Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C5 Sedan

piwko365, 8 lat temu
Silnik 2.7 V6 biturbo 230KM 169kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A6 C5 Sedan 2.7 V6 biturbo 230KM 169kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kawał solidnego auta, duża moc i komfort podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : nie wiem co stuka w zawieszeniu, od dłuższego czasu
Silnik : kapie olej, podkładam karton pod silnik
Układ hamulcowy : tarcze nie są w żaden sposób mocowane do piasty, spróbujcie w warunkach polowych wymienić kolo i ustawić prawidłowo tarczę, tak żeby pokrywały się otwory na śruby
4,0
Całokształt
Ogólnie auto godne polecenia. Pomimo swojego wieku można cieszyć się jazdą. Auto przeciętnie awaryjne i niezbyt kosztowne w utrzymaniu. Części tanie, mało zbędnych czujników i wspomagaczy kierowcy. Solidna technika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Napisałbym, że bardzo dobrze ale z racji wieku zdarzają się problemy. czasem niezbyt proste w rozwiązaniu. trzeba trochę się znać i trochę kombinować. Wycieki to normalka ale tragedii nie ma. Parcieją uszczelki, gumki i inne cuda. Trzeba co jakiś czas wymienić. Z racji dwóch turbin trzeba odpowiednio obchodzić się z silnikiem. Kontrola oleju i częsta wymiana to podstawa.
4,0
Skrzynia biegów
Automat, pięciobiegowy tiptronik. Ja wiem, że są lepsze, szybsze, bardziej dokładne ale przy tej mocy nie ma to większego znaczenia. W trybie automatycznym zmienia biegi spokojnie i bez szarpnięć. Kickdown działa bez zarzutu, czasem tylko się zastanawiając ktory bieg wybrać ale nawet wtedy auto zrywa się do sprintu. No i koszty serwisowania. Raz na 50 tyś wymienia się olej i filtr. Czasem można sprawdzić oprogramowanie, a w razie poważnej awarii całkowita regeneracja to ok. 4,5 tyś. No i mam nową skrzynię na kolejne kilkaset tyś.
4,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie ma "zady i walety". Koszt naprawy całości to ok. 1500 zł ale mamy spokój na parę ładnych tyś. Porównując do innych samochodów, wcale nie wychodzi jakoś specjalnie drogo. Nie można tylko oszczędzać i kupować byle czego. Efekt będzie tani ale mizerny.
Komfort
5,0
Widoczność
No tu jest pierwsza klasa. Choć po dwóch latach nie mogę wyczuć tyłu. Widoku do przodu i na boki dawno nie miałem tak dobrego.
5,0
Ergonomia
Jedyny minus to nie wiem czy włączyłem przeciwmgielne. Włącznik z boku i trochę zasłonięty. Reszta wykonana za dobrych czasów kiedy samochód służył do jazdy a nie do gapienia się w ekran wyświetlacza. Wszystkie informacje są tam gdzie być powinny. A, że bogata wersja to i temperatura oleju i poziom ładowania akumulatora też mają swoje wskaźniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno o bogaty komentarz. Tu po prostu jest tak jak być powinno. Wszystko działa cicho i spokojnie. Dobrze grzeje, dobrze schładza. Ogrzewane fotele poprawiają radość z jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Dużo miejsca z przodu, dużo miejsca z tylu. Wygoda i komfort. Jak do tego dołożyć przepastny bagażnik to myśl o spakowaniu się na wakacje przestaje być koszmarem, a przyjemnością.
5,0
Wyciszenie
No gdyby nie to, że uszkodziłem wydech... ale za to dźwięk silnika bezcenny. Na długich trasach hałas nie męczy, do tego pomruk silnika i ciche zawieszenie sprawiają przyjemność z jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są już tanie choć nie polecam najtańszych zamienników. Szkoda dwa razy płacić. Trzeba lać dobry olej, dbać o jego poziom. Ubezpieczenie i koszty paliwa nie należą do najtańszych ale tragedii nie ma. Warto też mieć zaufanego mechanika, czasem trzeba trochę pokombinować przy piwku zanim znajdzie się powód nieprawidłowej pracy silnika czy zawieszenia. Ale to wina wieku samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Swego czasu mega drogi. Teraz ceny niskie. To też pewien minus bo na auto stać tych, których potem nie stać na utrzymanie. Klepanie w stodole i naprawianie kombinerkami nie służy temu modelowi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w starym aucie. Czasem coś nie domaga ale i tak nie ma tragedii. Bardziej się zużywa niż psuje. Bo wyświetlacz (duży FIS) to wada fabryczna i po jakimś czasie słabo wyświetla. Bo uchwyty na kubki czasem się zacinają. Bo zużyją się jakieś czujniki, termostat, klocki, tarcze, przewód hamulcowy, zacisk, łożysko koła, świece amortyzatory, sprężyny, czujniki ABS-u. To w zasadzie normalka. Auto ma 17 lat. W każdym razie auto najpierw sygnalizuje, a dopiero potem się psuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze się nie zdarzyła i mam nadzieję, że tak zostanie. Skrzynię sam rozwaliłem. Wyciek oleju to też moja wina, bo źle założyłem uszczelkę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 74

Audi A6 C5 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A6 C5 Sedan