Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Avant

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4833 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1932 mm
Wysokość 1451 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1475 mm
Rozstaw osi 2759 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 1006 mm
Zwis tylny 1067 mm
Prześwit 123 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1456 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 455 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1056 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 877 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1560 mm
Wysokość progu załadowczego 588 mm
Drzwi tylne - szerokość 1050 mm

Oceny Audi A6 C5 Avant

Liczba ocen: 368
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Klodex
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Audi A6 C5
Solidny samochód pozwalający na odbywanie długich podróży w bardzo komfortowych warunkach. Dodatkowym atutem jest nadwozie "Avant", które dzięki pokaźnej pojemności bagażnika umożliwia nam zapakowanie naprawdę wielu rzeczy co jest szczególnie ważne przy organizowaniu 4-osobowego wyjazdu. Po roku czasu użytkowania mogę śmiało powiedzieć, iż auto cechuje się wysokim stopniem niezawodności co jest również zasługą prowadzenia od nowości prawidłowego serwisu przez poprzedniego właściciela. Silnik 1.9TDI o mocy 130KM z pozoru nie wygląda na dynamiczny względem takiego samochodu jednakże auto zachowuje się nad wyraz dynamicznie pozwalając nam na chociażby sprawne wykonywanie manewru wyprzedzania. Skrzynia biegów w moim egzemplarzu to 5-stopniowa, manualna przekładnia, która jest praktycznie bezobsługowa, a przy jeździe w trasie zbytnio nie odczuwa się potrzeby posiadania szóstego biegu. Spalanie jest bardzo dobre jak na samochód o takich gabarytach co można śmiało zaliczyć do atutów. Jedynie po 15 latach pojawiły się drobne ogniska korozji przy przednich drzwiach zarówno od strony kierowcy jak i pasażera lecz to jest rzecz w pełni normalna przy takim wieku. Samochód jest bardzo dobrym wyborem dla osoby, która ceni sobie wysoki komfort podróży oraz niezawodność przy zachowaniu jednocześnie niezbyt wysokich kosztów utrzymania.
4,4
~Remix
Avant 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
Kupiłem w Niemczech i miał 300 tys km. I to prawda każde 2,5 TDI ma wałki i popychacze do wymiany nie przez odme, a przez lania złych olei. Powyżej 5w40 zabija ten silnik a 10w40 to już masakra. Musi mieć co 12 tys nowy olej i filtr. Boli również wymiana rozrządu na start 1100zł + 500zł robota. Ale w tym to jest wszystko nawet pasek, termostat i rolki boczne. Jak je doliczymy do innych rozrządów to, aż takiej różnicy nie ma. Od razu po kupnie włożyłem 6 tys zł. Rozrząd, komplet hydrauliki, świece, filtry, uszczelki, regeneracja alter i rozrusznika to dla siebie bo potem ciężkie dojście, regeneracja wszystkich zacisków, nowe klocki, płyny i oleje. Ale też swap hamulców z A8 i odnowienie wnętrza w tym licznik z komputerem. Teraz zawieszenie przednie padło 450zł za 4 wahacze górne + 2 łączniki Febi. Tego LMF nie kupuję bo przereklamowane. Ale wsiadam i jadę. W parę dni zrobił 3000 km. I się nawet nie spocił. Odpala jak nowy. Nic nie dymi nawet pod obciążeniem. No i Quattro coś dodać? Wyciągałem busa z towarem przez błotną drogę. Obroty jakie mu dawałem, żeby jechał to UWAGA : 1,300 :) nawet nie czuł, że ciągnę coś. A miałem opony na śmietnik z tyłu. Teraz nówki będzie frajda. Polecam z manualem 6 bieg ponieważ jeden olej wchodzi do 3 rzeczy (torsen-skrzynia-układ jakiś tam) A w automacie często tylko zmieniają w skrzyni bo zapominają o tych innych komorach i jeszcze jest tam filtr. Mi nie pali dużo. Średnio 7,3L a Na trasie zejdzie do 6,5L a nawet mniej a z przyczepą kempingową 4,5m 8,5L ale jak depczemy po miescie to 10L Na lato i korki ściągajcie osłone silnika ponieważ jest duża temperatura i topi pompe (elektronike). Pozdrawiam
