Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 595
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Nox
Audi A4 B5
Avant 1.9 TDI 110KM 81kW
Dla mnie ideał auta, gdyby ktoś dziś wyprodukował by takie samo nowe, nie kupiłbym innego, Miałem kilka rożnych i przejeździłem dużo najróżniejszymi samochodami. To mam ponad 10 lat, inne mijają i to nadal jest. 0 usterek, tylko eksploatacja, spalanie przepiękne, około 5l na100km w cyklu mieszanym. Najlepszy balans funkcjonalności auta, nadaje się do wszystkiego, wieś, miasto, trasa, przyczepka, długie i krótkie trasy. Codzienny uniwersalny, koń roboczy. Po 500 tys wymieniłem zawieszeni, całe oryginalne i nie było uszkodzone, wszystko dobre, może tylko trochę wyrobione i mocniej przysiadało, spokojnie mógłby dalej jeździć. Z drobniejszych napraw to wymiana uszczelek i osłon na zaciskach hamulców, przeczyszczenie kilu styków elektrycznych które zaśniedziały. JA tu tylko leje paliwo i podstawowa eksploatacja. Najtańsze auto świata. Aha wykonanie wnętrza dużo lepsze niż w nowych audi:) i ogólnie nowych samochodach.
4,8
~Michał
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Auto bardzo dobrze się prowadzi. Tryby jazdy (drive select) to świetna sprawa. W trybie comfort czysta przyjemność z jazdy, dynamic działa jak z nazwy ;) Tryb efficiency niestety jazda dziadkowa ale na czymś oszczędzić trzeba. Spalanie średnio na poziomie 8,5L, jazda dość dynamiczna (ale spada, co potwierdza słowa sprzedawcy, który wskazał, że po ok 4-5 tyś km spalanie o ok. 1L powinno się zmniejszyć. Sportowe fotele bardzo wygodne. Drobny minus - widoczność do tyłu (kamera cofania robi robotę ale brakuje mi w niej trybu panoramy jak w H civic Xgen).
4,8
~Michał
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto bardzo dobrze się prowadzi. Tryby jazdy (drive select) to świetna sprawa. W trybie comfort czysta przyjemność z jazdy, dynamic działa jak z nazwy ;) Tryb efficiency niestety jazda dziadkowa ale na czymś oszczędzić trzeba. Spalanie średnio na poziomie 8,5L, jazda dość dynamiczna (ale spada, co potwierdza słowa sprzedawcy, który wskazał, że po ok 4-5 tyś km spalanie o ok. 1L powinno się zmniejszyć. Sportowe fotele bardzo wygodne. Drobny minus - widoczność do tyłu (kamera cofania robi robotę ale brakuje mi w niej trybu panoramy jak w H civic Xgen).

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 739
Średnie spalanie dla Audi A4
6,4 – 24,0
l/100 km
4,2 – 10,5
l/100 km
8,5 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To mój drugi A4 Allroad diesel od 2017 roku, średnia z komputera przy silniku 204 KM mHEV po 40.000 km wychodzi 6,9 l/100 km. Co ciekawe hybryda mHEV pali ok 0,5 litra więcej na sto niż poprzedni Allroad z 2017 roku z silnikiem diesla 190 KM, gdzie średnia po ponad 100.000 km wychodziła 6,4 l/100 km. Dynamika dobra, jak ktoś chce większa to w benzynie ale wtedy spalanie większe o 2-3 l. Auto podwyższone, idealne na nasze dziury, wygodne, dość ciche i bezawaryjne, w tym budżecie moim zdaniem nie ma nic lepszego do kupienia z napędem 4x4. Silnik wzdłuż osi pojazdu i prawdziwy napęd quattro (nie mylić z haldexem w A3, Skodach czy VW) zapewnia wysoką stabilność auta podczas dużych prędkości, świetną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dużo zabawy zimą.
9,7
Audi A4 B9
Avant Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Auto o dwóch obliczach, potrafi być wyjątkowo oszczędne jak i odpalić wir w baku. 204 km quattro Przy standardowym ruchu po mieście ze światłami itd spalanie między 11-14 l/100km. Trasa w granicach 90km/h drogami podmiejskimi spalanie ok 6l/100km Droga ekspresowa płynne 110-120 km/h spalanie koło 6,5 l/ 100km Autostrada 140km/h ok 8-9 l/100km 200km/h spalanie 21 l/100km więc bak znika w 1,5h :) Każdy moment dynamiczniejszej jazdy podbija spalanie gwałtownie. Średnie spalanie po ok 10 tyś km połowa w trasie połowa w mieście 9,3 l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe (bez zamulania, ale bez palenia opon na światłach) :)
7,8
Audi A4 B9
Limousine 2.0 TFSI 252KM 185kW
2.0 tfsi 252 quattro usa 245/45 R18. Miasto 50tys, korków brak, średnia po jeżdżeniu po mieście bez celu relaksując i delektując się komfortem spokojna oszczędna jazda 4osoby na pokładzie AC On, wynik po 70km 7,6l. Jazda w długą trasę 400 kilometrów średnia prędkość 65km/h (czyli odcinek 40kilometrow autostrady 140km/h i później w miarę możliwości poza zabudowaniami 100-115, w miejscowościach przepisowo) wynik 6,5l :⁠-⁠) super. Można i da się zrobić 5.8l ale nie przekraczamy 100 i brak autostrady (autostrada bardzo go boli przy 140-170 to 9-10-11l zależy od warunków to nie diesel) Jeżeli chcesz cały czas 90% mocy wykorzystywać to na 100 spali do 15 nie więcej mi się nie udało chyba, że na złamanie karku i do wydmuchania uszczelki to może 18l... A taka normalna jazda do sklepu itp krótkie trasy lato 10-12l zima 14-15l

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 285
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
silnik nie reagował na dodanie gazu
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silnik nie reagował na dodanie gazu, przebieg 160 tyś km. Mechanik twierdził ,że to zabrudzenie przepustnicy. Czyszczenie pomagało chwilo. Okazało się ,że to awaria przepustnicy , wytarły się styki. Pomogła samodzielna wymiana przepustnicy bez diagnozowania usterki komputerowo na używkę z anglika za 100 zł. bo oryginał 5 lat temu to koszt był 1800zł. brak tańszych zamienników. Od tamtej pory brak awarii tego typu.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 212
5,0
Audi A4 B6
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 105 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Jak na ta instalacje Lando Lorenzo montowana we Włoszech w 2011 r. pryz stanie 105 tyś.km auto pali wyjątkowo mało, w normalnej trasie w ruchu pozamiejskim 7,8 - 8.2 LPG . Raz przy spokojnej jeździe do 100 km/h na S8 udało mi się osiągnąć nawet 7,5 l. Na autostradzie przy 120 km/h nie przekracza 10l na 100. Dlatego dziwi mi tak wysokie spalanie na innych tańszych...
2,5
Audi A4 B5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
5,0
Audi A4 B6
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 227 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Poprawnie zamontowana i wystrojona instalacja w doładowanym silniku po kuracji wzmacniającej to idealne rozwiązanie na ekonomię przy zadowalających osiągach. W wykazie warsztatów brakuje miejscowości zakładu, stąd w komentarzu - TurboLPG Czatkowy 15.
Audi A4