Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 I SUV Facelifting

Jan, 7 lat temu
Silnik 3.0 TDI DPF 245KM 180kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi Q7 I SUV Facelifting 3.0 TDI DPF 245KM 180kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Już pisałem wyzej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Szukałem ocen tego pojazdu w internecie. Niestety większość osób, które stać na kupno nowego, nie uzewnętrznia się w sieci. A opnie w stylu "dla buraka", "dla szpanera", nie wskazują na nic, poza płaskostopiem mózgu autora. Całokształt robi wrażenie. Auto jest istotnie brzydkie, ale funkcjonalność i osiągi rekompensują ten "drobiazg" Mam podwójnego S-LINE'a, więc z przodu i tyłu jakoś to wygląda. Bok, to porażka. W środku wszystko idealnie spasowane, szczegóły w dalszym opisie. In plus zawieszenie pneumatyczne, chociaż od kolegi, który przez 5 lat jeździł nowym wiem, że po takim okresie "serwis pneumatyki" może kosztować w serwisie 10k.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc jest zadowalająca, moment obrotowy też. Przydałoby się biturbo, ale nie ma co narzekać, to raczej nie jest sportowy samochód, a AUDI chyba specjalnie nie stara się z tej 3-litrówki wyciskać ostatnich potów, skoro proponuje 5 letnią gwarancję. Silnik wymaga dolewek OLEJu między przeglądami (chyba co 30tys). Ja dolewam ok 2L
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 8 biegowa, jeżdżę tylko w pozycji Sport. Zmienia biegi żwawa, pewnie samochód reaguje z typowym dla turbo opóźnieniem.
5,0
Układ jezdny
Cóż... stały napęd na cztery koła rządzi. Nie dajcie sobie wmówić, że "dołączone w ułamku sekundy coś tam, wyciągnie uczyni z twego przestronnego SUVa, przeprawowe auto" Oczywiście Quattro nie gwarantuje przyczepności w każdych warunkach, więc i Q7 w Quattro, można "pójść w plener". Ale prędkość jaką można wchodzić w zakręty przy mokrej nawierzchni, jest znacznie większa niż wydawało mi się po pierwszej przejażdżce.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez kamer nie ma co brać. Ja mam z przodu i tyłu plus sygnalizacja dźwiękowa o przeszkodach. Szerokie przednie słupki, ale proporcjonalne do auta. Natomiast medal dla CYMBAŁĄ roku należy się autorowi zaślepki elektrycznie rozkładanego haka. Po co elektryczny hak, skoro trzeba się brudzić zdejmując i zakładając to badziewie (kawałek plastiku zapinany na dwie badziewne plastikowe zapinki). Zgubiłem tą zaślepkę już dwa razy i uważam, że jej pomysłodawca, powinien zostać wychłostany. PS. Bardzo mocne są przednie światła, które dodatkowo w opcji automatycznej przełączają się >100KM na godzinę w coś pośredniego między długimi a krótkimi. Część kierowców z przeciwka "mruga", ale większości to nie przeszkadza, poza tym jakoś dostali na to homologację.
4,0
Ergonomia
Wsystko jest bardzo poprawne. Pozycja za kierownicą bardzo dobra, widoczność w porządku, podłokietniki, trzymanie foteli. Jak na rodzinne auto oczekiwałbym większej ilości schowków w środku. Nieco nie nadążający za zmieniającymi się czasami jest wyświetlacz LCD w konsoli środkowej (marna rozdzieczość i trochę zbyt niskie położenie). Może to nie ta kategoria, ale kiepskie są te pseudodrewniane wykończenia. Można zamówić tylko polerowane, które niestety szczególnie przy dźwigni zmiany biegów, rysuje się.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko zgodnie z oczekiwaniami. Klimatyzacja jest czterostrefowa dodatkowo, mam fabryczne webasto (które niestety mocno obciąża akumulator, co czuć po kilku rozmrożeniach samochodu zasypanego śniegiem)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje ani w pierwszym ani drugim rzędzie. Trzeci rząd rozkładanych siedzeń, raczej dla niskich pasażerów i na krótkich trasach. Starsza osoba będzie miała problem z zajęciem tam miejsca i wygrzebaniem się po dłuższej trasie.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach >150 jest głośniej, ale nadal cicho w porównaniu z poprzednimi moimi samochodami oraz np. BMW X5 czy VOLVO xc70 (oba diesel). , którymi miałem okazję jako kierowca pokonać dłuższe trasy. W przepisowych prędkościach, bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli szukasz oszczędności, wybierz obligacje, jakiegoś stabilnego kraju lub kąp się rzadziej i po ciemku. Stosując kiedyś zasady "eko", udało mi się na 300km trasie uzyskać spalanie na poziomie 7,8L. Zostały, trauma i kilkanaście litrów zaoszczędzonego ON. Jak jeżdżę spiesząc się 11-13L. Mega się spiesząć 16. Normalnie 10-11. Klocki, tarcze i pióra wycieraczek staram się wymieniać na dobre, ale poza serwisem. To nie jest samochód dla liczących każdą złotówkę. Używany tym bardziej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pewnie można kupić samochód za mniejsze pieniądze i być z niego tak samo zadowolonym. Ponoć można ugryźć się w łokieć. Nie mam wrażenia, żebym przepłacił (negocjowałem ostro, model schodził z produkcji, robiąc miejsce dla nowej Q7). Ceny niektórych opcji są z d..szy wzięte, płaci się za AUDI a to samo do SKODY, kosztuje 1/3. Ale z pewnością dostajesz to za co płacisz. Samochód, który spełnia na dzień dzisiejszy wszystkie moje oczekiwania (bezpieczeństwo, komfort, osiągi, pakowność)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
był problem z kamerą cofania - ale to akurat wina montera systemu monitoringu auta. Przestał się otwierać kluczyk (składany, bagnet), po początkowym udawaniu mieszkańca starożytnej Hellady, serwis Audi na gwarancji wymienił na nowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI DPF 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q7 I SUV Facelifting