Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A6 C5 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4833 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1453 mm
Rozstaw osi 2759 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 1006 mm
Zwis tylny 1067 mm
Prześwit 107 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1456 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 434 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1186 mm
Wysokość progu załadowczego 657 mm
Drzwi tylne - szerokość 1050 mm

Oceny Audi A6 C5 Sedan

Liczba ocen: 416
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Dyg
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Wygodne, duży bagażnik, dużo miejsca wewnątrz, nie zahaczam o nic kolanem, z tyłu również sporo, dużo miejsca na głowę, niemalże brak problemów, naprawy wyłącznie części eksploatacyjnych, jak się dobierze dobre wahacze (które wcale nie muszą być drogie) to ich wymiana jest na prawdę rzadko. Mocy do wyprzedzania jest ok, choć jakoś szczególnie szybki nie jest. Długie przełożenia w automacie powodują lepsze warunki do wyprzedzania przy 70-80km/h. Światła bardzo w porządku, mimo braku ksenonu, świetne oświetlenie kabiny, totalny brak rdzy (jedynie nalot na wydechu) mimo 20 lat, dobry promień skrętu. Z wad to z jednej strony odczepiła sie(?) deska, lekko trzeszczy dotykając o szybę, można coś tam włożyć i przestaje, widoczność do tyłu nie zła, ale bez rewelacji, mimo że auto teraz tanie to ewentualne naprawy nieco droższe niż w niższej klasy aucie, ale to oczywiste. Problemem przy zakupie jest najczęściej stan auta, jest już dość stare, ciężko znaleźć zadbane. Można też kupić tanio i conajmniej drugie tyle włożyć w remont Średnio pali chyba z 11,5, przy bardzo krótkich trasach 16, w dużym mieście, stojąc co chwilę na światłach 14, w trasie na drodze krajowej, co jakiś czas wieś czy miasto, prędkość 120-140 poniżej 9l, jadąc ok 100 po krajowej jak wcześniej pali z 8l, jadąc 70-80km/h potrafi zejść do 7
3,0
~Pitis
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Jak każde auto tak i audi nie odstępuje faktem że po dziesięciu latach auta zwyczajnie nie nadają się do użytku, aczkolwiek przynajmniej co chwile są jakieś problemy. Kupiłem to auto gdy miało 15 lat, robiłem w nim wszystko i bez końca, układ hamulcowy tarcze klocki nieraz zaciski po kilka razy, wielowahacze (o zgrozo) po kilka razy, wszystko na oryginalnych częściach dzieje się to przez to że samochody te są po tylu latach mocno wyeksploatowane wszystko ma luzy i jest mocno zużyte, układ kierowniczy również co chwile ma luzy a to na krzyżaku a to maglownica i tak bez końca, blacharka byłaby dobra, gdyby nie fakt że gniją drzwi i błotniki czyli nie jest dobra, podłoga w miarę się trzyma ale to tylko dlatego że po dobrych drogach jeżdżone, z osprzętem silnika co chwila są problemy, a to wysadzi trójnik na płynie chłodniczym, a to ciągle skądś cieknie olej, skrzynia sie sypie i wymieniać by było można jeszcze sporo, padaczki i tyle, być może po wyjściu z salonu przez parę lat dobrze było je mieć. Z zalet to komfort w środku, Nie kupiłbym drugi raz, jedna wielka skarbonka bez dna. AA bym zapomniał, brak przyczepności i słaba sterowność dodatkowo dodaje finezji temu autu, przez to miałem wypadek.
4,4
~Andrzej
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
Samochód posiadam od 3 lat. Autko posiada linie ponadczasową . Pomimo swojego wieku może się podobać. Posiadam samochód z manualną skrzynią ,która daje dużo więcej frajdy z jazdy niż automat. Autko jest żwawe, wyprzedzanie tym samochodem to naprawde przyjemność. Silnik daje duże możliwości modyfikacji co pozwala pokazać różnym nowym konstrukcją ich miejsce w rzędzie. Silnik jest bardziej zaawansowany niż wolnossące jednostki a to może powodować różne usterki, które nie każdy mechanik ogarnie. Autko jest komfortowe i na szczęście przestało być celem złodziei ,wiec spokojnie można go pod domem zostawić. Autko bardzo elastyczne na 5 biegu od biedy można juz od 40-50km/h jechać.

Raporty spalania Audi A6 C5 Sedan

Liczba raportów: 517
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan
9,7 – 14,8
l/100 km
6,3 – 10,4
l/100 km
9,6 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Tutaj opinia nigdy nie będzie obiektywna! Dla jednych spalanie jest najważniejsze dla innych ceny części. Dla mnie ten samochód, przy tak dużym silniku pali bardzo mało 7-8 litrów, przy jeździe w wielkich korkach ok 10 litrów. Ma jednak swoją moc i zapotrzebowanie na paliwo, a odwdzięcza się wspaniałą kulturą pracy silnika i niezawodnością plus poczuciem dużego bezpieczeństwa! Ceny części naprawdę przyzwoite, świece 180 zł. (6 szt.), filtry 30-60 zł., rozrząd 700 zł. Jeszcze nic więcej nie musiałem przy nim robić ale wiem, że zawieszenie kosztuje swoje ok 1,5 tys zł. Jednak nie robimy tego co roku!
8,1
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Audi A6 C5
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, wcześniej a4 b5 sedan w 1.8T palił mi 7.7l/100km w 30 % miasto, 70% trasa, tutaj liczyłem się z tym, że przybędzie z pół litra a przybyło o wiele mniej. Ze spalania 7.9l/100 km 30% miasto, 70% trasa mogę być tylko bardzo zadowolony. Jeżdżąc praktycznie tylko po mieście 90% miasto, 10% trasa nigdy nie wyszedł mi ponad 10l. Dane dotyczą obliczonego spalania od tankowania do tankowania, na jednej stacji, do odbicia, aczkolwiek wskazania fis'a praktycznie się pokrywają, są +/- 0.1l .
6,2
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Audi A6 C5
auto jak to z silnikiem spalinowym musi coś pić :) moje jest niby po chipie poprzedni właściciel coś w nim zwiększał moc nie wiadomo o ile ale około 150 kM fakt ze moc jest bo jeździłem nie jednym 110 konnym i nie ma tego jadu ale coś za coś mój kopci chociaż to diesel niby musi kopcić spalanie średnie 6l nie mam komputera ale zalewam full na odpowietrzniku robie 1000 km i dalej full i wychodzi a co do awarii auto powyżej 15 lat musi sie powoli psuć nie ma ideału nawet od dziadka z niemiec który płakał goniąc polaka do granicy :) pozdrawiam

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 63
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan