Szukaj

Informacje o Audi A6 C5 Sedan

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4833 mm
Szerokość 1850 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1958 mm
Wysokość 1453 mm
Rozstaw osi 2759 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Zwis przedni 1006 mm
Zwis tylny 1067 mm
Prześwit 107 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 998 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1456 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 434 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1186 mm
Wysokość progu załadowczego 657 mm
Drzwi tylne - szerokość 1050 mm

Oceny Audi A6 C5 Sedan

Liczba ocen: 419
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dyg
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Wygodne, duży bagażnik, dużo miejsca wewnątrz, nie zahaczam o nic kolanem, z tyłu również sporo, dużo miejsca na głowę, niemalże brak problemów, naprawy wyłącznie części eksploatacyjnych, jak się dobierze dobre wahacze (które wcale nie muszą być drogie) to ich wymiana jest na prawdę rzadko. Mocy do wyprzedzania jest ok, choć jakoś szczególnie szybki nie jest. Długie przełożenia w automacie powodują lepsze warunki do wyprzedzania przy 70-80km/h. Światła bardzo w porządku, mimo braku ksenonu, świetne oświetlenie kabiny, totalny brak rdzy (jedynie nalot na wydechu) mimo 20 lat, dobry promień skrętu. Z wad to z jednej strony odczepiła sie(?) deska, lekko trzeszczy dotykając o szybę, można coś tam włożyć i przestaje, widoczność do tyłu nie zła, ale bez rewelacji, mimo że auto teraz tanie to ewentualne naprawy nieco droższe niż w niższej klasy aucie, ale to oczywiste. Problemem przy zakupie jest najczęściej stan auta, jest już dość stare, ciężko znaleźć zadbane. Można też kupić tanio i conajmniej drugie tyle włożyć w remont Średnio pali chyba z 11,5, przy bardzo krótkich trasach 16, w dużym mieście, stojąc co chwilę na światłach 14, w trasie na drodze krajowej, co jakiś czas wieś czy miasto, prędkość 120-140 poniżej 9l, jadąc ok 100 po krajowej jak wcześniej pali z 8l, jadąc 70-80km/h potrafi zejść do 7
3,0
~Pitis
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Jak każde auto tak i audi nie odstępuje faktem że po dziesięciu latach auta zwyczajnie nie nadają się do użytku, aczkolwiek przynajmniej co chwile są jakieś problemy. Kupiłem to auto gdy miało 15 lat, robiłem w nim wszystko i bez końca, układ hamulcowy tarcze klocki nieraz zaciski po kilka razy, wielowahacze (o zgrozo) po kilka razy, wszystko na oryginalnych częściach dzieje się to przez to że samochody te są po tylu latach mocno wyeksploatowane wszystko ma luzy i jest mocno zużyte, układ kierowniczy również co chwile ma luzy a to na krzyżaku a to maglownica i tak bez końca, blacharka byłaby dobra, gdyby nie fakt że gniją drzwi i błotniki czyli nie jest dobra, podłoga w miarę się trzyma ale to tylko dlatego że po dobrych drogach jeżdżone, z osprzętem silnika co chwila są problemy, a to wysadzi trójnik na płynie chłodniczym, a to ciągle skądś cieknie olej, skrzynia sie sypie i wymieniać by było można jeszcze sporo, padaczki i tyle, być może po wyjściu z salonu przez parę lat dobrze było je mieć. Z zalet to komfort w środku, Nie kupiłbym drugi raz, jedna wielka skarbonka bez dna. AA bym zapomniał, brak przyczepności i słaba sterowność dodatkowo dodaje finezji temu autu, przez to miałem wypadek.
4,4
~Andrzej
Sedan 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Audi A6 C5
