Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Tomek, 11 lat temu
Silnik 2.0 320d 163KM 120kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Najwyższy moment obrotowy przy 3tys obr/min i robi się fajnie. Prowadzenie w zakretach rewelacyjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Kolektor ssący, turbina
Inne : Filtr DPF
Układ elektryczny : System IDrive
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo dobre prowadzenie, samochód wymaga regularnych przeglądów gównie silnik. Jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest fantastyczna, pracuje równo, i nie klekocze jak większość niemieckich diesli. Tylko niestety trzeba wyjątkowo dbać o ten model tj. 2.0d 163KM. Częste wymiany oleju i to nie gęstszy niż 5w30 (10w40 to śmierć dla tego silnika). Jeśli kupuje się używany to trzeba wiedzieć, że kolektor ssący jest drogi i TRZEBA!!! go wymieniać co 150 tys.km (mało kto to robi) bo turbo może paść w każdej chwili. W tym samochodzie żaden czujnik nie odetnie turbiny tu turbina wyssie cały olej i silnik do wymiany. dodam również, że filtr DPF to porażka, ale to niezależnie od marki pojazdu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje precyzyjnie, biegi wchodzą z oporem prawie jak w sportowych samochodach, wcześniej jeździłem Hondą Accord i było podobnie. Osobiście mi się podoba, ale są zwolennicy i przeciwnicy. Miałem kiedyś VW passate B5 FL i na temat dwu-masa mógłbym się rozpisać. Tu na razie jest dobrze a samochód ma już 270 tys. km.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, fabryczne rozpórki z przodu, tylni napęd. samochód w ciasnych zakrętach zachowuje się wzorowo. Prowadzi się jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra ale to i tak zależy od tego jak wysoko siedzi kierowca, natomiast do tyłu tragedia, prawie nic nie widać. Tutaj zdają egzamin czujniki parkowania, bardzo pomagają bez tego nie wyobrażam sobie parkowania tyłem.
5,0
Ergonomia
BMW słynie z ergonomii, wszystkie przełączniki na swoim miejscu, nie ma zbędnych bajerów wszystko to co potrzebne w zasięgu ręki. Akurat w tych modelach czyli E90, E91 itd. wycierają się szybko gałki zmiany biegów i przyciski START/STOP trochę to razi w oczy. czasami zdarzają się problemy z IDrivem, a mapy drogie, fajny bajer ale czasami kłopotliwy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i grzanie, super. Bardzo szybko nagrzewa się samochód a to za sprawą podgrzewania filtra paliwa. Dwustrefowa klimatyzacja działa znakomicie, pełna regulacja i bardzo prosta w użyciu. A podgrzewanie foteli najlepsze jakie kiedykolwiek miałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dużo większa niż w poprzednich modelach. Nadwozie jest co prawda tylko/aż 8cm szersze od E46 ale różnica ogromna (osobiście porównywałem). Z Tyłu też o wiele więcej miejsca. Nie jest to VW Passat ale jest zaskakująco dobrze.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie genialne, delikatnie słychać silnik na postoju, podczas jazdy bardzo cicho. Na kiepskiej nawierzchni trochę trzeszczą plastiki od dachu panoramicznego ale coś za coś(jak się chciało taki dach to trzeba teraz z tym żyć)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przy tej mocy super. W trasie 5.0-5.3, Miasto 7.0-7.7 L/100km. Do zaakceptowania, można zejść poniżej ale trzeba jeździć jak dziadek. W mieście zapycha się filtr DPF. Ceny wadliwych elementów zdecydowanie za drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Materiały wykończeniowe we wnętrzu mogły by być trochę lepszej jakości. No i niezawodność BWM to mit. Nie znam samochodów, które się nie psują, to tylko kwestia czasu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki potrafią trzeszczeć, ale u mnie tylko przy panoramicznym dachu chyba z wysługi kilometrów i naszych fatalnych dróg. Tak jak wspomniałem wcześniej gałka zmiany biegów się wyciera i przycisk Start/Stop. Idrive potrafi się przycinać lub całkowicie popsuć.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kolektor ssący, turbina i filtr DPF.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91