Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Tomasz, 4 lata temu
Silnik 520 i 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 382 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,79
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy na najwyższym poziomie.
4,0
Całokształt
Duży, wygodny samochód, dobry na długie trasy. Dzięki instalacji gazowej (założonej zaraz po zakupie przy przebiegu 175 tys. km.) również ekonomiczny. Bardzo dobrze wyciszony przez co jazda nawet z prędkościami autostradowymi nie jest męcząca. Przez okres pięciu lat przejechałem nim 207 tys. kilometrów i przez ten czas auto raz tylko wymagało holowania (uszkodzony alternator). Przejechane kilometry w dużej mierze pochodzą z długich przejazdów do pracy za granicę (1400 km).
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy silnik benzynowy po ,, liftingu,, oznaczony modelowo jako 520, niemniej jednak jest to 6- cylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa o faktycznej pojemności skokowej prawie 2.2 litra. Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i niezłą dynamiką. Przez okres pięciu lat i zrobionych ponad 200 tys. km z instalacją LPG ( Stag 300). zdaje się być dalej w dobrej kondycji mimo przebiegu niemal 400 tys. kilometrów. PS. w rubryce- Spalanie podałem wartości dla gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna z pięcioma przełożeniami. Biegi przerzuca się gładko i przyjemnie. Nie wymagała napraw. Na autostradzie przydałby się szósty bieg.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone raczej miękko, ale auto prowadzi się pewnie i przyjemnie. Jedynie w szybko pokonywanych łukach czuć przechyły.
3,0
Karoseria
Z wiekiem i wraz z kolejnymi kilometrami przybywa odprysków na masce. Dolne ranty przednich drzwi zaatakowane przez korozję. Rdza pojawia się również na innych miejscach karoserii, jak też od spodu auta ( tam jednak puki co nie zagrażając bezpieczeństwu jazdy).
Komfort
3,0
Widoczność
Z uwagi że to duże kombi to do tyłu słabo.
4,0
Ergonomia
Bez udziwnień, wszystko intuicyjnie do znalezienia. Starogermańska szkoła projektowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bez zarzutu, jeśli wymieniamy na czas filtr kabinowy nie ma też problemu z zaparowanymi szybami. Klimatyzacja również wystarczająco wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże, masywne kombi zapewnia wystarczająco miejsca czworgu dorosłych podróżujących.
5,0
Wyciszenie
W aucie nawet przy wysokich prędkościach autostradowych jest bardzo cicho. Podczas przyśpieszania słyszymy miły dla ucha aksamitny dźwięk ,,rzędowej szóstki,,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Będzie nieco drożej niż w przypadku aut np. klasy kompakt z równoległego okresu produkcji. Wyższe spalanie, większe (a więc droższe) opony, oleju silnikowego też wchodzi więcej niż do silników 4- cylindrowych, konstrukcja auta mimo lat wymaga od mechaników jednak pewnej wiedzy o marce co pociąga za sobą wyższe ceny napraw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Coraz mniej przyzwoitych egzemplarzy na rynku, ale jak ktoś szuka czegoś tym typie , ten może nabyć przy odrobinie cierpliwości wciąż fajne auto za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wypadający zapłon, a co z tym związane - nierówna praca silnika przez awarię cewek zapłonowych. Centralny zamek bez funkcji z pilota, nieszczelna odma przy silniku, awaria silniczka wycieraczek tylnej szyby...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniany alternator, rdza na karoserii psująca estetykę, ciągłe problemy z powracającym zjawiskiem przy hamowaniu a mianowicie chodzi o ,,bicie,, kierownicy.Tarcze hamulcowe były kilka razy wymieniane, jednak problem zawsze powracał po jakichś 10-15 tys. kilometrów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Touring