Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d

Vincent_Vega, 10 lat temu
Silnik 116i 136KM 100kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 116i 136KM 100kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To jak się prowadzi mimo niewielkich rozmiarów i małego silnika - daje radość z jazdy. W tej kategorii inne kompakty są poza konkurencją.
5,0
Całokształt
Fajne miejskie autko. Nie jest najpiękniejsze z zewnątrz to fakt, ale w środku jest bez zarzutu. Mamy wersje Sportline 116i, silnik nie zwala z nóg ale jeździ przyzwoicie i elastycznie, natomiast zawieszenie i układ kierowniczy to absolutny wzór w tej klasie - coś fantastycznego, podobnie jak sportowe fotele i ergonomia. Tak samo jakość wykonania i materiały w środku (pamietając że jest to samochód kompaktowy, nie porównuje go więc do serii 7 albo Audi A8)Razem z nową A3 - najfajniejszy kompakt na rynku. Samochód jest żony, ale pozytywnie mnie zaskoczył i sam uwielbiam nim jeździć mimo, że mam drugie auto z napędem na 4 koła i silnikiem ponad 300KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fajny silnik do miasta, elastyczny, w miarę oszczędny jak na benzynową jednostkę. Kulturą pracy niestety odbiega od wymierających w BMW silników R6, ale jak na 4 cylindry nie jest źle. Dzięki sprężarce typu twin-scroll (bmw to nazywa twin power turbo) turbo dziura jest minimalna. Chwilami jest trochę za słaby, wersja 118 była by lepsza ale, że to samochód żony to 116 jest wystarczająca.
4,0
Skrzynia biegów
4 to za mało ale 5 to za dużo - to bardzo dobra skrzynia, cieżko się do czegoś przyczepić ale po tym 8 biegowym automacie spodziewałem się więcej. Sam dobór 8 przełożeń dobrze robi swoją robotę, biegi zmienia płynnie, ale jednak nie tak płynnie jak skrzynie dwusprzegłowe ostatnich generacji. Potrafi też delikatnie się zawachać lub szarpnąć przy redukcji. Ogólnie bardzo dobrze ale nie idealnie.
5,0
Układ jezdny
10/10 - nie ma drugiego kompakta, który by się tak prowadził. Spory rozstaw osi, rozkład masy 50/50,napęd na tył, precyzyjny i wolny od napędu układ kierowniczy. Bardzo fajnie i sprężyście zestrojone zawieszenie, sztywne ale nie twarde - działa lepiej niż inne samochody w tej klasie wyposażone nawet w adaptacyjne amortyzatory. Nie ma się do czego przyczepić - mimo nie najmocniejszego silnika nawet taka 116 dostarcza mi przyjemność z jazdy (mimo że mój drugi samochód ma ponad 300KM)
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w nowoczesnym kompakcie - powierzchnia szyb nie jest duża - na plus, że są przednia szyba ma tradycyjne słupki a nie wzorem z monocabów z małym okienkiem z boku. Do tyłu mogło by być lepiej, mniej wprawnym kierowcą na pewno przydadzą się czujniki parkowania z wizualizacją na ekranie.
5,0
Ergonomia
Świetna. Jest kilka drobiazgów, które mnie personalnie denerwują - np kierunkowskazy na klikniecie, albo brak małego odzielnego pokrętła do głośności przy głównym na kosoli centralnej, ale to może tylko przyzwyczajenie z systemu Audi MMI. Ale ogólnie w porównaniu do takich smamochodów jak Opel, Ford, Citroen w tym segmencie to bez porównania. Podobnie natomiast do Audi - tylko inaczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam większych uwag, klimatyzacja mogła by być trochę wydajnieszja, przy upałach powyżej 30stopni trzeba mocno dmuchać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu - idealnie - wnętrze wydaje się ciasne - mam 192cm - ale w takim pozytywnym znaczeniu - jak dobrze przylegający sportowy but - po odpowiedniej regulacji fotela i kierownicy miejsca nie brakuje - a całość jakby otula kierowcę. Z tyłu miejsce dla raczej dla dzieci. Zapewnie są inne kompakty którą tam oferują więcej miejsca, dla mnie najważniejszy jest przód.
5,0
Wyciszenie
Nie takie jak w serii 3 czy 5 ale jak na tą klasę i wielkość jest bardzo dobrze. Zwróciło to już moją uwagę w porpzedniej generacji 1-ki - można szybko jedach po autostradzie bez nadmiernego huku powietrza ani stresu że samochód będzie myszkował.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomiędzy 4 a 5, ale że poprzednio przy takim zawahaniu dałem 4 to teraz daję 5. Jak na żwawy prawie 140silnik benzywy i automat nie jest źle. Pali około 10l po mieście, większość osób powie że to sporo, ale jeździmy z żoną na małe dystanse, głównie w korkach, a jak nie ma korków to lubie jeździć dynamicznie - nie bawie się w eco-driving. Co do kosztów przeglądów i napraw - ciężko mi sie odnieść, samochód mam krótko, jest na gwarancji i mam 5 letni pakiet serwisowy. Także mam nadzieje, że dodatkowe koszty mam na razie z głowy
4,0
Stosunek jakość/cena
no tanio nie jest, jak to w bmw - cena cennikowa: 120 tysięcy za małe autko i bez wodotrysków w wyposażeniu.. z drugiej strony ja kupiłem 6 miesiecznę też prosto od dealera bmw i za spooooro mniej. Także jak na BMW nie wyszło najgorzej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko użytkuje żeby ocenić wiarygodnie. Tak jak pisałem samochód jest prawie nowy - jest na gwarancji i mam 5 letni pakiet serwisowy. Na razie jakichkolwiek usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko użytkuje żeby ocenić wiarygodnie. Tak jak pisałem samochód jest prawie nowy - jest na gwarancji i mam 5 letni pakiet serwisowy. Na razie jakichkolwiek usterek brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 116i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d