Nie chciałem kupować SUVa, ale niestety wybór sedanów/kombi jest co raz mniejszy. A5 avant z tyłu okazał się dosyć ciasny, a Superb po niezłej 3 zalicza wtopę i ostatecznie padło na Q5. I od razu mogę powiedzieć, że po paru miesiącach wybór celny.
Najpierw minusy, bo jest ich niewiele:
- przy mhev liczyłem na ciut mniejsze spalanie w mieście. niestety ciężar auta robi swoje.
- do ideału brakuje troszeczkę więcej miejsca na kolana w drugim rzędzie.
- audio B&O - nie jestem audiofilem, gra fajnie czysto, ale spodziewałem się większej różnicy w stosunku do poprzedni aut.
plus:
- auto optymalne dla mnie gabarytowo. w mieście radzi sobie bardzo dobrze. nie wiem czy podana oficjalnie średnica zawracania jest prawidłowa, bo nie ma z tym problemu na parkingu. dla rodziny 2+2 zdecydowanie ok.
- po zapoznaniu się z automatem i ustawieniami żwawy silnik. nawet przy wyższej prędkości, po redukcji zbiera się bardzo przyzwoicie. nie jest to bolid i na trasy sugerowałbym sedana/kombi, ale jazda autem sprawia przyjemność.
- świetne lampy matrix
- pozostawione fizyczne przyciski. super czytelny panel do obsługi klimatyzacji i nawiewów oraz bezproblemowa obsługa z kierownicy
- bardzo dobre wyciszenie wnętrza (jedynie zimówki są bardziej słyszalne)
- kwestia gustu, ale specjalnie nie brałem wersji sportback. suv z pakietem czerni i sline, na 21 calach wygląda bardzo dobrze
- systemy wspomagania jazdy pozamiejskiej i miejskiej bez zarzutu, dobrej jakości (rozdzielczości) kamera cofania
- wnętrze na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach czy filmach. miałem z tym problem, ale po pierwszej jeździe próbnej dylemat zniknął
Ogólnie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy, przy ustawieniu na S dynamiczny. Do takiego pojazdu jak najbardziej ok, ale nie jest demonem prędkości. Gwiazdka mniej za spalanie, bo sądziłem, że z systemem mhev będzie ciut mniejsze.
4,0
Skrzynia biegów
W trybie drive ustawienie bardzo eco, więc szybko wrzuca wyższy bieg i potem kręci na 1400 obrotów.
5,0
Układ jezdny
Jak na suva bardzo ok. Nie mam się do czego przyczepić.
5,0
Karoseria
brak uwag, kolor niebieski ultra metalik prezentuje się bardzo ładnie
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku.
Matrixy na 5, jazda nocą to przyjemność.
5,0
Ergonomia
Jeden z powodów, dla którego wziąłem jeszcze stary model i nie czekałem na 2025. Wygodny panel klimatyzacji, pokrętła i przyciski na kierownicy jak należy. Fanem tabletów nie jestem, ale się sprawdza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak uwag. Szybciutko się nagrzewa prawdopodobnie dzięki mhev. Wentylacja/klimatyzacja na 5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przedni rząd rewelacja, drugi rząd mógłby być ciut bardziej przestronny na kolana. Dużo miejsca na głowę. Nie jest to pojazd do dłuższych podróży dla 3 pasażerów z tyłu. Bagażnik litrażowo nie wygląda imponująco, ale jest bardzo pojemny.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie na +. W zależności od wybranej wersji to głównie słychać szum z zimowych opon. Poza tym brak uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się ciut mniejszego spalania w mieście dzięki mhev.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zastanawiałem się nad A5 avant, Superbem, Arteonem, Volvo XC-60, Mazdą CX-60, AR Stelvio i nie żałuję wyboru.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko, aby ocenić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko, aby ocenić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TFSI MHEV 204KM 150kW
[l/100km]