Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Sedan

jdyrla@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 318 i 113KM 83kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 113KM 83kW 1990-1993 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : oraz układ kierowniczy. Auto prowadzi sie precyzyjnie, jak po sznurku. Znakomicie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : drobne ogniska korozji ale auto ma swoje lata i nie było szczególnie zadbane
Układ elektryczny : Trzeba stosować kable oraz świecę najwyższej jakości(najdroższe).
5,0
Całokształt
Powtórzę. Auto wysokiej jakości. Prostej konstrukcji. Niezawodne. Opinie psują użytkownicy. Egzemplarze eksploatowane do granic możliwości skręcane pod remizą lub "Dyskom" na druty. Tankowane przez lanserów za 20,00zł i po chwili z zatartymi pompami paliwa. Po prostu BMW często pada ofiarą swojej legendy. Niewiele jest aut które zniosły by takie traktowanie. Genialna konstrukcja-moja druga skóra (: Auto ma duszę. Jak zmienię to na inne BMW. Ja moim jeżdżę do pracy w garniturze z tyłu mam fotelik dla bobasa i jak mnie policja zatrzymuje to jest miło i sympatycznie. Nie szukają dziury w całym. "Szara strefa" teraz rozbija się autami ze stanów. Duża jest przebitka na popowodziowych Cadillacach z New Orleanu... a i E36 to już retro.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pozytywnie mnie zaskoczył. Na papierze stosunek mocy do masy jest słaby. Mój Golf GTI 1 ma znacznie lepsze parametry ale BMW zaskoczyło mnie na plus! Elastyczność również wysoka. Zbiera się od samego dołu i moc oddaje bardzo liniowo. Szybki, żwawy motorek. Do codziennej eksploatacji rodzinnej 5 z plusem. Wcina LPG i aż mlaska ze szczęścia (:
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna ciasno zestopniowana tak jak lubię. Na każdym biegu przyspiesza. Mam na myśli zwłaszcza 5 bieg który w większości aut to taki ekonomiczny "co łaska" ślimaczek.
5,0
Układ jezdny
Fenomenalny!!! Precyzyjny układ kierowniczy. Auto wygodne ze sportowym duchem. Nie sportowe w tej wersji. Aby było sportowe to trzeba w "M" zainwestować (: Na dobrze dobranych oponach śniegi i koleiny jej nie groźne ale legendy o tylno napędowym cichym zabójcy można włożyć między bajki. Jest jak przyklejone.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. słupki nie zasłaniają widoczności. Lusterka można ładnie sobie regulować i w niektórych modelach podgrzewać. Super!
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Estetycznie, prostota bez zbędnych kombinacji. Materiałowe siedzenia niestety się wycierają ale przy jakim przebiegu! Inne gu..a- Fordy dawno w hutach i na składowiskach "pet" a babunia jedzie dziarsko. Skóra by się przydała ale to przy następnej BMce (:
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekcyjne. Trzeba jednak o nie zadbać. Termostat to groszowe sprawy a nie trzeba tektury wkładać przed chłodnicę. Już takie biedne Bunie widziałem. Ale właściciele też byli jacyś tacy smutni i w ogóle zimno im w dresach było jak na dworze -20C. U mnie sahara i czyste szybki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne wnętrze jak dobrze skrojony garnitur. Dodam ze nowoczesna i ponadczasowa sylwetka. Auto zaprojektowane u schyłku lat 80tych a do dzisiaj prezentuje się dobrze. Jego następcy to tylko wyoblone E-36 ki (:
5,0
Wyciszenie
Elegancki delikatny pomruk rzędowej niestety czwórki. Poza tym żadnych świstów i łomotów nawet do 200km/h! Rewelacja
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to BMW. Wszystko na wysokim poziomie (: Ale lepiej zatankować BMW i mieć frajdę z jazdy niż Dewoo i się wstydzić i stawiać je gdzieś po krzakach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjny. Nastał czas, gdy można kupić zdrowy egzemplarz za niewielkie pieniądze i eksploatować za kwoty zbliżone do eksploatacji vw golfa lub tu trochę ubarwię(choć nie wiele)dajmy na to Poloneza! Taniość. Nie trzeba się bać tylko o auto dbać. Nie przyciemniać szybki i dokładać spojlery tylko wymieniać olej na czas i inne eksploatacyjne sprawy. I największa TAJEMNICA!!! Faktycznie znaczek M3 na tylnej klapie wzmacnia potencje!!! Innym ciekawym tuninngiem znaczkowym jest przykleić "316" na BMW-unie 2.8 Praktycznie 316 i blisko 100KM więcej!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki przełączników lub tapicerki i listewek wykończeniowych. Wypadły ale można było je wcisnąć i było ok. Spokój i cisza w aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Znakomite auto. Ci którzy narzekają to tacy którzy wpadli na minę. Auta po wypadkowe, naprawiane chałupniczo przez (...) Nie wolno też szczędzić na serwisowania ale to dotyczy każdej marki tylko BMW serwisujesz uczciwie to jedzie, że aż miło a inne tanie i popularne to nie zawsze.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 318 i 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E36 Sedan