Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna

Robert Warszawa - tester od 2000 roku, ponad rok temu
Silnik 2.0 318i 156KM 115kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW od 2020 - Oceń swoje auto
2,93
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Bezkluczykowy dostęp do auta (dotyk klamki). Nie działa. Lepiej go nie mieć bo tylko irytuje wadliwością.
2,0
Całokształt
Jedno z najgorszych aut jakim jeździłem w życiu i zdecydowanie najgorsze BMW jakim jeździłem. Do tego stopnia, że po 11 miesiącach i 29500km przebiegu zdecydowałem się je oddać i zmienić na inne. Szczegóły poniżej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wibracje na wolnych obrotach, dobry moment w dolnej części obrotów, ale fatalna dynamika powyżej 3-4tys obr/min. Duży plus za ekonomię/spalanie, można zejść do 6,5l/100 co przy tej mocy jest świetnym wynikiem. W silniku po pół roku i ok 20tys km słychać cykanie, stukanie a wibracje się nasilają - nie zapowiada się na trwałą jednostkę.
1,0
Skrzynia biegów
Tragedia! Gorsza niż klasyczne hydrauliki, nieprzewidywalna, powolna. W trybie sport przyspiesza gorzej niż w comfort. Nie da się wyczuć/nauczyć momentu reakcji nawet po roku użytkowania. Zmienia biegi sprawnie przy niskich zakresach obrotów, ale przy wyższych zakresach, robi to powolnie i zdecydowanie przeciąga, co w połączeniu z charakterystyką silnika sprawia, że manualna zmiana lepiej wykorzystuje mozliwosci auta (nawet tryb sport, który robi to chyba gorzej niż pozostałe tryby).
2,0
Układ jezdny
Świetna przyczepność na suchym przy dużych prędkościach ale zero komfortu, w zasadzie jak wóz drabiniasty na resorach, zdrawdliwe na mokrej nawierzchni. Łatwo traci trakcję na łuku nawet ze wzzystkimi systemami. Kierownica jest bardzo mało precyzyjna, sprawia wrażenie luzów i wyrobionych połączeń w układzie, mdłe prowadzenie. Na trasie auto trzeba cały czas kontrować, poprawiać, nakierowywać na właściwy tor (nawet na prostej). Mówimy o nowym samochodzie z nowymi oponami wg rozmiarówki katalogowej, sprawdzałem na komplecie lato/zima - to samo. Po prostu fatalny projekt, bardzo się zawiodłem, bo BMW wyższych serii postawiły pewne oczekiwania na wysokim poziomie.
4,0
Karoseria
Ładna, spójna sportowa bryła. Rzecz gustu, ale nie mam zastrzeżeń.
Komfort
2,0
Widoczność
Fatalne, praktycznie nie widać do tyłu, ani na boki. Przejazdy kolejowe i włączanie się ruchu prostopadle to stres i ryzyko. Jak masz pasażera z boku to w zasadzie nie widzisz nic z prawej (pasazer, fotel, słupek...). Duże lusterka na plus, a przy parkowaniu bez czujników i kamery byłby problem. Widoczność do przodu ok, ale tylko na wprost. Samochód wymaga ciągłego i znacznego tańczenia na fotelu i wychylania się w każdą stronę przy ruchu miejskim.
1,0
Ergonomia
Małe, ciasne auto, ale wszystko raczej pod ręką. Na plus obsługa tempomatu i radia, duży schowek pod łokciem. Na minus menu klimatyzacji (wyłączenie kompresora wymaga grzebania w menu na ekranie). Największy minus: konsola środkowa i miejsce na kubki zasłaniające półkę na drobiazgi - albo wszystko wpada w dziury na kubki, albo kubki uniemożliwiają dostęp do trzymanych tam gadżetów (np pilot do bramy /garażu). Na minus lokalizacja włącznika hamulca postojowego, który łatwo zaciągnąć guzikiem od koszuli albo suwakiem kurki itp przy naturalnym ułożeniu łokcia na podłokietniku i dłoni na lewarku zmiany (zdążyło mi się dwa razy podczas jazdy). Zatyczka pasu bezpieczeństwa pasażera wiecznie obija się o boczny słupek. Ten samochód to prawdziwy koszmar jeżeli cenisz sobie dobrze zaprojektowane wnętrza samochodów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, super ogrzewanie, świetna klima. Nawet bez kompresora można unikać zaparowanych szyb. Na minus brak szybkiego dostępu do wł /wył AC szczególnie że tryb obiegu wewnętrznego zawsze uruchamia kompresor AC, który wyłączyć można jedynie grzebiąc w ustawieniach na ekranie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno, niewygodnie, mało miejsca. Fiat500 albo toyota aygo mają więcej miejsca. Dość klaustrofobicznie z tyłu. Bardzo niewygodne fotele, twarde, co w połączeniu z zawieszeniem powoduje dyskomfort na każdej innej drodze niż superpłaska autostrada.
5,0
Wyciszenie
Można normalnie rozmawiać nawet przy 220km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mówimy o aucie z 2021 - bez aso nie podchodz. Tylne klocki do wymiany po 10 miesiącach i 29tys km. Na plus serwis olejowy wydłużony do 28tys km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku za tę cenę można mieć dziesiątki lepszych aut,o lepszych osiągach, komforcie, bezpieczeństwie i jakości prowadzenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamykanie / otwieranie drzwi przez dotyk na klamce działa jak chce. Zazwyczaj nie działa gdy potrzebujesz. Ale przez rok nic się nie popsulo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarii nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318i 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna