Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4433 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1393 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Prześwit 110 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 435 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~domin
Sedan 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Ponieważ jeżdżę nią już dłuższy czas to może moja opinia okażę się komuś pomocna. Jeżeli uda się dostać zadbany model to jest to naprawdę świetny samochód. Mam swoją już 5 lat i pomimo, że ma nalatane 350kkm (na liczniku 250kkm, jakiś życzliwy kiedyś cofnął) wsiadam i jadę. Nigdy mnie nie zawiodła. Można by się przyczepić do spalania ale auto ma 6 cylindrów i prawie półtorej tony masy więc jest jak najbardziej akceptowalne a powiedziałbym nawet, że na tle konkurencji wypada lepiej (np. a4 b5 2.4). Średnio w mieście 10.5 a trasa 8 przy normalnej jeździe. Najmniej udało mi się zejść na 6.8 przy trasie 600km, 90% trasa i prędkości max 120. Jeździłem różnymi samochodami i BMW najlepiej mi się prowadziło, pewnie trzyma się drogi, 150KM przyzwoicie się zbiera i nie musimy się pocić przy wyprzedzaniu. Co do ceny części to chodzą opinie, że BMW jest drogie w utrzymaniu. Wiadomo, że ceny są wyższe niż do cienkiego czy seicento ale co tu porównywać Poza tym kupując lepsze części odwdzięczają nam się lepszą i dłuższą pracą. Zaraz po zakupie kupiłem tarcze i klocki ATE, koszt o ile dobrze pamiętam ~350zł ale po tylu latach mają jeszcze spory zapas więc wymiana prędzej spadnie na kolejnego właściciela. Kolejne auto też będzie BMW. Wiem jak ciężko znaleźć ale warto poszukać zadbanego egzemplarza a w zamian jak głosi hasło marki - Radość z jazdy.
3,3
~zrażonyNAmaxa
Sedan 318 i 115KM 85kW
BMW Seria 3 E36
szczerze to auto jest do kitu. Niby bmw.. hmm oh ah świetna marka sportowa itp. Taka może jest w bmw za 60 tys. E36 to jakas porazka - 9 na 10 egzemplarzy jest po prostu zajeżdżone przez wiejskich chłopaczków co myślą, żę 102 końmi pod maską zerwą asfalt a dokładając lexusy i angel eye dostaną + 20 koni i kisiel w majtkach małolatek. Miałem 2 e36, mój ojciec jedną - 1.8 2.0 i 1.6. Szmelc szmelc szmelc i jeszcze raz szmelc nigdy więcej dziś się pozbyłem 1.8 i kamień z serca. Blachy - ojciec miał swoją 6 lat - robił progi na tip top za dwa lata już robią się rude, wszystko rdzewiało - tylnę bębny nie można odpowietrzyć hamulców bo odpowietrznik się wżarł w bęben, przewody hamulcowe zaczynają cieknąć - masakra. Auto było z 1998 roku. Przywiezione z Niemiec w 2007r z przebiegiem uczciwym 270tys w stanie "idealnym" po 6 latach uzytkowania poszła za 2 tys (ojciec ma 50 lat i 4 tys obrotów przekraczął raz na pół roku nie ma mowy o katowaniu). Kontynuując kupiłem swoje Bmw bo myslalem ze to ojca egzemplarz był wadliwy - i co? i się pomyliłem. Miałem 1.8 sedan 96r. i 2.0 Kombi 97r. Usterki sie powtarzały i sniły mi się po nocach: - chłodnica nieszczelność we wszystkich BMW - każdy coś miał z chłodzeniem (kupiłem nową też cieknie zbiornik wyrównawczy -masakra) - prowadnice szyb padają mi się dwa razy zdarzyło a jak zdjemiesz boczek aby naprawić to musisz kupić nowe spinki bo te stare pewnie Ci pękną, - rdza pomimo że auta były bez szybko się pojawiła - tylna klapa, progi, podłoga, nadkola - masakra - rozpierdzielony zamek klapy bagaznika - standard -sztywne zawiesznie - mało komfortowo czuć kazda studzienkę -w zimę jeździsz z nożem na gardle bo tył chodzi od lewej do prawej. Jestem dobrym kierowcą, ale osobiscie dziecka bym nie wział na przejeżdzkę po oblodzonej drodze ze względu na bezpieczeństwo. Wrzucałem do bagaznika krawężniki betonowe bo dojazd do domu lekko pod górke w zime marzenie podjechać - listonosz golfem 3 tdi jechał jak lord ( a ja wstyd krawężniki w bagażniku) - środek auta - hmm fotele się prują - kierowcy szczególnie, gałka biegów się szybko zużywa kierownica tak samo później brudzi ręce. Spalanie - 1.6 i 1.8 tyle samo DUŻO 10l trzeba liczyć czy to gazu czy benzyny i jak ktos powie,że mu pali 6-7 to chyba dziś coś pił. A 2.0 150 km fajnie ciągnie, ale spalanie hehe 12 to takie minimum (chodzi o benzynę). Sprzedałem dziś moje 1.8 m43 jestem uszczęśliwiony i radzę! Nie kupujcie e36! Napewno nie te za kilka tys bo to zajżdzony szrot! Napisałem szczerze widziałem wiele tych samochodów w życiu i może 1 na 10 był w sensownym stanie:) Na koniec mała anegdota. Będąc na wakacjach w Austrii właściciel lokum w którym spaliśmy miał e36 od nowości 95 rok czyli auto miało 18 lat serwisowany cały żywot miał około 300 tys najechane czyli jak większość e36 u nas w kraju i wiecie co? Żaden fotel tam nie był podarty, silnik w większości ooryginał, suchy wszystko działa nic nie ciekie kolor piękny i wtedy nasuneło mi się pytanie ... - czy faktycznie BMW to złe auta czy ich właściciele to Buraki?
