Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Sedan

wojtech45@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 325 tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Sedan 325 tds 143KM 105kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 143 konnego diesla to sprawuje sie bardzo dobrze. Niestety dosć głośny i nie jest to pomruk tylko po prostu hałas.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik bardzo dobry ale pompa wtryskowa - dno! Mam przejechane 202 tys i rozruch ciepłego silnika jest bardzo trudny, jedna sekcja nie pracuje, wzrosło zużycie. Wymiana na regenerowaną to 2500 zetów.Dla porównania kupiłem do firmy Peugota Experta, przebieg 310 tys i pali "na dyg".
Zawieszenie : Przy 180 tys wymieniłem wszystkie amortyzatory, sprężyny. Dobijało nawet przy bardzo wolnym przejeżdżaniu przez "leżącego policjanta".
Układ hamulcowy : Przy 180 tys wymiana wszystkich tarcz hamulcowych. Idiotyczne rozwiazanie hamulca postojowego - szczęki! Dodatkowy koszt, niestety.
2,0
Całokształt
Chyba BMW zachorowało na chorobę Mercedesa. Kiedyś super jakość a teraz jakość spadła "na pysk". To były kiedyś samochody na długi lata. Teraz najwyzej na 10 lat. Tak jak japońce. Co z tego że "ma duszę", "kopa", prezentuje się gdy ciaglę do niego dokładam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tylko 143 KM ale jest czym "depnąć".
4,0
Skrzynia biegów
Ponieważ automat to nie nadąza za silnikiem i przy dużym natężeniu ruchu trudno wskoczyć w lukę
4,0
Układ jezdny
Są opinie, ze zawieszenie BMW to jedno z najlepszych. Mimo wymiany wszystkich amortyzatorów i sprężyn na zakrętach nie czułem się komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo słaba wentylacja, ogrzewanie takie sobie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu porażka, z przodu (mam 188 cm) "na styk".
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać i to dość głośno. Głośniej niż w Audi 80.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 8,5, trasa ok.7,0 przy prędkosciach 120-140.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w utrzymaniu. Zysk na paliwie nwet w części nie rekompensuje wydatków na części i serwis. Duza pojemność to wyższe koszty ubezpieczenia i opłaty. Za drogie starsze modele. Cene "podtrzymuje" raczej mit BMW (prestiż, szpan, dusza, jakość) niż rzeczywistość.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
spryskiwacze, zamek (kaseta) od strony kierowcy do wymiany, światła stop - ciągły problem z zamocowaniem żarówek.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 180 tys. wymieniłem łożyska w tylnych kołach, wszystkie amortyzatory, sprężyny, tarcze hamulcowe. Między 100 tys a 180 tys dwie pompy paliwowe. Od czasu do czasu w czasie jazdy świecą się wszystkie kontrolki przez kilkanascie sekund. Kontrolka ABS za to przynajmniej kilka razy dziennie. W tej chwili auto ma 202 tys i pompa wtryskowa się kończy!

On - zużycie paliwa dla silnika 325 tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Sedan