi A4 B6
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja w doładowanym silniku po kuracji wzmacniającej to idealne rozwiązanie na ekonomię przy zadowalających osiągach. W wykazie warsztatów brakuje miejscowości zakładu, stąd w komentarzu - TurboLPG Czatkowy 15.
Audi A4