4,0
~Młodzik
Sedan 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
Jeżdzę nim od 3 lat, za 16sto letni wóż dalem 7800 i po przesiadce z Hyundaia Pony był to zupełnie inny świat. Wygodnie, sporo miejsca, auto bezproblemowe,wcale nie aż tak drogie w utrzymaniu (przez te 3 lata z koniecznosci wymienilem tylko pompkę w zbiorniku paliwa za 500zl). Nie jest idealne,ale przede wszystkim nie sypie się jak inne 19-letnie samochody, solidna konstrukcja, jedyny minus to zbyt mała moc do takich gabarytów pojazdu. Przy masie ok 1350kg 90km to troche za malo, wydaje mi się ze gdyby to bylo chociaz 105km dawaloby duzo wiecej frajdy z jazdy,szczegolnie ze po uplywie tylu lat kika koni uciekło. Demon prędkości to nie jest bo na autostradzie wskazowka zatrzymala sie przy 175 po dosc sporym odcinku drogi a do setki grubo ponad 10sek,ale jeśli ktoś szuka solidnego samochodu do bezstresowego przemieszczania sie z punku A do punktu B szczerze polecam, jak już jedzie to sie nie rozkraczy. Spalanie to ok. 7-8 litrów cykl mieszany. Obawiałem się przed zakupem tego samochodu bo BMW i wszyscy gadają że zniszczy finansowo, poki co, Ci co tak odradzali,ładują kase w swoje "bezawaryjne" Fordy,Ople i volkswagen które mi polecali :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan
9,0 – 10,9
l/100 km
6,7 – 8,1
l/100 km
10,1 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Sedan 316 i 100KM 74kW
BMW Seria 3 E36
Posiadam bmke z silnikiem m40. model zadbany bo ma przejechane 150tys. jeżdzona w niemczech. kupiona od dziadka co jezdzil nia od 96r. Stan moge powiedzic ideał. Spalanie przy oponkach 205 średnio wychodzi okolo 8,3l, w trasie na autostradzie jadąc 160 12l a przy 130 9l. Jak zmienie oponki na 195 to mysle ze zejde ponizej 8litrów przy spokojnej jezdzie. Szału nie ma ale ten kto jezdzi bmw z tego roku to juz kwetia sentymentalna. Wczesniej jezdilem tdsem z 96r z silnikiem 1,7 i tam spalanie bylo ropy ponizej 6l. Alu tu bardziej chodzi o stan auta niz o spalanie.
9,6
Sedan 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Jest to moje drugie autko i szczerze powiedziawszy jest to najlepsza rzecz jaką do tej pory w życiu kupiłem :). Jeździ jak marzenie, 6 cylindrów sprawia niesamowitą frajdę z jazdy, kultura pracy silnika powalająca (auto ma już 18 lat!), w zakrętach trzyma się niesamowicie (rozłożenie masy 50/50, różnica 10 kilo, sprawdzałem na wadze osiowej). A nie zapomnijmy, że to zwykły sedan, do jazdy na co dzień, a nie M3! Spalanie jak najbardziej w normach tej klasy. Jeżeli nie przekraczamy 100 na trasie, to można liczyć się ze spalanie 7.0-7.4L. koło 60-70 można nawet zejść poniżej 7miu. Przy dynamicznej jeździe spalanie koło 10ciu. Na piątym biegu przy wciśniętym gazie w podłodze od 130 do 220 cały czas 18L. Kiedyś może zagazuje, na razie średnio z 40-5=60zł/100km płacę i boli po kieszeni... Leje 98 na stacji Orlen, raz zalałem na jakiejś "byle jakiej", było ponad 20gr taniej na litrze, różnica w przyśpieszeniu dość mocno odczuwalna. Polecam z całego serca. Jedyna wada, to zbyt krótka skrzynia biegów, ale da się to obejść wkładając dłuższy defer. Na dzień dzisiejszy 3tyś obr/min to około 100km/h, a więc silnik trochę się męczy przy 130-150... Ale za to przyśpiesza świetnie. Jeszcze raz polecam.
9,3
Sedan 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
Witam Po roku użytkowania mogę się wypowiedzieć na temat mojego BMW e36 320i 150km w sedanie. Na początku zaznaczę, że mój egzemplarz jest w stanie nienagannym, nie wiem jak to się dzieje, ale w celu wyeliminowania błędu pomiarowego wykonywałem kilka pomiarów przyspieszenia od 0 do 100km/h i uzyskane wyniki zawsze oscylują w granicach 9,2-9,4s, jest to lepiej od wartości katalogowych nowego silnika o jakieś 0,5s. Nie lubię szkopów, ale BMW to jest ich arcydzieło, skoro 20-letnie auto potrafi takie rzeczy. Wracając do spalania przy normalnej jeździe (do 3000 obr./m) na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy 5km), autko pali 10 litrów, wynik nie jest powalający, jednak do zaakceptowania jak dla mnie. Trasa i prędkości do 110 km/h (3000 obr./m) 7,0-7,5 litra, a to już jest super osiągnięcie. Zabawy na placyku, jazda 180km/h i wyprzedzanie sznureczka 6-7 samochodów to już jest kosztowna impreza, mam wrażenie że wtedy spalanie zbliża się do 18-20 litrów. Wnioski generalne, BMW zaczynają się od pojemności 2000cm3 wzwyż, jak ktoś lubi czasem przycisnąć to polecam silnik 2800cm3, sam mam zamiar taki nabyć, bo pali litr mniej od mojego, a do dyspozycji dodatkowo 43 kucyki. Szerokiej drogi i taniej benzyny dla kierowców z samochodów charakterem.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 89
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan