Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Touring

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Touring

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4433 mm
Szerokość 1698 mm
Wysokość 1391 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 810 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l

Oceny BMW Seria 3 E36 Touring

Liczba ocen: 73
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Dawid
Touring 320 i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E36
BMW E36 to auto które się kocha albo nie nawidzi, ogólnie marke BMW się kocha albo nie nawidzi, ja tą markę zarówno kocham jak i nie nawidzę, kocham za to że trudno znaleść nawet w dzisiejszych czasach auto do którego wsiadając sam do siebie się uśmiechasz mimo tego że wiesz że czasem kaprysi (układ chłodzenia ale o tym później) Lata 90te to były najlepsze lata dla BMW - najlepiej wykonane wnętrza, obecnie BMW nie robi już tak zaprojektowanego wnętrza pojazdu (z myślą o tym że kierowca jest najważniejszy) Summa sumarum nie rozpisując się w tym temacie: kocham BMW za jakość, za właściwości jezdne (na próżno takich szukać w nowych autach innych marek, nienawidzę BMW za prymitywny układ chłodzenia który niejednokrotnie spędzał mi sen z powiek.
4,5
~MatiBMW
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
To jest samochód , o którym można pisać godzinami jaki jest on wspaniały. Jest to mój tzw. hobby car i traktuje go jakby był moim rodzeństwem. Kupiłem wersje Indyvidual+m-pakiet wewnętrzny i zewnętrzny i to wszystko fabrycznie nie jakiś składak, w pięknym granatowym kolorze i kosmicznym wyposazeniem w wersji touring zachwyca swoją elegancją i klasycznym wyglądem. Jest dosłownie wszystko łącznie z kubełkami -słynne Wadery takie jak w M3.Jako nowe musiało kosztować tyle kasy że dorównywało seri 5. Jazda tym samochodem jest cudowna , nie ma porównania jazde nią a zwykła 1.6. Inne materiały w środku grubsze tapicerki lepsze wyciszenie wygoda, pełne komputery OBC ,telefon ,tempomat, boczne kurtyny, Radio professional+10 głośników+zmieniarka 6cd.Kupujac taki samochód musisz wiedzieć czego tak naprawde chcesz .Model ten dla niektórych jest typowym wieśniakowozem, lecz powoli zaczyna się to zmieniać, bo znaleźc e36 w stanie bardzo dobrym graniczy powoli z cudem .Egzemplarze tzw.rodzynki nabierają w dzisiejszych czasach niesamowitej wartości , a nie tracą na cenie i stają sie wyłącznie starymi gratami. Moje BMW nie spotkało się jeszcze ze złą opinią wsród znajomych czy przechodniów wrecz przeciwnie wzbudza zainteresowanie i niedowierzanie że samochód 15 letni w kombi i dieslu może wyglądać tak pięknie.Jezeli jeździmy po mieście całkowicie odradzam ten samochód ,absolutnie nie nadaje się do wielkomiejskiej eksploatacji, kraweżniki ,leżące policjanty, podziemne parkingi i studzienki kanalizacyjne to wszystko należy omijać szerokim łukiem, pomimo że my tego nie odczuwamy jak mocno pojazd dostaje w kość. to zdajemy sobie sprawe jak mocno samochód sie stara i przezywa te katorgi zeby zapewnic nam komfort.Na miasto polecam clio 1.5dci którym aktualnie sie poruszam. Samochod ma u mnie dożywocie ,kupiłem je sobie dla czystej przyjemnosci ponieważ w tamtych czasach robili prawdziwe samochody a nie tak jak teraz totalny szajs. Moze i nowe samochody sa bardziej komfortowe i mniej palą ale zobaczymy co sie z nimi bedzie dzialo za 20 lat. Mój stary tds bedzie holował te wszystkie komputery na kołach;/
4,5
~Damcyk
Touring 323 i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E36
doskonale, jestem bardzo zadowolony, auto z pazurem, zacheca, wrecz prowokuje do ostrej jazdy. na poczatku musialem bardzo uwazac zeby sie za szybko przy fotoradarach nie przejechac, ale teraz juz sie przyzwyczailem i mi przeszlo. daje duzo frajdy z jazdy. nie dal mi tego nowy mercedes swojego czasu (c220cdi 2007rok, ani laguna 2.0 2000rok-choc nie byla zla). to auto ma charakter, sprawia, ze wysiadajac z niego, usmiechasz sie do siebie. haslo reklamowe radosc z jazdy jest w pelni uzasadnione. tak, wiem, ze teraz sie wielu naraze; ale ostatni raz takie uczucie przerabialem w alfie 33 za mlodu :) nie chodzi o trakcje; przod/tyl naped, po prostu frajde, radosc z jazdy

Raporty spalania BMW Seria 3 E36 Touring

Liczba raportów: 115
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Touring
9,2 – 11,0
l/100 km
7,0 – 7,6
l/100 km
8,2 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Touring 325 tds 143KM 105kW
BMW Seria 3 E36
Bardzo dużo zależy od stylu jazdy i wprawnej ręki. To na pewno nie jest auto do szaleństw drogowych, choć silnik zawieszenie i hamulce bardzo dobrze radzą sobie w trybie ataku. jeżeli nauczy się wprawnie operować gazem, odpowiednio ( mocno ) przyspieszać i utrzymywać zadana prędkość ( nie ważne że wysoką) , auto staje się bardzo ekonomiczne. jeden warunek - silnik i cały osprzęt muszą być w stanie fabrycznym. Każde niedomaganie mechaniki daje znać pod dystrybutorem i pod butem. o BMW trzeba dbać a będzie super ekonomiczne i niezawodne. Natomiast nie jest to auto dla kogoś, kto nie mam kasy na zabawkę. Jeżeli szukasz ekonomii kup Golfa Audi czy Passata w 1.9 tdi + chip ( również super auta).
7,1
Touring 316 i 102KM 75kW
BMW Seria 3 E36
Miasta nie liczę, bo u mnie (Wrocław) to generalnie stanie w korkach. Auto biorę w trasy. Ostatnio zmierzyłem spalanie mojej E36 touring, 316i (m43). Wyszło ni mniej ni więcej - 6.2l/100km. Trasa ok 400km, 40% autostrada. Utrzymywana prędkość - 120km/h (A1), 90km/h na krajówkach, 50-60 na zabudowanym. Nie mam zapędów rajdowych, preferuję eko driving, żadnego deptania do podłogi żeby chwilę później gnieść hamulce. Benzynka E95 z Orlenu, auto utrzymane w bardzo dobrym stanie. Tyle mi wyszło. Pozdrawiam miłośników BMW, zwłaszcza trójek :)
7,0
Touring 318 tds 90KM 66kW
BMW Seria 3 E36
witam wszystkich.mam to auto od kilku miesiecy,jest to moje7 bmw,szczerze myslalem ze spalanie faktycznie bedzie mniejsze,wczesniej mialem 3miesiace 306 1,9d w kombi i tam spalanie bylo rewelacyjne4,5 srednie,ale do rzeczy,jesli szukasz sportowej fury kup 325 pb polecam,okazyjnie kupilem 318tds z pewnej reki i dlatego zdecydowalem sie na taki zakup,jesli chodzi o spalanie w miescie po poznaniu 6,5 i to bez sciemy,trasa jadac 120-130tez tyle spali/czytajac ze na trasie pali komus ponizej6litrow malo realne chyba ze 80-90km/h moze wtedy,ale na autostradzie nie ma szans na taki wynik,ale i tak polecam auto wygodne i nic nie trzeszczy jak w golfie z tego samego rocznika czy 306 jak mialem,jakos wykonania i czesci na poziomie,ceny normalne jak do kazdego innego auta,ma porownanie z innymi autami tak ze wcale nie jest zle,do 306 sa drozsze czesci.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 85
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Touring