Samochód posiadam od 3 lat. Autko posiada linie ponadczasową . Pomimo swojego wieku może się podobać. Posiadam samochód z manualną skrzynią ,która daje dużo więcej frajdy z jazdy niż automat. Autko jest żwawe, wyprzedzanie tym samochodem to naprawde przyjemność. Silnik daje duże możliwości modyfikacji co pozwala pokazać różnym nowym konstrukcją ich miejsce w rzędzie. Silnik jest bardziej zaawansowany niż wolnossące jednostki a to może powodować różne usterki, które nie każdy mechanik ogarnie. Autko jest komfortowe i na szczęście przestało być celem złodziei ,wiec spokojnie można go pod domem zostawić. Autko bardzo elastyczne na 5 biegu od biedy można juz od 40-50km/h jechać.
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan
9,7 – 14,8
l/100 km
6,3 – 10,4
l/100 km
9,6 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Sedan 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
Audi A6 C5
1. Jadąc spokojnie eksperówką 100km/h na spokojnie można zejść pomiędzy 6-7litra. 2. Jazda autostradą 120-130km/h spalanie 7,5-8,8 litra. 3. Korek w mieście.. nawet i 12 litrów 4. Jadąc płynnie miastem pomiędzy 65-70km/H uzyskuje spalanie 5,2-6,4 Litra. (Oczywiście jak jest fajna prosta droga i w miarę umiemy wykorzystać zakręty, ładnie dojeżdżamy pod czerwone by nie ruszać od 0km/h... 5. Ponoć korzystając z tiptonica na trybie manualny da się nawet o 0,2litra zejść mniej ale to już chyba sknerostwo do potęgi. 6. WOLNA JAZDA NIE OZNACZA JAZDY EKONIMICZNEJ.. WIEC JAK JEDZIESZ CO NIEDZIELE PO 30KM/H TO WEZ STARUSZKU ZWIŃ SIE NA AUTOBUS LUB WEJDŹ DO ROWU, BO INNI CHCĄ DOTRZEC DO CELU BEZ STRATY CZASU I PALIWA. Pozdrawiam Piotr
13,3
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Audi A6 C5
To auto i z gazem nie jest nawet zbyt oszczędne , części nie są tanie , do opla jakiegoś w tym roczniku , albo renaulta kupił bym za 1.4 ceny te same części , często pojawiają się problemy z dławieniem się , nie równa pracą silnika , mocy to auto ma sporo ale nie w stosunku do masy , jestem trochę zawiedziony ogólnie fajne auto , ładne , wygodne , ale nie jest tego warte , to nie są te audi co z przed laty , audi 80 , 100 to były niezniszczalne jak czołgi dosłownie , jak ktoś chce dla wyglądu to polecam , jak ktoś szuka czegoś oszczędnego z tanimi częściami to radzę sobie wybić to z głowy , części zamienne w brew pozorom też nie są tanie i do tego odbiegają trwałością od oryginału - do tego im daleko , np ja łączniki stabilizatora nowiutkie wymieniać musiałem ponownie po niecałej połowie roku - jazda tylko miejska , do tego opłaty też nie są zbyt tanie , jak bym kupił bmwe... Ceny tych aut również poleciały mocno w dół , na dzień dzisiejszy sądzę że nie warto , chyba że ktoś kupi tanio i ma kasy za dużo żeby ładować co chwila w coś - najgorsze ze najczęściej z silnikiem , a jak korozja zacznie wchodzić to się modlić , kolega swoje już zezłomować musiał , auto się złamało a z zewnątrz wyglądało na zdrowe ani grama rdzy nie było a rama zgniła... Szok nie polecam
8,3
Sedan 2.4 V6 165KM 121kW
Audi A6 C5
Tutaj opinia nigdy nie będzie obiektywna! Dla jednych spalanie jest najważniejsze dla innych ceny części. Dla mnie ten samochód, przy tak dużym silniku pali bardzo mało 7-8 litrów, przy jeździe w wielkich korkach ok 10 litrów. Ma jednak swoją moc i zapotrzebowanie na paliwo, a odwdzięcza się wspaniałą kulturą pracy silnika i niezawodnością plus poczuciem dużego bezpieczeństwa! Ceny części naprawdę przyzwoite, świece 180 zł. (6 szt.), filtry 30-60 zł., rozrząd 700 zł. Jeszcze nic więcej nie musiałem przy nim robić ale wiem, że zawieszenie kosztuje swoje ok 1,5 tys zł. Jednak nie robimy tego co roku!

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 66
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
1 komentarz
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A6 C5 Sedan