Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Avant

fly2b3, 7 lat temu
Silnik 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 286 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Audi A6 C5 Avant 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,92
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : zero problemów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : sterownik pompy VP44 oraz ABS
Silnik : zacierające się łopatki turbiny
Zawieszenie : wahacze co roku do wymiany
3,0
Całokształt
Przejeździłem nim 140 kkm. Z daleka auto prezentuje się świetnie, lecz po 7 latach użytkowania z bliska już jest dużo gorzej. Kupiłem je w 2009 roku za 19 tys. złoty a w 2016 sprzedałem za niecałe 4 - gigantyczny spadek wartości. Po 7 latach zaczęły wychodzić parchy na wszystkich blachach dookoła poniżej listwy ozdobnej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 150 km to wystarczająca jednostka - jeżeli jest świeża - niestety po kilku latach jazdy po polskich grogach urywają się ścieżki w sterownikach pompy VP44 oraz ABSu Boscha - wymiana kosztuje majątek ale są też magicy co robią to za 300 zł. Wycierające się wałki rozrządu to już efekt lania złego oleju oraz braku wymian filtra odmy! Polecam olej Motul synergy
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna świetna zero problemów - 6 biegów dobrze zestrojona.
4,0
Układ jezdny
Gdyby nie te cholerne wahacze które trzeba wymieniać co roku (800 zł kpl.) to byłoby idealne - auto wręcz klei się jezdni.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort jazdy OK - ale mogłyby byś wygodniejsze fotele - po dłuższej jeździe bolą 4litery.
4,0
Ergonomia
Elementy deski umieszczone w dobrych miejscach i trwałe. Może poza powłoką niebieskiego plastiku który szybko się wyciera.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety z ogrzewaniem jest kiepsko jeżeli zatnie się termostat w bloku silnika - wymiana tego elementu za 70 zł kosztuje ok 400 zł - trzeba praktycznie zdjąć cały rozrząd! Dodatkowo brak pokrywy na filtrze kabinowym skutkuje zalewaniem go wodą i parowaniem wnętrza :(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu jak i z tyłu - bagażnik także pojemny.
5,0
Wyciszenie
W aucie jest naprawdę cicho - niestety jak już wyjdziemy z kabiny dochodzi do nas klekot 6 cylindrów diesla.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie to że komplet wahaczy co roku do wymiany to koszty kreowały by się na świetnym poziomie. Wymiana kpl. rozrządu to 1100 części + 600 robocizna - nie zapomnijcie o termostacie - nawet jak jest sprawny!
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie w aucie poza wahaczami nic nie trzeba robić - ważne aby o niego dbać!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza sterownikami pompy oraz ABS to nic poważnego się nie działo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Avant