4,3
~olesz77
Avant 1.9 TDI 130KM 96kW
Audi A6 C5
Po 4 latach użytkowania i przejechaniu 141 000 km nie mogę wystawić innej oceny za całokształt. Bardzo wygodny i doskonale wyposażony w system audio, średnio ekonomiczny, awaryjność - Audi czyli mało awaryjny ale jeśli już należy naprawić ceny części zamiennych boleśnie dotkliwe dla konta bankowego mimo kilkunastoletniego wieku, trwałość karoserii na korozję dobra, widoczna rdza na nadkolach i drzwiach, skrzynia biegów musiała być naprawiana/regeneracja (koszt 1200 zł). Silnik bez zarzutów. Sprzęgło - widziałem ale nigdy nie naprawiane. Bajki o "dwumasie" - wszystko zależy od techniki jazdy. Informacja dla admina! Konfiguracja ! Brak możliwości wybrania opcji z 6 stopniową skrzynią biegów.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant
9,8 – 17,9
l/100 km
6,3 – 9,6
l/100 km
6,8 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Audi A6 C5
Spalanie 12.4L / 100 km to wynik jazdy wyłącznie po mieście zimą na krótszych odcinkach, przy temperaturach ponad 20 stopni na plusie spalanie spada do około 10 L / 100 km w mieście. W trasie 150 km z włączoną klimatyzacją spalanie nie schodzi poniżej 8.2 L / 100 km, drugie 150 km w drodze powrotnej pokonane bez klimatyzacji to już wynik 7.4 L / 100 km. Najmniejsze spalanie odnotowałem jadąc 80-90 kmh z tempomatem bez żadnego zwalniania lub rozpędzania (trasa ekspresowa), wtedy to zimą spalanie wyniosło 6.7 L / 100 km. Na koniec dodam, że wszystkie wartości były zmierzone przy spokojnym stylu jazdy (w trasie max 90 kmh, delikatne rozpędzanie, unikanie wysokich obrotów, hamowanie silnikiem, generalnie jazda z głową bez szaleństw).
11,7
Avant 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Co tu dużo mówić, na takie gabaryty i silnik v6 spalanie jest bardzo dobre. Moje średnie to zawsze ok 11.3l lpg pół na pół trasa miasto. Najbardziej minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to równe 10l lpg na trasie 400km z prędkością ok 100 km/h. Maksymalne to jeżdżąc dosyć energicznie tylko po mieście (Łodzi) gdzie korki światła itp to 13.7l. Napęd tylko na przód i skrzynia manualna. Napęd quattro w v6 podnosi spalanie. Ale jeśli ktoś co zimę nie topi się w śniegu i nie miesza w jakiś trudnym terenie to jest to całkowicie zbędne.
13,8
Avant 2.7 T quattro 230KM 169kW
Audi A6 C5
Na spalanie wpływa wiele czynników. Od dobrze skalibrowanego gazu do opon. Podczas oszczędnej jazdy spalanie gazu 12l nie jest zly, jazda spokojna ciągiem za samochodami jadącymi za tirami na letnich 205/16, 13.5l na zimowych 225/17. Na 17stkach jazda dynamiczna 16l, na 16stkach 14. Max spalanie w granicach 200 km/h wyszło mi 19l więc nie jest źle. Auto wymaga zadbania, ma drogie części jak np 2x droższe amortyzatory z tyłu gdyż jest tam mcpearson ale jazda bokiem zimą, 90 po ośnieżonej drodze gdzie inni jadą 40 albo po leśnym błocie daje frajdę. Po katowaniu auta dajcie mu odpocząć na niskich obrotach to turbiny będą wieczne.

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 66
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
1 komentarz
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Avant