Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A5 II S5 Sportback

MOBY, ponad rok temu
Silnik 3.0 TFSI 354KM 260kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A5 II S5 Sportback 3.0 TFSI 354KM 260kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sześciocylindrowy silnik 3,0 354 KM to klasa sama w sobie.
5,0
Całokształt
Świetny samochód z doskonałym silnikiem i układem jezdnym. Idealny agresor przy dynamicznej jeździe, ale kiedy trzeba to piękna, dystyngowana panna podczas spokojnej jazdy z rodziną. Samochód wyróżniający się spośród wszystkich innych nie tylko z zewnątrz, ale i wewnątrz: deska rozdzielcza i jej funkcjonalność najlepsza jaką można sobie wyobrazić, a wygodne, dobrze trzymające fotele sportowe z przodu (z super masażem) oraz komfortowe fotele z tyłu sprawdzają się na każdym dystansie. Użytkuję ten samochód na co dzień i czerpię z jazdy nim niesamowitą radość. Bez przesady muszę przyznać, że jestem w nim po prostu zakochany. Dla mnie samochód REWELACJA!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik, dynamiczny i elastyczny, o wysokiej kulturze pracy. W połączeniu z wydechem o regulowanej charakterystyce stanowi napęd marzeń dla każdego kierowcy, który chciałby mieć moc pod butem dużą moc, ale jednocześnie komfort i ciszę kiedy przychodzi ochota (lub konieczność) na spokojną jazdę. REWELACJA!!!
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super. Doskonale zgrywa się z mocnym silnikiem nawet przy dynamicznej jeździe.
5,0
Układ jezdny
Napęd QUATTRO zwiększa wrażenie klejenia się tego samochodu do każdej drogi. W trybie DYNAMIC zawieszenie twardsze niż standardowo, ale odpłaca się niesamowitą stabilnością przy dynamicznej jeździe. Przy ustawieniu COMFORT wybieranie nierówności jest lepsze, ale samochód nadal super stabilny. Dynamiczny układ kierowniczy sprawdza się super: czuć różne reagowanie na skręt kierownicą w zależności od tego czy jedziemy dynamicznie (w trybie DYNAMIC) czy np. w trybie COMFORT (spokojna jazda). Promień skrętu bardzo dobry.
5,0
Karoseria
Piękny samochód o niebanalnej linii. W kolorze DAYTONA GREY prezentuje się jak milion dolarów. I nie wyobrażam sobie innej wersji niż Sportback. Nagłośnienie B&O gra nieco gorzej niż w Audi Q7.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra; duże lusterka i dobry widok do tyłu. Kamera 3D z widokiem z góry i z funkcją ruchu poprzecznego działają rewelacyjnie. Ostrzeżenie o samochodzie w martwym polu działa doskonale, a jego sygnalizacja dużą, pomarańczową lampką na wewnętrznej stronie lusterka jest czytelne nawet w bardzo słoneczny dzień. Światła Matrix LED to bajka przy jeździe w nocy. Włączasz długie i nie musisz ich ciągle przełączać.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa w każdym najdrobniejszym calu. Sterowanie wirtualnym kokpitem z kierownicy doskonałe; bardzo intuicyjne, z resztą tak samo jak wszelkimi innymi funkcjami sterowanymi z kierownicy i z przycisków w desce rozdzielczej. Pad systemu MMI do wpisywania ręcznego jest bardzo wygodny w obsłudze, a do systemu wybierania głosowego trzeba się przyzwyczaić rozmawiając z nim w jego logice. Nawigacja z widokiem Street View jest super. Szkoda tylko, że ekran nawigacji nie jest chowany w deskę rozdzielczą, tak jak w Q7.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają wzorowo; cicho i szybko. I tylko szkoda, że w wersji ze sportowymi fotelami nie ma wentylowanych siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest dość nawet przy sporym przesunięciu foteli przednich do tyłu. Jak na tę wielkość samochodu BARDZO DOBRZE. Bagażnik w wersji Sportback jest pojemny i funkcjonalny, z łatwym dostępem. Automatyczna klapa bagażnika bardzo przydatna.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest zaskakująco dobre; samochód cichy nawet powyżej 200 km/h. Dźwięk wydechu nawet w trybie DYNAMIC nie jest absolutnie męczący. Wręcz przeciwnie - można go pokochać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś kupuje samochód z takim silnikiem to musi się liczyć z tym, że koszty paliwa będą spore. Ale i tak jest nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w bogatej konfiguracji za nieco ponad 400.000 zł, ale wart absolutnie każdej cholernej złotówki na niego wydanej. Ten samochód jest perfekcyjny w każdy najdrobniejszym elemencie. Kocham go.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TFSI 354KM 260kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A5 II S5 Sportback 3.0 TFSI 354KM 260kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A5 II S5 Sportback