Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna

Afli, 2 lata temu
Silnik 2.0 318i 156KM 115kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd na tył przy podziale mas 50/50 to jest to co wyróżnia BMW bardzo pozytywnie. Pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność.
5,0
Całokształt
Pierwsze moje BMW i jestem zachwycony prowadzeniem, jakością wykonania, ergonomią i rozwiązaniami zastosowanymi w tym aucie. Proporcje i wygląd jak dla mnie to klasa sama w sobie ale to już rzecz gustu. Silnik bardzo kulturalnie pracuje i 156 KM jest wystarczające na tą masę. Oczywiście że 250 KM byłoby super ale wydawać 50% więcej aby urwać 2 sekundy do 100 to nie dla mnie tym bardziej, że to ten sam motor. Dziwią mnie opinie w których oceniający kupili 156 KM i wymagają osiągów jak przy 300 KM. To auto jest dynamiczne a przy tym pali średnio 7 litrów na 100 km przy dość szybkiej jeździe (100 - 110 i 130 na S-kach) - właściwie jeździ jak Civic 182 KM. Aktywny tempomat w zestawieniu z automatyczną skrzynią sprawdza się rewelacyjnie - obowiązkowa opcja do dokupienia. Żałuję tylko, że nie skusiłem się na lepsze hamulce - te seryjne są zbyt "drewniane" (i to jest jedyny minus w aucie). Może wymiana klocków na jakieś sportowe pomoże bo te seryjne musza spełniać normy Eco.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo kulturalny, dobrze wchodzi na obroty, cichy i oszczędny. 156 KM wystarcza do dynamicznej jazdy - przecież 20 lat temu to była moc w golfie GTI i każdy się zachwycał. Jest spory zapas - to ten sam motor, który w 330i ma ponad 250 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Szybka i kulturalną ale tego można się spodziewać po ZF Friedrichshafen - wtajemniczeni wiedzą w jakich markach jest montowana. A jak ktoś woli samemu decydować o momencie zmiany biegu to zawsze może przełączyć na manualną zmianę.
5,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojony bardziej w stronę sportową ale również dba o komfort (mam Koła 18'). Tylny napęd, wyważenie, zestrojenie zawieszenia i precyzyjny układ kierowniczy daje ogromną frajdę w zakrętach a przy tym jest bardzo pewny. Również na śniegu prowadzenie jest bardzo pewne a wszystkie systemy działają rewelacyjnie.
4,0
Karoseria
Auto jest nowe to trudno określić jak będzie tym bardziej, że okleiłem ochronną folią. Drzwi się zamykają jakby mało luksusowo ale to mało istotny szczegół. Nic nie szumi i nie trzeszczy. Po 20000 km gaśnica pod siedzeniem wpadała w drgania i drażniła - wystarczyły filcowe podkładki pod uchwyt na gaśnicę i jest cisza.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo dbałości o wygląd, proporcje i współczynnik powietrza widoczność do przodu jest bardzo dobra. Trochę gorzej do tyłu ale czujniki załatwiają temat.
5,0
Ergonomia
Na najwyższym poziomie. Wszystko jest tam gdzie powinno być i działa tak jak należy. No i nie wystaje tablet z konsoli a jest dyskretnie w nią wpasowany - swoją drogą co to za okropna moda z tymi tabletami wystajacymi z konsoli. Otwieranie maski wewnętrzną dźwignią do końca bez szukania przycisku pod maską i rodzenia rąk to tak proste a zarazem genialne rozwiązanie, że aż dziwi brak takich rozwiązań w innych markach. Również dysze spryskiwaczy przy piórach wycieraczek to efektywne i oszczędne rozwiązanie. Takich smaczków jest jeszcze sporo:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna. Bardzo szybko dziala zarowno klima jak i ogrzewanie w zimie. Tryb auto sprawdza sie rewelacyjnie i właściwie jest nastawiony w 90% użytkowania. No i wszystkim sterujemy analogowych przyciskami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy i pasażera wzorowa. Bardzo wygodne siedzenia nawet na długich trasach. Tylna kanapa również wygodna. Miejsca z tylu wystarczająco nawet dla dorosłych osób. Składane tylne zagłówki to,ten kolejny smaczek z prostych i genialnych rozwiązań.
5,0
Wyciszenie
Dokupiłem pakiet podwójnych szyb i jest bardzo cicho. Oczywiście również opony kupiłem z indeksem 69 dB i przyjemnie tylko szumią (nie doplacalem w salonie ogromnych kwot do większych kół tylko wybrałem 16' bez dopłaty i sam zmieniłem na 18' takie jak chciałem). Silnika właściwie nie słychać a szum powietrza pojawia się przy 120 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dokupiłem pakiet przeglądów za 3600 to mam spokój na 100 000 km. Wyjdzie 1200 za przegląd z filtrami, olejem i robocizną czyli porównywalnie do innych marek mniej luksusowych. Wiem, że tarcze i klocki w serwisie to spory koszt ale nikt nie wymaga kupować takich części w BMW. W hondzie wszystko woziłem swoje na przeglądy i osczedzalem jakieś 400 na jednym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to 6 moje nowe auto (almera, mondeo, megane, laguna, civic) i najdroższe ale uważam, że stosunek ceny do jakości jest porównywalny do hondy i opłaca się wydać 30000 na jakość premium - przecież przy sprzedaży to się odbierze a jeździ się marką premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 26000 km w 6 miesięcy w lecie i w zimie brak usterek. Tak jak pisałem jedynie klocki hamulcowe są zbyt Eco.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Dokupilem gwarancje do 200000 km na 4 lata to jescze nastepny własciciel bedzie mial spokojną głowę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna