Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 S6 Avant

Marek Satwicki (marek_stawicki(at)poczta(dot)onet(dot)pl_nospam_, 11 lat temu
Silnik 4.2 V8 340KM 250kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Audi A6 C5 S6 Avant 4.2 V8 340KM 250kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : odczucia z jazdy na praktycznie dowolnym podłożu. Auto jest super precyzyjne i daje wrazenie jakby ważyło o pół tony mniej! Ilość inforamcji pzekazywana przez kierownicę i fole zdumiewa! Łatwość i poręczność auta w ustawieniach bokiem jest rewelacyjna, hamulce (zmienione na półceramiczne) powalają tak na torze jaki w codziennej jeździe (musiałem przejechać pół Europy z zakleszczonym pzednim zaciskiem który nie pracował i dało się to zrobić z dużym zapasem bezpieczeństwa!!!!)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przepywomierz, komputer poduszek, czujnik pojemnościwowy alarmu,
Przeniesienie napędu : atumatyczna skrzynia biegów, przeguby,
Układ hamulcowy : zaklecszczony zacisk przód prawy
5,0
Całokształt
Ogólnie z auta jestem bardziej niż zadowolony. To jest moje 8e auto w karierze kierowcy. Ze wszystkich poprzednich najlepsze, najlepiej dopracowane, najwszechstronniejsze, najprzyjemniejsze w prowadzeniu na codzień (z pominieciem WRC na OSach). Jedyne niedostatki widzę w ciut za wolnej skrzyni biegów i kilku problemach jakie miałem na przesrzeni niespełna 200kkm. Jednak używając auta średnio raz na 1-2 miesiące na torze trzea sie liczyć z szybszym zużyciem niektóych części. Z drugiej strony moje oczekiwania są byc moze wyższe niż przecienego użytkownika, który chce szybko, bezpiecznie i komforotowo przemieszczać sie z A do B...?
Wrażenia
5,0
Silnik
Ocena zależy od preferencji i ocekiwań. Dla mnie to najmocniejsze auto jakie dotychczas miałem i jedno z anjmocniejszych jakim jeździłem (pomijam auta klasy WRC którymi jeździłem sporadycznie). Odnosi się to także do elastyczności i kultury pracy. Zero zastrzeżeń w dowolnym zakresie obrotów. Mocy i momentu jest zawsze pod dostatkiem. W czasie wizyt na torze ujawnia się masa auta i niedostatki opon (licencję rajdową zrobiłem w 1993 roku, na torze i OSach przejechałem kilkaset tys km) ale w jeździe na codzień wszystkiego jest aż nadto
4,0
Skrzynia biegów
Tiptronic. Nie powiem nic na temat trybu D bo NIGDY go nie używałem. W trybie manual mogłaby przełączać szybciej ale za to jest bardzo prezycyjna i płynna - zero szrpnięć. Niestety w czasie mojego użytkowania wymagała dwóch napraw (każda za ok 5tys PLN). Należy zwracać uwagę na koszyk forwardu - oddanie do naprawy przy pierwszych oznakach uślizgu może zaoszczędzić 2kPLN naprawy. Biorę jednak poprawkę, że auto na torze dostawało w kość mocno! (średnie spalanie dochodziło do 47l/100km Pb100 - Shell V-Power Racing)
5,0
Układ jezdny
pneumatyka. Auto jedzie jak poszynach praktycznie bez względu co ma pod oponami. Asfalt - trudno o lepszą precyzję, servotronic działa niesłychanie precyzyjnie Asfalt dziurawy - trzęsie niemiłosiernie (nastawy sport i normal, komofort nigdy nie używany) ale trzyma zadany tor, informuje o wszystkim co sie dzieje pod kołami szybko i dogłębnie Szuter - bajka!!! pełna kontrolna nad ustawieniem auta, czasem czujesz średnicę kamieni/głębokość grzęskości piasku. Auto jak po sznurku jedzie tam gdzie chcesz mimo swojej wagi jest bardzo ustawne i zwinne. Trzeba mocno przesadzić żeby zaskoczyło pod albo nadserownością (obie są osiagalne). Jeśli wiesz do czego służy prawy pedał będziesz zachwycowny!! Śnieg - quattro rulez! To nie terenówka, ale ja wyjeżdżałem z miejsc z których wyciągałem rówzne suvy! Pewność prowadzenia - patrz szuter. Mniej infomracji z oczywistych wzgledów (hydropneumatycka nie da tyle info czy sztywne zawieszenie), ale jest naprawdę bardzo, bardzo dobrze!
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku. Słupki przednie mogłby być węższe, ale nie przesłaniają nic z zasadniczej widoczności. Widok do tyłu super, prawie pionowa szyba tylna kończy się tuż przed tylnym zdeżakiem. Z pozycji kierowcy nic nie przesłąnia Ci widoku.
