Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92

Leon, 7 lat temu
Silnik 335xi 306KM 225kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335xi 306KM 225kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc jak V8, moze ścigać sie z Porsche, jest niezawodny i ekonomiczny.
4,0
Całokształt
Auto bardzo niezawodne z naprawdę super silnikiem. Jeździ sie swietnie i moc dostarcza dużo wrażen. Tyle ze wersja bez M pakietu wyglada poprostu nudno i to mnie trochę boli.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza cześć tego auta. Wygrał on wiele nagród i został ogłoszony silnikiem roku przez 3 lata z rzędu. Ma naprawdę dużo mocy jakby V8, nie czuć turbo dziury (dzięki dwóm małym turbinom zamiast jednej dużej), ma łańcuch rozrządu i jak na takie osiągi jest całkiem oszczędny. BMW montuje go w większości swoich modelów do dziś co świadczy o jego niezawodności.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo poprawna. Przerzuca biegi miękko i zawsze w porę. Jest bardzo dobrze zestrojona z tym silnikiem. Przy funkcji sport kręci silnik wysoko i robi z auta istna rakietę. Z drugiej strony przy jeździe na autostradzie na ostatnim biegu z prędkością 200kmh silnik ma tylko 4 tys obrotów co pozwala na obniżenie spalania. Mam tez łopatki przy kierownicy których w zasadzie używam tylko w górach bo nawet przy szybszej jeździe silnik ma tyle mocy ze ciągnie w każdym zakresie obrotow a skrzynia sie sama dopasowuje do charakteru jazdy. Nie daje jednak 5 gwiazdek gdyż dwu sprzęgłowa skrzynia w Audi jest szybsza i wydaje sie bardziej sportowa.
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutów chociaż na moj gust mógł by byc trochę twardszy. Przy szybszych zakrętach mam wrażenie ze auto sie trochę przechyla na boki czego nie czułem w Audi TT i Audi A5. Przy takim silniku zawieszenie tez powinno byc trochę bardziej sportowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja mam wersje komfort pakiet z jasnymi skórami. Ma wszystko czego dusza zapragnie poza normalnym wyposażeniu w takim aucie. Podgrzewane siedzenia, ogrzewanie postojowe, automatyczna roleta szyby, automatyczne ściemnianie lusterek, sensor świateł i deszczu, skory na drzwiach, drewna, dużo podświetlenia, aux, USB, klimatyzowany schowek, Bluetooth, komendy głosowe itd itd. Jest tak komfortowy ze moja koleżanka skomentowała ze to auto dla starego biznesmena a nie dla mnie...
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno. Jedyne ale to obsługa komputera na centralnej konsoli byla bardziej intuicyjna w moim audi A5, chociaż to moze byc kwestia gustu czy przyzwyczajenia. Także brak koła zapasowego (zamiast koła powinien byc system naprawczy) jest dla mnie dużym minusem. Tak samo lusterka boczne sa za małe lecz poprawili to już w wersji po liftingu. Z kolei składane siedzenia i dużo miejsca w bagażniku jest plusem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Dzielona klimatyzacja działa jak powinna. W wersji automatycznej dobrze rozprowadza powietrze po całej kabinie. Pozatym ustawia temperaturę tak ze dmucha trochę cieplejsze powietrze na nogi i chłodniejsze na tułów. Nie zdarzyło mi sie jeszcze żeby mi zaparkowały szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupé to bardzo dobra. Oczywiście na przednich kanapach jest dużo miejsca i bardzo wygodnie. Duże drzwi ułatwiają dostęp do auta tyle ze na ciasnych parkingach jest problem z i h otwarciem. Automatyczne przesuwanie foteli przednich z zewnątrz ułatwia wejście na tylne siedzenia i po ich zajęciu miejsca jest naprawdę sporo (jak na coupé). W porównaniu do Audi A5 miejsca na nogi z tylu jest dużo więcej.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach miałem problem z gwizdami w szybie od kierowcy. Drzwi i szyba ma regulacje kontra itd ale musiałem sie niezle nagłówkować jak to działa. Po wszystkim udało sie naprawić i teraz jest już cicho ale z tego co wyczytałem to w E92 jest to spotykany problem i w porównaniu do TT czy A5 gdzie tez były szyby bez ramek wyciszenie jeśli chodzi o pęd wiatru jest gorsze. Dlatego tez słabsza ocena. Jeśli chodzi o wyciszenie silnika i zawieszenia to jest bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 300 koni i napęd na 4 koła silnik jest ekonomiczny zwłaszcza w jeździe po trasie i w jeździe mieszanej. Niby w danych pokazują spalanie po trasie 8l. Ale ze nim nie da sie wolno jeździć (ja zawsze pod 200km/h) to mi średnio spała 10l. Nie miałem żadnych napraw, poza gwiżdżąca uszczelka szyby bocznej i nie wydaje mi sie ze coś by sie miało popsuć, a ja lubię mieć sprawne auto i na tym punkcie jestem wrażliwy. Zawieszenie co najcześciej sie psuje tez jest bardzo solidne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje mi sie ze jest coś szybszego z takim komfortem, niezawodnością i napędem na 4 koła za niższa cenę. Koszty serwisu moze nawet trochę niższy niż w audi. Ogółem jest dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza gwiżdżąca uszczelka w drzwiach brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 335xi 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92