Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 I SUV

Michał, 10 lat temu
Silnik 2.0 TFSI 211KM 155kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Audi Q5 I SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
2,62
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ilość miejsca na przednich fotelach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : gigantyczne zapotrzebowanie na olej
Przeniesienie napędu : szarpiący automat
2,0
Całokształt
Samochód kompletnie nie jest wart swojej ceny. Źle się prowadzi, połączenie małego doładowanego silnika z DSG może i jest dobre, ale w Golfie. Bardzo się zawiodłem.
Wrażenia
1,0
Silnik
Zupełna żenada. Z przebiegiem 85000 spokojnej jazdy miasto-trasa (głównie moja mama) samochód zaczął zżerać litr oleju na około 1000 km. Mocy może i ma wystarczająco, ale kopci i wyje jak silnik sprzed 20 lat. I to przy bardzo spokojnej jeździe.
1,0
Skrzynia biegów
To zdecydowanie najgorszy punkt tego samochodu. Jeździłem Q5 z manualem i jest nieco lepiej. Automat gubi się, zwłaszcza między 2. i 3. biegiem, przy dojeżdżaniu do świateł albo zbiera się z niskich obrotów jak skuter, albo po wdepnięciu pedału gazu w podłogę wyrywa do przodu jak nienormalny. Zmiana biegu jest szybka, ale z szarpnięciem. Przy 60 000 zapaliła się kontrolka temperatury oleju w skrzyni, okazało się że jest do wymiany.
3,0
Układ jezdny
Adaptacyjny układ kierowniczy w moim odczuciu działa dwuetapowo. Albo jest wspomaganie, albo go nie ma. To bardzo nieprzyjemne, ze względu na to, że jadąc spokojnie, jesteśmy przyzwyczajeni do delikatnych ruchów kierownicą, a gdy wchodzimy w zakręt z większą prędkością, staje się twardy jak kamień. Dobrze, że chociaż zawieszenie jest dobrze zestrojone. Ani za twardo, ani za miękko.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów. Duże lusterka, wyraźnie widoczna maska z pozycji kierowcy
4,0
Ergonomia
Wygodnie na przednich siedzeniach. Dość szeroka możliwość regulacji.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem dlaczego, ale podczas deszczu lub w zimne dni niemalże zawsze parują szyby w tym samochodzie. Praktycznie cały czas trzeba jeździć z włączoną klimatyzacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu tak sobie. Z przodu dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Nie jest super, ale jest ok.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak mówiłem wcześniej- litr oleju (60zł) na 1000 km. Należy doliczyć do spalania, które w mieście i z automatem może spokojnie przekroczyć 14 litrów.
1,0
Stosunek jakość/cena
Masakra. Co tu więcej pisać - nie spodziewałem się, że samochód po przejechaniu 80 000 tak będzie się zachowywał. Nie polecam i już.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobnych rzeczy - czujnik obecności pasażera - zepsuł się i cały czas piszczało, pozostało odpiąć kabel i zapętlić go, gdyż wymiana czujnika to koszt o dużo za duży jak na gadżet który tylko denerwuje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana czujnika temperatury w skrzyni biegów. Ostatnio silnik zaczął brać bardzo dużo oleju, nie wiem co jest tego przyczyną, dlatego nie daję "źle"

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q5 I SUV