5,0
Ergonomia
Długo zastanawiałem się czy cokolwiek mogłoby przeszkodzić w postawieniu najwyższej oceny. Nie znalazłem nic! zarówno możliwości ustawienia kierownicy jak i fotela oraz zasieg wszystkich przełączników jest WZOROWA! po nic nie musisz się schylać, wszystkie informacje (a jest ich naprwdę sporo) podawane są w bardzo czytelny sposób: - automatyczne dostosowanie jasności wyświetlaczy i podświetlenia do jasności otoczenia, - lampki podświetlające klamki i wsszystkie przyciski - lampki dyskrenie oświetlające wszystkie półi, schowki, tunel środkowy (nic nie przeszkadza w czasie jazdy w nocy!) - korekta natężęnia światła (tablica rozdzielcza, podświetlenie stałe w kabienie: klamek, przycisków, pólek itd..., - ogromna powierzchania czysczenia przedniej szyby - ogrzewane spryskiwacze i lusterka - wszystkie lusterka fotochromatyczne - masa schowków i półek Wszystkie przełączniki nie tylko są umieszczone tam gdzie powinny się znajdowować (gdzie oczekujesz ich znalezienia) ale działają tak jak powinny - wyraźne opory, kliki, moment zadziałania. Widać ze AUDI mocno przyłożyło się do pracy i wiesz na pewno że to co chciałeś właczyć załączyło się, i że włączyłeś to co chciałeś właczyć (np. opuszczanie szyby chwilowe/ciągłe, światła p.młgowe przednie, czy razem z tylnymi, wycieraczka na którym biegu...)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic wg mnie sprawdza się najelpiej ze wszystkich układó konkurencji: Mercenes, BMW, Lexus, Infiniti, Lincoln, Lancia (ter porównywaliśmy ze znajomymi). Najszybciej schładza i najszybciej ogrzewa, jest najcichszy, najlepiej sam kieruje strugi powietrza (tryb auto). Nawet odcięcie powietrza z zewnętrz połaczone jest z chwilowym wylączeniem nadmuchu - Brawo!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tej wielkości auta nie ma nic do czego możnaby się doczepić :) doskonale w I i w II rzędzie, ogrooooomny bagażnik. Jedynie osoby chcące zamontować 3 foteliki z tyłu moga kręcić nosem, ja już mogę monotować jedynie \"poddupniki\" więc jest okay - mieszczą się 3, jedynie z zapinaniem pasów jest troche gimnastyki, dzieci same nie zapną.
4,0
Wyciszenie
Dla mnie bajka. Brzmienie silnika (mam wolny przelot) jest warte otwarcia dachu i okien w każdym tunelu!:) Przy spokojnej jeździe jest cool, lekki basowy bulgot V8 jest super, przegazowanie odwraca głowy przechodniom, jednocześnie da sie autem podjechac o 3 nad ranem pod dom i nie obudzić sąsiadów :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kilka sów wyjaśnienia. Moje aut ma założoną instalacje gazwoą. Kiedy toczę sie do pracy, a zwłaszcza kiedy stoję w korku, albo kiedy po prostu jadę - LPG, kiedy zależy mi na osiągach przełaczam na Pb, a w baku mam zawsze WYŁĄCZNIE V-Power Racing Shella, stąd moje wyniki poniżej są zaskakujące, ale takie wlaśnie są. Mam nawet kilka zdjęć z komputerea :) Dodatkowo NIGDY nie używałem trybu D, zawsze jeźdżę w trybie manualnym i wykorzystuję hamowanie silnikiem (na torze - wiadomo po co :) poza torem dla oszczędności paliwa) Miasto minimalnie 12,3 średnio 15-18 max 18,9 Trasa minimalnie 11,2 (raz udao się 9,72: autostrada, temp 5-8C, prędkość średnia 99,8kmph, max 133, dystans 346km. - pomiary wg GPS) średnio 15,5 max 16,8 Mieszany minimalnie 13,4 średnio 15-16 max 17,2 Tor średnio w zależności od toru i pory roku od 32,8 do 47,8 (plus opony, klocki i tarcze :) )
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie łudź się! AUto nei jest tanie, nie są też tanie części zamienne - z racji wyjątkowości zamienniki są rzadkością, większość części od zwykłego A6 nie pasuje. ALe jeśli będziesz używał dobrych części a swrwis nie będzie olewał swojej roboty to auto odpłaci się chyba jednak ponadprzeciętną niezawodnością.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sam nie wiem czy dać 4 czy 3. Przejechałem autem prawie 200kkm (kupiełem przy stanie licznika 60kkm), w tym czasie: dwie naprawy skrzyni biegów, jeden ukręcony przegub, wymieniłem dwia przepływomierze, komp od poduszek (mróz), czujnik pojemnościowego od alarmu wraz z przyciskiem sterujacym, lampy przednie (kurz), pompę wody, czujniki partctronic tył, czujnik wysokości (sterowanie poziomowaniem lamp), poduszki zawieszania, amortyzaotry klapy tylnej, zacisk przedniego prawego hamulca. Z jednej strony to moze ie dużo, z drugiej jednak kilka ładnych \"napraw\" się przytrafiło, a ja jestem totalnym pedantem jeśli chodzi o stan i utrzyanie auta
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tak jak wyzej: z dużych (drogich)rzeczy automatyczna skrzynia biegów (2x), przepływomierz, komputer poduszek powietrznych, zacisk przedniego przewego hamulca.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 S6 Avant