Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Touring

AdamDMI, 7 lat temu
Silnik 325 tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E36 Touring 325 tds 143KM 105kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto bardzo przemyślane. Silnik daje dobre połączenie świetnych osiągów z rozsądnym spalaniem. dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, na tylnej kanapie miejsca troszkę mniej, ale również komfortowo. Przepastny bagażnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik stworzony do pokonywania odległości w tempie autostradowym. Pomimo raptem 143 koni, zapewnia prawie sportowe osiągi w bądź co bądź rodzinnym aucie. udany kompromis pomiędzy mocą, a niezawodnością i niskim spalaniem. Do tego ten dźwięk :)
4,0
Skrzynia biegów
Automat ZF z trybem sport i zimowy, bardzo sprawnie przenosi moc na tylną oś. Daje niesamowity komfort na trasie, spod świateł pozwala zostawić wszystko we wstecznym lusterku. jeśli BMW to tylko z automatem. Wybierać przekładnie ZF!
5,0
Układ jezdny
Niektórzy narzekają na zbyt twarde zawieszenie. ok, auto jest twardo zawieszone, ale bez przesady. natomiast podczas szybkiej jazdy, czy to z kompletem pasażerów i bagażem, czy ''na pusto'' auto prowadzi się jak po szynach, niezależnie czy mamy śniegu po parapet, czy też 30 C w cieniu. Zawieszenie podobnie jak silnik i przeniesienie napędu to mocny atut tego auta. Dobrze znosi Polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
dzięki skórze i automatycznej klimatyzacji, auto bajecznie komfortowe. Fotele bardzo wygodne, tylna kanapa także ok. komfort duży, nawet zaskakujący jak na '''tylko E36 '' . przejechać Niemcy czy Polskę po dłuższej przekątnej i wysiąść zrelaksowanym i wypoczętym to żaden wyczyn.
5,0
Ergonomia
Coś po czym poznać BMW. Kokpit bardzo fajnie ustawiony do kierowcy. Wszystko jest na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawnie nagrzewa i schładza wnętrze. zimą nie ma problemu z zaparowanymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na przednich fotelach jest dosyć dużo miejsca nawet dla rosłych wysokich ''wysportowanych'' osób. fotele dobre w trase i do szybkiej jazdy. z tyłu kanapa na tyle wygodna, że spokojnie pasażerowie mogą zapaść w sen i obudzą się wyspani :)
5,0
Wyciszenie
Silnik zamiast radia ? Jak najbardziej. Nie pracuje jakoś głośno, natomiast jego dźwięk jest niesamowity. Nawet podczas przelotów po autostradach wystarczająco cichy aby nie męczyć, jednak każdy zwraca na uwagę na jego dźwięk, zresztą jak w każdym 6cylindrowym BMW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dużo zależy od stylu jazdy i wprawnej ręki. To na pewno nie jest auto do szaleństw drogowych, choć silnik zawieszenie i hamulce bardzo dobrze radzą sobie w trybie ataku. jeżeli nauczy się wprawnie operować gazem, odpowiednio ( mocno ) przyspieszać i utrzymywać zadana prędkość ( nie ważne że wysoką) , auto staje się bardzo ekonomiczne. jeden warunek - silnik i cały osprzęt muszą być w stanie fabrycznym. Każde niedomaganie mechaniki daje znać pod dystrybutorem i pod butem. o BMW trzeba dbać a będzie super ekonomiczne i niezawodne. Natomiast nie jest to auto dla kogoś, kto nie mam kasy na zabawkę. Jeżeli szukasz ekonomii kup Golfa Audi czy Passata w 1.9 tdi + chip ( również super auta).
5,0
Stosunek jakość/cena
bezkonkurencyjny. Konstrukcja na tyle prosta i niezawodna, że jeżeli wymienia się jakiś element eksploatacyjny, to ma się spokój na bardzo długi czas = do znudzenia. A wiele napraw można przeprowadzić samemu. Jeden warunek - części markowych producentów jak np Lemforder. Auto lubi czuć się doinwestowane, odwdziecza się wtedy nienaganną służbą jako ekspres autostradowy. Daje poczucie bezpieczeństwa i panowania nad sytuacją niezależnie od warunków atmosferycznych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pierwsze oznaki korozji, które można łatwo zwalczyć. ostatnio wysiadł rezystor nawiewu, lecz sam go naprawię. należy zwracać uwagę na wężyki przelewowe bo czasem zdarza im się przeciekać - także samemu nawet w drodze można to naprawić, mając zapasowe przelewy. czasem wtrysk trzeba wymienić ( jest to bardzo żadko spotykane) pompa paliwa nie znosi jeździć na rezerwie, czy na byle jakim ON. Zalewa się premium pod korek + dodatek podnoszący liczbę cetanową i można zapomnieć o niedomaganiach układu paliwowego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak. jeszcze nigdy nie zdarzyło się , aby auto zawiodło w trasie. zawsze bezpiecznie dowiozło do celu. Raz miałem taką historię, że pomimo jednego niesprawnego wtryskiwacza ( pracowało na 5 garach), cieknącego przelewu...skapowałem się o tym pod domem Teścia po 600 km trasie z Gdyni. :)Wtryskiwacz i przelew wymieniłem następnego dnia sam. poważnych usterek brak. jak dbasz tak masz.

On - zużycie paliwa dla silnika 325 tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Touring