Szukaj

Informacje o Audi A4 (S4, RS4)

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia

Audi A4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie i jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii marki – do tej pory A4 wyprodukowano w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. A4 jest przedstawicielem klasy średniej segmentu premium (segment D) w produkcji od 1994 r., kiedy to zastąpił w ofercie koncernu z Ingolstadt model Audi 80, choć kontynuuje jego wewnętrzne nazewnictwo (oznaczenie jako seria B).

Audi A4 I (B5) (1994 - 2001)

Historia modelu Audi A4 B5
Pierwsza generacja Audi A4, która w wewnętrznej nomenklaturze koncernu oznaczona została symbolem B5, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1994 r. Auto zbudowane zostało na nowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PL45), na której niebawem powstał także nowy Volkswagen Passat. Audi A4 B5 zajął trzecie miejsce w plebiscycie Car of the Year 1996, ustępując tylko modelom Fiat Bravo/Brava oraz Peugeot 406. Dwa lata po debiucie modelu do oferty dołączyła odmiana kombi (Audi A4 Avant). W 1997 i 1999 r. Audi A4 przeszło faceliftingi, a w 2000 r. w sprzedaży pojawiła się topowa odmiana silnikowa Audi RS4 B5 w wariancie kombi z silnikiem o mocy 380 KM.

Dostępne silniki Audi A4 B5
Audi A4 B5 dostępne było z bogatą ofertą silnikową. Bazowym silnikiem benzynowym była jednostka o pojemności 1,6 i o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży znajdowały się także silniki benzynowe o pojemności  1,8 (125 KM), w tym także 1,8 Turbo (150 i 180 KM), 2,4 (165 KM), 2,6 (150 KM) i 2,8 (174, 193 KM) oraz 2,7 w wersji S4 o mocy 265 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1,9 DI (75 KM) i TDI (90, 110, 115 KM) oraz 2,5 (150 KM).

W ofercie znajdziemy również wariant z napędem quattro na wszystkie koła oraz odmiany z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, która posiadał także manualny tryb pracy.

Audi A4 II (B6) (2000 - 2005)

Historia modelu Audi A4 B6
Druga generacja Audi A4 (B6) w odmianie sedan zaprezentowana została w 2000 r. Rok później dołączyła do niej wersja kombi (Avant), a w 2002 r. także kabriolet z miękkim dachem, który w gamie modelowej zastąpił Audi Cabriolet. Model ten powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej koncernu (PL46).

Dostępne silniki Audi A4 B6
Ofertę silników benzynowych otwierała 1,6-litrowa jednostka o mocy 102 KM. Ponadto w sprzedaży dostępne były następujące silniki benzynowe: 1,8 T (150, 163, 190 KM), 2,0 (130 KM) oraz 2,0 FSI (150 KM), 2,4 (170 KM), 3,0 (220 KM) oraz w odmianie S4 jednostka 4.2 V8 o mocy 344 KM. Dostępne diesle to silniki o pojemności 1,9 TDI (101, 115, 130 KM) lub 2,5 TDI (163, 180 KM).

Audi A4 III (B7) (2004 - 2008)

Historia modelu Audi A4 B7
Produkcja trzeciej generacji Audi A4 ruszyła w 2004 r. (odmiany sedan i kombi), a więc zaledwie cztery lata po poprzedniku. Wprawdzie wykorzystano tę samą płytę podłogową co w poprzednim wcieleniu Audi A4 i generalnie zmiany konstrukcyjne nie były zbyt duże, władze koncernu zdecydowały, że jest to nowa generacja modelu, a nie jedynie facelifting. W 2006 r. do sprzedaży trafiła odmiana cabrio.

Dostępne silniki Audi A4 B7
W ofercie Audi A4 B7 znajdziemy większość tych samych silników co w B6. Nowymi jednostkami były 200-konne 2.0 TFSI, 3.2 FSI o mocy 256 KM oraz 4,2-litrowy silnik w RS4 o mocy 420 KM. W gamie diesli silnik 2.7 TDI (180 KM) zastąpił 2,5-litrową jednostką, pojawiło się także trzylitrowe TDI (204, 233 KM).

Audi A4 IV (B8) (2008 - 2015)

Historia modelu Audi A4 B8
Już trzy lata później w 2007 r. na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana została czwarta generacja Audi A4 (B8), a rok później zadebiutowała odmiana kombi. W 2009 r. miała miejsce premiera Audi S4, a w 2011 r. model przeszedł facelifting i do oferty dołączyła uterenowiona odmiana Audi A4 Allroad. W 2012 r. wreszcie pojawiła się najmocniejsza odmiana silnikowa Audi RS4, która dostępna była wyłącznie w wariancie Avant.

Dostępne silniki Audi A4 B8
Ofertę silników benzynowych rozpoczynała jednostka 2.8 TFSI (120, 160, 170 KM). Ponadto oferowane były silniki 2.0 TFSI (180, 211, 225 KM), 3.0 TFSI (272 KM), 3.2 FSI (265 KM), 3.0 TFSI o mocy 333 KM w wersji S4 i 4.2 FSI (450 KM) w RS4. Oferta diesli to silniki 2.0 TDI (120, 136, 143, 150, 163, 170, 177, 190 KM), 2.7 TDI (190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 240, 245 KM).

Audi A4 V (B9) (2015 - teraz)

Piąta generacja Audi A4 B9 oficjalnie zaprezentowana została na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. (wersja sedan oraz kombi), która w porównaniu do poprzednika urosła i ma mniejszą masę. W ofercie modelu znajdziemy także odmianę A4 Allroad quattro.

Dostępne silniki Audi A4 B9
Oferta silnikowa obejmuje jednostki 1.4 TFSI (150 KM) 2.0 TFSI (190, 252 KM), 2.0 TDI (150, 190 KM). Audi S4 (dostępne w odmianach sedan i kombi) ma pod maską nową jednostkę 3.0 TFSI, zaś topowa odmiana Audi RS4 (dostępna tylko jako Avant) napędzana jest również trzylitrowym silnikiem, który rozwija maksymalną moc 450 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A4 (S4, RS4)

Liczba ocen: 2 563
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Schreder
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
Stara klasa premium i wszystko robi się jasne. Było to moje pierwsze auto i mam do niego bardzo duży sentyment. Był wygodny, dobrze wykonany, cichy i nie straszył rdzą oraz kosztami utrzymania. Mój egzemplarz był akurat już zmęczony życiem ale mimo tego auto jeździło i paliło i dowoziło wszędzie gdzie tylko chciałem. Części nie obciążały bardzo mocno mojej kieszeni co dla studenta jest bardzo ważnym atutem. Wiadomo, ze względu na wiek w aucie co rusz potrafi się coś zepsuć ale na to trzeba być przygotowanym. Ogółem auto jest naprawdę dobre i jedyne co psuje całokształt to silnik.
4,8
~Tomasz
S4 Limousine 3.0 TFSI 354KM 260kW
Audi A4 B9
Auto zakupiłem z myślą o niecodziennych doznaniach. Nie chciałem kolejnego nudnego auta i tym razem się nie pomyliłem. Za każdym razem gdy wchodzę do garażu serce mocniej bije. Auto rewelacyjnie przyspiesza a wśród przechodniów swoim sportowym dźwiękiem wzbudza zaciekawienie. Prawdziwy dźwięk z przepustnicy nawet w trybie "Ekonomic" (a nie z głośnika jak w "Eskach" Audi od 2019 roku) dostarcza prawdziwie sportowego doznania. Auto świetnie się prowadzi, sportowe fotele mają wszelaką regulację (nawet dociski boczne fotela), wspaniałe połączenie wygodnego auta i sportowego charakteru. Wnętrze bardzo dobrze zgrywa się z kierowcą, wszystko do ręką, i nie trzeba "klepać" w ekran dotykowy, gdyż jest to ostatnia wersja S4 która jeszcze posiada fizyczne przyciski i pokrętła. Autem można jeździć w zależności od nastroju i warunków spokojnie, za co odwdzięcza się niskim spalaniem na poziomie 8,8 litra, lub pobawić się w trybie "Dynamic" gdzie spalanie wynosi około 12 litrów. Pomimo, że 50-tka na kartu i do tej pory miałem już wiele samochodów (limuzyny, suwy) S4 codziennie powoduje "banana na Twarzy". Mój egzemplarz jest skonfigurowany na maksa (wszystko co można było wziąć przy zakupie w salonie Audi) i dlatego myślę, że auto pozostanie w moim posiadaniu przez dłuższy okres. Na dzień dzisiejszy nie widzę dla siebie innej alternatywy która dawałaby tyle radości i komfortu, nawet wśród najnowszych wersjach Audi.
3,8
~Miki
Allroad quattro 2.0 TDI 143KM 105kW
Audi A4 B8
Audi A4 b8 Allroad , 2.0 TDI 143 km , 2010rok, dobre, solidne autko, czarny metalik, prezentuje się niebanalnie , ogólnie nigdy nie podobały mi się audi w kombi, ale w wersji ,,allroad,, to całkiem inne autko....., napęd quattro to po prostu rewelacja, szczególnie na mokre i zaśnieżone drogi możliwością włączenia trybu offroad w terenie . Spalanie w przedziale od 6 do 8 l/100km, w zależności od stylu i charakteru jazdy. Wnętrze pojazdu jak na rocznik po prostu nie do zdarcia, wygląda prawie jak nowe, przestrzeń w sam raz na cztery osoby, w trakcie normalnej jazdy wewnątrz jest cicho, jednak przy szybszej jeździe na autostradzie powyżej 130 km robi się głośniej, no ale to jednak kombi, gdzie bagażnik nie do końca jest dobrze wyciszony, ale pojemny. Pod podłoga bagażnika znajduje się pompowane składane oryginalne koło zapasowe wraz ze sprężarką, nigdy wcześniej w innych autach nie widziałem takiego wynalazku ale to na pewno dużo lepsze niż jakiś wsiowy zestaw naprawczy. Silnik jak na diesla cicho chodzi, jego moc wystarczająca na normalne użytkowanie autka, jednak jak ktoś chce lepszej dynamiki, to można podnieść bezpiecznie moc do 170 km , konsultowałem to ze specjalistą, i niebawem tak też uczynię, 6-biegowa manualna skrzynia biegów działa bez zarzutu, lekko, elastycznie i sprawnie.

Raporty spalania Audi A4 (S4, RS4)

Liczba raportów: 3 652
Średnie spalanie dla Audi A4
6,4 – 24,0
l/100 km
4,2 – 10,8
l/100 km
8,5 – 24,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Audi A4 B5
Skrzynia Tiptronic. Jazda w mieście to spalanie między 10.5-12.5 litra. Silnik chlapie dużo mniej w trasie. Tempomat na setce, autostrada i spalanie schodzi do 7 litrów i to terenie pagórkowatym, ale bez wiatru w maskę. Ta sama trasa, ale pod górkę + pod wiatr i spalanie 8 litrów. Fajne jest to, że kiedy potrzeba, to zapas mocy jest właściwie natychmiast dostępny. Plusy: + wygoda skórzanej tapicerki + wyciszenie wnętrza (niestety w mieście silnik co chwila o sobie przypomina) + przestrony bagażnik + ocynkowane nadwozie + dobrej jakości wykonanie wnętrza (niestety widać znaki zużycia po 360k) + trwałe i mocne silniki + głupkoodporna skrzynia automatyczna tiptronic (manuale też były w porządku) + komfortowe zawieszenie wielowahaczowe przód i tył + dobre nagłośnienie (nawet seryjne Nokii daje radę, w ofercie również system Boss z Sub.) Minusy: - drogie części - koszmarny dostęp do elementów w silniku (ledwo się mieści pod maską) - ciężko znaleźć dobrze wyposażony samochód, niezajechany i w dobrych pieniądzach - silniki v6 z wadą konstrukcyjną (po 200k należy wymienić lewą uszczelkę pod klawiaturą, bo zaczyna puszczać) - do wymiany rozrządu należy ściągnąć cały przód - drogie naprawy - spasowanie wnętrza poddaje się po 300k i zaczyna gdzieniegdzie trzeszczeć (na szczęście tylko na nierównościach) - wysokie spalanie - nagłośnienie zazwyczaj do wymiany po 300k
12,3
Avant 2.0 TFSI 200KM 147kW
Audi A4 B7
Nie mam pojęcia czy to jest coś nie tak z moim egzemplarzem silnika, ale w mieście we Wrocławiu w godzinach szczytu nie jestem w stanie zejść poniżej 16 litrów na 100km. Komputer błędów nie pokazuje także nie mam pojęcia w czym szukać problemów.
8,7
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B7
8,7l wyszło po spaleniu 128l na dystansie 1460km, 100% po wiecznie zakorkowanym Wrocławiu, 20min w jedną i 40min w drugą stronę. Normalna przepisowa jazda bez szaleństw, ale też bez eko-dziadowania. Na liczniku 220 tys.

Usterki Audi A4

Liczba wpisów: 267
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
Wibracje
  • Audi A4 B9 Avant 2.0 40 TFSI 190KM 140kW 2018-2019
  • układ napędowy
  • 116 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Zakupiłem Audi A4 B9 2016r. Quatro 116 tys przebieg . Samochód był.lekko uszkodzony nie było możliwości sprawdzic go.przy zakupie. Po.naprawie i uruchomieniu okazało.sie ze przy ruszaniu donprzodu lub tyłu na pełnym skręcie w lewo lub w prawo są wibracje, można to.tez określić buczeniem. Przy jeździe na wprost lub skręcanie w miejscu beż biegu cisza. Pewien gosc powiedzial ze moze to być dwumas. Proszę o pomoc, jakas podpowiedź kontakt
Coś trze podczas szybkiego ruszania a później ustępuje
  • Audi A4 B7 Avant 1.8 T 163KM 120kW 2004-2008
  • układ napędowy
  • 240 tys. km
Mam problem w audi 1.8t 163km a mianowicie podczas gwałtownego ruszenia coś strasznie zaczyna trzeć hałasować jak by się mialo zaraz coś urwać a po dystansie kilku km to ustępuje ten dzwiek słychać na postoju jak i podczas jazdy czyżby skrzynia? Dodam że biegi wchodzą perfekt
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 209
2,5
Sedan 1.8 20V 125KM 92kW
Audi A4 B5
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 204 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Co za partacze. Co za brak kultury. pracownicy wulgarni i nie da się z nimi pogadać jak coś im nie pasuje i gaz nie chodzi jak trzeba.Poleciłem im dwóch znajomych i teraz muszę sie chować przed nimi. Nie dość że wiecznie ja miałem problemy z gazem, to spaprali u moich znajomych. Robią na najtańszych gratach jak sie okazało i wiecznie coś nie tak. Non stop błędy, falowanie...
4,5
Sedan 1.6 i 101KM 74kW
Audi A4 B5
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 87 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Instalacja spisuje sie swietnie. Do tej pory musialem jedynie przyjezdzac do 10tys na zwykla kontrole i raz sie zdarzylo, ze musial byc wyczyszczony jakis gwint. Dzialo sie po prostu tak, ze na zimnym silniku nie dalo sie zmienic na gaz, jedynie od okolo 60 stopni.
3,5
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Zdecydowanie nie polecam "warsztatu". Panom "mechanikom" jeszcze bardzo dużo brakuje w podejściu do klienta, a także w kwestii napraw. Jeśli ktoś ma nerwy ze stali, worek pieniędzy, nie zależy mu na czasie naprawy i może na swój samochód czekać i czekać to można rozważyć wizytę u tych partaczy. Jak dla mnie nigdy więcej, nie chcę nawet o nich słyszeć, a wszystkim znajomym...
Audi A4