Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Prezes-51, 13 lat temu
Silnik 320 d 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW 2000-2001 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ jezdny jest nie do opisania !! Trzymanie się drogi jest godne naśladowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : opis w \"Niezawodność (poważne usterki)\"
5,0
Całokształt
Nie jeździłem wcześniej tą marką, ale od tej pory jestem CIĘŻKIM FANEM !!!!!!!!!!!!!!!! Nie ma lepszego auta !!!!!!!!!!!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny \"mankament\" tego silnika (o ile można nazwać to mankamentem) to \"turbo dziura\". Dosyć znaczna i bardzo odczuwalna, ale jedynie do 1500-1700 obr/min. Po załączeniu się turbiny silnik rwie jak ogier na pastwisku.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia... biegi mają krótki skok przełożenia. Trzymając rękę na podłokietniku (a nie jestem wysoki) mogę w pełni manewrować biegami.
5,0
Układ jezdny
Pochylone kolumny MacPersona mówią wszystko za siebie. Sposób prowadzenia i trzymanie się drogi powinni naśladować inni. Opisywany model waży ok. 1,5 t, posiada M-pakiet co (prawdopodobnie) oznacza również usztywnienie zawieszenia... POLECAM, bo frajda z jazdy to jak orgazm (na trzeźwo).
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względu na nieco \"mniejsze\" szyby od konkurentów ta widoczność jest utrudniona. Lecz posiadając czujnik parkowania można parkować na żyletkę.
4,0
Ergonomia
Znów... jedyne co mam do zarzucenia to bagażnik nie jest WIELKI, ale mając małego syna wciskałem tam bardzo szeroki wózek i torbę (porównuje do Skody Octavi, bo w niej bagażnik to magazyn na ziemniaki) to tutaj jest nieco mniejszy. Jednak mamy do dyspozycji dwa poziomy bagażnika!! Co bardzo przydaje się (np. na kosmetyki do auta). POZYCJA KIEROWCY- to auto skonstruowane jest na miarę!! Jeździłem już w wielu markach aut, ale nigdzie nie siedziało mi się lepiej nić w BMW.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam auto z 2001r. Przed latem 2010 wymieniłem wszystkie filtry i dodałem czynnika chłodzącego (w autoryzowanym warsztacie) - klimatyzacja (w moim przypadku manual) pracuje, ale gdy ją włączę nie mam wrażenia bryzy polarnej na policzkach. Jednak schłodzenie auta trwa nie więcej niż 5 min (w temp. powyżej 25 stC na zew.) Może się czepiam, ale pragnę by ocena była obiektywna. Jeździłem swego czasu Fordem Mondeo z 2009, to tam czuć było moc klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już napisałem wcześniej, AUTO SZYTE JEST NA MIARĘ. Bez problemu możemy trzymać prawy łokieć na podłokietniku jednocześnie trzymając dłoń na dźwigni zmiany biegów, a w tym samym czasie lewy łokieć przy szybie jednocześnie trzymając kierownice... co daje nam polotu, pewności siebie i luzu za kierownicą (oczywiście przy prędkościach nie wymagających pełnego zakresu pracy kierownicą).
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h jest cicho jak na mszy podczas kazania i jeżeli jedziemy sami (bez pasażerów) to nawet nie usłyszymy chrapania czy kasłania. Powyżej tej prędkości lekko słyszalny jest szum przepływu powietrza, ale to nieco zagłusza nam praca silnika (posiadam Diesla 2.0 M47).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój rekord w spalaniu to 4,7 l/km przy średniej prędkości 76,8 km/h (bez klimatyzacji, na w miarę drodze bez zakrętów i dziur, na odcinku 150 km, oczywiście przejeżdżając miejscowe wioski i wyprzedzając nieco wolniejsze auta- czy chcące konkurencji). Ogólnie: trasa - 5 l/100; miasto - 7 l/100; mieszany - 6 l/100 (nadmienię jedynie że dziennie dojeżdżam do pracy 50 km w jedną stronę Gdańsk - Puck).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet dźwignia kierunków czy wycieraczek pracuje łagodniej i... fajnie !!! Auto dla każdego i na większość kieszeń !!!!!!!!!!!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie naprawiałem w aucie \"drobiazgów\", ale CO WAŻNE - dobrze kupić !!!! Jest wiele części które zużywają się przy ostrej jeździe !! Wiadomo, łepusie dopadną furkę, katują i sprzedając bo połączenie skrzyni z wałem nie wytrzymuje... DOBRZE KUPIĆ, a przed kupnem pojechać na diagnostykę auta (mówiąc że to tylko sprawdzenie, że nie potrzebujemy wbicia do dowody rejestracyjnego, koszt - w moim przypadku - to 50 zł) ale gość powiedział mi wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku z poważniejszych napraw to (prócz wymiany oleju i filtrów co jasne) wymiana przednich wahaczów (ale pojedynczo)... jak dowiedziałem się od moich mechaników, w tych modelach to \"normalne\" bo wahacze są z tulejami aluminiowymi. Kiedyś były mosiężne i pracowały o wiele dłużej- aluminiowe choć dużo lżejsze to krócej sprawne.

On - zużycie paliwa dla silnika 320 d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring