Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 II SUV Facelifting

ST, 10 miesięcy temu
Silnik 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi Q5 II SUV Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Tego spodziewam się po niemieckim aucie. Tanie, solidne i komfortowe. Zadziwiająco wysoki komfort podróżowania. Prosta i intuicyjna obsługa. Niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Wymierający gatunek diesla z automatem usprawniono poprzez dodanie miękkiej hybrydy, która działa zadziwiająco dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuję harmonijnie. Nie jest głośny i nie generuje wibracji. Oszczędny. Średnio 6,4 l/100km. Potrzebował na tym dystansie 1 l oleju na dolewki. Wymiana co 30 tysięcy. Bardzo dobrze współpracuje z miękką hybrydą i dsg. Ewidentnie czuć postęp w porównaniu do tego napędu w wersji bez hybrydy. Czuć dodatkową moc przy ruszaniu i przyspieszaniu. Miękko gaśnie i załącza się przy opcji żeglowania.
5,0
Skrzynia biegów
Jasne, że 8HP jest lepsza, ale przy odrobinie wprawy z dsg można się dogadać. Dużo zależy od wybranego trybu pracy. Brakuje trybu winter i na luźnej nawierzchni przy ruszaniu daje zbyt wysoki moment na koła. Zapomnieli chyba, że quattro nie jest w standardzie. Kickdown o dziwo sprawniejszy nie w trybie sport. Przy wyprzedzaniu można zrzucić bieg manetką przy kierownicy i od razy zrobić redukcję. Samoczynnie wrócił do trybu D na auto. Pociągniesz wybierak do siebie i przechodzisz na S, co jest akurat praktyczne w mieście i przy zatrzymaniu na trasie przed zmianą kierunku jazdy. Napęd nie wyłącza się i nie czekasz na ponowny zapłon przed ruszeniem. Oszczędza to czas i nerwy i nie trzeba dezaktywować autostartu. Płynne ruszanie wymaga zdecydowanego operowania gazem. Wtedy też załączasz silniczek elektryczny i zbiera się dużo żwawiej. Bardzo dobrze współpracuje z tempomatem i funkcją żeglowania. Nie czuć kiedy gaśnie silnik i kiedy ponownie załącza napęd. Już nie chcę wracać do manuala.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wyważony, ale brak mu lekkości prowadzenia. Solidne auto autostradowe, ale czuć masę auta i nie ma sportowego zacięcia. Wersja bez sterowanych elektronicznie amortyzatorów sprawia wrażenie jakby miała zbyt mały skok zawieszenia. Jako suw powinien nadawać się lepiej do jazdy po dziurawych drogach. Niestety nadwozie zaczyna się bardzo bujać. Do jeżdżenia po wybojach się nie nadaje. To raczej wysokie kombi na asfalt. Często jeżdżę po dziurawych drogach i tak jak mogę narzekać na komfort, tak pochwalę solidność i jego trwałość. Żadnych odgłosów pracy zawieszenia i żadnych usterek.
5,0
Karoseria
Duża, przestronna i dobrze wykonana. Lakier wydaje się trwały, chociaż korzystam tylko z myjni automatycznych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wysoka pozycja i kształt słupków, który nie zabiera dużo z pola widzenia. Kamera cofania z obrazem wystarczająco ostrym i doświetlonym. W zimie trochę za szybko brudzą się boczne szyby i lusterka.
4,0
Ergonomia
Obsługa prosta i intuicyjna. Wszystkie regulatory i pokrętła ok. Dobry wyświetlacz i łatwość sparowania z telefonem. IPhone działa bezprzewodowo. Huawei tylko na kablu i wymaga podpinania. Gwiazdka w dół za twardy uchwyt na drzwiach o który bardzo niewygodnie opierać nogę. Mały podłokietnik bez regulacji i ogólnie słabe fotele w wersji podstawowej. Chociaż mają regulację wysokości siedziska i podparcia lędźwiowego. Pożyteczna aplikacja Audi do kontroli kilku funkcji, zabezpieczenia i lokalizacji samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak powinno być. Ustawiasz na auto i zapominasz o jej istnieniu. Utrzymuje temperaturę i nie zaparowuje szyb. Miękka hybryda ma dodatkowy akumulator i na postoju nie załącza silnika dla podtrzymania działania nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag. 4 dorosłe osoby mogą komfortowo podróżować. Z tyłu w porównaniu do konkurencji czuć zwycięstwo stylistyki nad przestrzenią. Ale wciąż poprawnie.
5,0
Wyciszenie
Fenomenalne. Główny powód wyboru tego modelu. Bardzo dobrze wytłumione nadkola i dźwięki toczenia. Brak szumów wiatru. Porównuję do poprzedniego suwa i odczucia są takie że w Audi jadę 140 i odczucia są takie, jak w poprzednim przy 90. Prawdziwe auto dla jeżdżących dużo i daleko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa. Średnia od początku użytkowania 6,4. Nie jeżdżę wolno. Przy próbie jazdy o kropelce z częstą opcją żeglowania i wyłączoną klimą udało się zejść na mieście do 2,5 i to nie żart. Ale na odcinku 10 km z jazdą przeważnie z górki. Normalnie zużywa od 5,7 do 8,5. Używając miękkiej hybrydy na mieście mieści się w 6,0 jeśli nie jeździ się zbyt krótkich odcinków. Rzadkie przeglądy w akceptowalnej cenie. Na tym dystansie dolewki 1 l oleju. Rozsądne ubezpieczenie i bardzo dobra oferta leasingową. Łatwość odsprzedaży i wartość rezydualna. 4 lata gwarancji lub 120.000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W podstawowej wersji z pakietem komfort uważam to auto za dosyć tanie. Szczególnie przy ciągłych promocjach w Audi. Obszerne auto z wysokim poziomem komfortu i niskimi kosztami eksploatacji w cenie Skody czy Hyundaia. Ciężko już o solidnego diesla z automatem za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez jakichkolwiek problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez jakichkolwiek problemów. Poprzedni suw koreańskiej marki przy tym przebiegu był już po kilku naprawach gwarancyjnych na kwotę około 40.000 zł. Tu nic się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 35 TDI 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q5 II SUV Facelifting