Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Jacek, 16 lat temu
Silnik 520 i 24V 150KM 110kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Doskonala solidna konstrukcja. Zima koniecznie trzeba jezdzic na zimowkach - to nie jest reklama - w tym aucie to koniecznosc.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 6 cylindrowy w ukladzie 2 tlokow rozstawionych co 60 stopni z definicji jest samo wyrownowazajacym sie. Pracuje rowno i w zakresie obrotow 4000 - 6500 generuje doznania rodem przeniesione z rajdowek. Gdy jezdze sam, wylanczam radio o gdy tylko "moge" ciesze ucho tym wspanialym brzmieniem. Polecam wszystkim potrafiacym docenic sportowe brzmienie. Odradzam wszystkim szukajacym auta z silnikiem spalajacym "kropelke" na 100 km. Generalnie z punktu widzenia osiagow i zadowolenia z jazdy idelanym silnikiem do E34 jest 3.8l w M5. Mimo to 2.0 niezle radzi sobie z masa auta, jest niezawodny. Nalezy dbac o terminowe wymiany olejow itd. Zadbany potrafi przejechac ponad 1.5 miliona kilometrow.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona mimo to jedynka jest za "krotka" a z 2 za wolno synchronizuje sie przelanczajac na 3. Pozostale biegi sa ok. Doskonala jest 5 - w Niemczech na autostradzie ponad godzine mozna jechac 220 / h a skrzynia i olej nie przegrzewaja sie. Silnik ma wtedy 6000 obr/min a spalanie to 14/100. Inzynierowie z BMW dobrze wykonali prace :)
5,0
Układ jezdny
Doskonale twarde zawieszenie, czuje sie nawet mniejsze kamienie na drodze. Zachowuje sie neutralnie i przewidywalnie, w ciasnych zakretach auto prowadzi sie jak po szynach - doslownie - przeciazenie boczne az wciska w boczki foteli. Koszt wymiany zawieszenia na nowe to 2000 PLN w wersji srednio-oszczednej. Tansze w utrzymaniu jest BMW 7, E32 740.
Komfort
5,0
Widoczność
Ta ocena jest bardzo subiektywna - zalezy od wzrostu kierowcy. Na szczescie oba przednie fotele maja regulowana wysokosc - o czym niektorzy zapominaja i jezdza jak krasnale z nosem ledwo wystajacym zza kierownicy a nastepnie twierdza, ze z tego auta niczego nie widac.
5,0
Ergonomia
Konsola zwrocona jest w strone kierowcy - do doskonale poprawia dostep do wszystkich urzadzen oraz dodatkow. Moim subiektywnym zdaniem - pomysl na 5.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super wydajna nagrzewnica - nie wszyscy o tym wiedza, ale taki same wydajnosci maja nagrzewnice w busach. Klima 2 strefowa jest wydajna i prawidlowo schladza auto nawet przy temp zewnetrznej 35 C. Polecam to auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo duzo miejsca. Z tylu osoba o wzroscie 180 bedzie miala duzo miejsca, wyzsi moga nazekac. Bez problemu mieszcza sie 2 foteliki dla dzieci oraz szcuplejsza osoba pomiedzy nimi.
5,0
Wyciszenie
Do 140 / h niewiele dociera z zewnatrz. Powyzej dociera do srodka halas oplywajacego powietrza. Nalezaloby poprawic aerodynamike przedniej maski oraz lusterk bocznych. Ale prawde mowiac powyzej 140 liczy sie muzyka docierajaca z silnika :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie na 5 biegu przy 120 /h spala 7l/100 W miescie srednie spalanie 10l Rocznie trzeba wydac okolo 2500 PLN na utrzymanie - gdyby nie nasze fatalne drogi byloby taniej. Komplet oryginalnych klockow kamolcowych 70 PLN na przod oraz 70 PLN na tyl. Wklad amortyzatora przedniego 400 PLN, komplet koncowek kierowniczych 200 na strone, laczniki stabilizatorow 70 za sztuke. Auto kupilem gdy mialo 6 lat i do dzisiaj mnie nie zawiodlo. Jezdze nim juz 6 lat. Nie zepsulo sie nic nieoczekiwanego. Zuzywaja sie jedynie czesci eksploatacyjne - Nie zmienie marki auta w przyszlosci.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wygoda, bezpieczenstwo, radosc dla pasjonatow sportowego brzmienia, niskie koszta utrzymania w stosunku do oferowanych osiagow. Hamulce sa super - ze 100 km/h zatrzymuja auto na 36 metrach na suchym asfalcie. Czesto hamujac trzeba patrzec w tylne lusterko czy ktos z tylu nie zbliza sie do nas za szybko - czyli ma slabe hamulce lub auto wolno reaguja na hamulec. To nie jest zart - juz kilka razy uniknalem w ten sposob rozbicia tylu auta !!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadnych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych niespodziewanych uszkodzen. Nigdy w ciagu 6 lat nie zatrzymalem sie w drodze z powodu usterki - ciekawe czy inne marki moga pochwalic sie taka niezawodnoscia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
12,1
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Sedan