Szukaj

Informacje o Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2015. Tradycyjnie, pod względem stylistycznym model B8, zaprojektowany przez Juliana Hoeniga, stanowił koncepcji swoich poprzedników, z wpływami coupe A5. Zwiększyły się za to nieznacznie jego rozmiary. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej VW Group MLB B8 (Audi Modular Longitudinal Platform). W 2008 roku model wygrał plebiscyty „Bild am Sonntag” oraz „Auto Zeitung” (nagroda Auto Trophy) na auto roku. Od 2012 roku był oferowany w wersji po faceliftingu.

Powagosław
Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo. ~Powagosław
Luzacjusz
Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Długość 4721 mm
Szerokość 1841 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2006 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1495 mm
Rozstaw osi 2805 mm
Rozstaw kół - przód 1583 mm
Rozstaw kół - tył 1574 mm
Zwis przedni 883 mm
Zwis tylny 1033 mm
Prześwit 175 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1463 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1442 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1410 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1380 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 505 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 773 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1027 mm
Wysokość progu załadowczego 668 mm
Drzwi tylne - szerokość 1007 mm
Drzwi tylne - wysokość 668 mm
Maksymalna ładowność 570 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg

Oceny Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,8
~Kuba
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A4 B8
Samochód idealny na nasze polskie, dziurawe drogi. Żadne tory tramwajowe itd. nie robią na nim wrażenia. Silnik 2.0 TFSI o mocy 211 KM w wersji poliftowej nie ma już problemów z poborem oleju. W trasach śmiało można tym autem podróżować 160+ km/h przy zachowanym komforcie. Spalanie w cyklu mieszanym około 11 L. S-Tronic w trybie 'D' mocno ospały, najchętniej ciągle wrzucałby 7 bieg. W trybie 'S' jest zdecydowanie lepiej, redukuje z międzygazem. Z tyłu miejsca stosunkowo mało, bagażnik średniej wielkości, ale wystarczający dla rodziny 2+2.
3,7
~Kszyh72
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Audi A4 B8
Może ja trafiłem na felerny model ale przy przebiegu 128 tyś padła turbosprężarka, jakby tego było mało to zaczął przeciekać pompka płynu chłodzącego. Coś z tą jakością Audi szwankuje. Nie za darmo Audi zajęło 79 miejsce w angielskim teście jakości. https://www.reliabilityindex.com/top-100
3,7
~Lukas
Allroad quattro Facelifting 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi A4 B8
Auto sprawuje się dobrze, pomimo intensywnej eksploatacji nie najgorzej wytrzymuje stan naszych dróg. W ciągu roku eksploatacji pomiędzy 70 a 90 tys zdarzyło się kilka drobnych awarii: konieczność wymiany łożyska, przewodu gumowego w silniku itp. Nie zawiodło również w całkiem trudnym terenie - kilka cm zapasu w zawieszeniu oraz napęd 4x4 potwierdziły swoją przydatność.

Raporty spalania Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting

Liczba raportów: 18
Średnie spalanie dla Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting
9,9 – 11,1
l/100 km
6,2 – 23,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Allroad quattro Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Audi A4 B8
Cudowne autko, moc, dynamika przy stosunkowo niewielkim spalaniu. Minimalne spalanie to 4,8 litra ON, tak pokazał komputer po przejechaniu około 100 km i muskaniu delikatnie pedału gazu. Średnie minimalne to normalna eksploatacja 6,1. Jazda po mieście do 8 litrów.(jeżeli skrzynia nie jest ustawiona na sport ). Średnie maksymalne :) skrzynia na sporcie i ognia, gwałtowne hamowania i przyśpieszania 13,5 litra ON. Inaczej jest na autostradzie Długa trasa prędkość do 130 kmh 6,5 litra, do 160 7,0 litra, do 250 kmh 8,3 litra (nie jechałem całą trasę z tą prędkością ze względu na zapchany lewy pas odcinek około 600km)
7,7
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A4 B8
Tragedia,to jest moje trzecie audi a4, ostatnio mialem a4 b8 2,0 tdi cr manual i palill mi srednio 6,5. Tutaj miasto 10 -12 a nie mam ciezkiej nogi i gwarantuje ze potrafie jezdzic oszczednie w poprzednim czesto robilem 1000 km na baku. Przy 150 km/h pali 10 l na 100 ! 32000 km przebiegu wiec licze ze cos spadnie...
8,3
Allroad quattro Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
Audi A4 B8
Cześć Czy Wam też tak dużo pali Audi a4 allroad z silnikiem 177 km?

Usterki Audi A4 B8

Liczba wpisów: 17
Drżenie - lewarek zmiany biegów, cała karoseria
  • Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Witam! Borykam się z dość denerwującym problemem. Otóż podczas postoju w samochodzie odczuwa się delikatne drżenie. Drżenie również jest wyczuwalne na lewarku zmiany biegów (czasami widać jak lewarek delikatnie drży). Nie ma znaczenia czy samochód jest rozgrzany czy też nie. Sprawdzałem VCDS - błędów brak. Rozrząd, świece, eksploatacja - niedawno wymienione. Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni, są w porządku. Robiłem test dwumasu - również w testach drogowych wyszło ok. Czy ktoś miał podobny problem lub wie o co może chodzić? Cały czas jakoś nie daje mi spokoju ta skrzynia biegów - wydaje mi się, iż problem pochodzi właśnie z niej.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Świeca zapłonowa.
  • Audi A4 B8 Limousine 1.8 TFSI 160KM 118kW 2008-2011
  • silnik
Występowanie usterki:
Po 14000 przebiegu padła świeca zapłonowa. Usuwanie usterki trwało 4 dni!!!. W tym czasie dysponowałem autem zstępczym ale to totalna porażka. Na początek zholowano samochód do Servisu który nie ma autoryzacji do napraw gwarancyjnych (późny wieczór piątek błąd pracowników Assistans Audi),w sobotę przeholowano go do Serwisu z atoryzacją ale jedynego w Warszawie który nie pracuje w sobotę (Szewczyk). W poniedziałek samochód nie został zdiagnozowany(brak mocy przerobowych lub chęci do naprawy gwarancyjnej), wtorek kłopoty z diagnozą komputery nie wskazują takich usterek. Późnym popołudniem odebrałem samochód z Serwisu. Generalnie do samochodu nie mam uwaga spisuje się bardzo dobrze zgodnie z oczekiwaniami.
gubi zapłon po ssaniu
  • Audi A4 B8 Limousine
  • silnik
witam, mam taki problem ze sprowadzonym audi, a mianowicie jak zejdzie ze ssania pracuje normalnie a jak raz dodam gazu to potem już gubi zapłon i się dławi na wolnych obrotach( przy dodawaniu gazu jest idealnie) dopóki nie zagrzeje się do normalnej temperatury ok 90stopni i pracuje idealnie... proszę pomóżcie. i tu pytanie także do acbot bo on wypowiadał się o takim audi że kostka była luźna, czy twoje objawy wyglądały tak samo?? dodam że elektronik sprawdzał na kompie i powiedział ze z tej strony ok. proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A4 B8 Allroad quattro Facelifting