Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring

Lata produkcji: 1995 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 E39 Touring

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4805 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1800 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2830 mm
Rozstaw kół - przód 1512 mm
Rozstaw kół - tył 1522 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1114 mm
Prześwit 138 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 985 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 981 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1442 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1422 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1472 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1488 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1525 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 410 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1090 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1100 mm

Oceny BMW Seria 5 E39 Touring

Liczba ocen: 184
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
~zuku19
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Posiadałem jedną z wypasionych wersji, jestem zawiedziony marką BMW słaba jakość materiałów, przyciski od klimatronika same pękają,nagłośnienie HI-FI fabryczne to porażka, części drogie, serwo w zimie zamarzło,(wada fabryczna) nowy zamiennik prawie tyś zł.,używki nie ma co kupować bo może być też z wodą. Ciągła walka z rudą, widoczność w lusterkach słaba, lewarek zmiany biegów nie zawsze wraca na miejsce luzu, nieraz zostaje pod kątem. Jedynie silnik jest mega super, mało pali, dynamiczny i w kabinie naprawdę cicho, pali z dotyku jak w benzynie nawet przy -11 stopni
3,9
~benc
Touring 523 i 170KM 125kW
BMW Seria 5 E39
Auto niezwykle wygodne i świetnie wyciszone. Prowadzenie - poezja. Niestety koszty utrzymania to dramat, nawet jak na auto 20 letnie, żeby cieszyć się tym autem bez stresu trzeba zarabiać przynajmniej dwie średnie krajowe. Zawieszenie trudne w diagnozie, skomplikowane (szczególnie tył), a ceny części są bardzo wysokie. Do tego korozja, szczególnie progów, i tylnej klapy. Silnik świetny cichutki dynamiczny i jak na tak duże auto nie palący nadmiernych ilości paliwa, dobrze współpracuje z LPG. Ktoś może powiedzieć że trafiłem na zaniedbany egzemplarz i narzekam. Może jest w tym trochę racji ale wystarczy poczytać o typowych usterkach, aluminowy wielowahacz, tuleje belki, tuleje pływające, padające moduły i czujniki abs, problemy z odmą i układem chłodzenia, wycieki i padające pompy wspomagania, rdza, niestety inne auta w tym wieku nie posiadają tylu typowych usterek jak bmw e39. W aucie ciągle jest coś do zrobienia niema miesiąca bez dokładania do tej studni bez dna. Jeśli ktoś myśli że kupi to auto zrobi pakiet startowy za 1000zł i będzie jeździł to niech zapomni o tej marce. Ci co twierdzą że nic nie dokładają do e39 poprostu kłamią i jeżdżą polepionym na wrakiem na chińskich wahaczach i z zestawem świecących się kontrolek na desce.
3,9
~waldi
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
Specjalnie zaznaczyłem na czerwono gdyż na zielono niema sensu czytać.90 % e39 to zajechane złomy zwłaszcza diesle bo kto kupuje taki wóz do jezdzenia do tesco raz w tygodniu.po roku używania znikneło mi z konta ponad 10 tysiecy i narazie niewidać szczęśliwego brzegu.fakt-dałem za niego tylko 12 tyś.przy pełnym wypasie.turbina,przednie zawieszenie,pompa paliwa(w baku)przewody paliwowe,chłodnica,intercooler,tylna klapa(zgnita wiec przecieka...wiec problemy z elektryką)maglownica,zawieszenie tył,cieknace paliwo z cr,klapki kolektora,poduszka pasażera-lampka,rolki,napinacze,cieknaca chlodnica spalin-niewiadomo skad,uszczelka baku,pojedyńcze ogniska rudego-niegrozne ale trzeba sie napracowac,audio slabe i nawala itd...ale jak jedzie to klekajcie narody!przy 120 jak depniesz to wbija w fotel,tempomat rewelka,prowadzenie f1;-),skórka kremowa miodzio,kiera drewno...niema luksusowych samochodów za 10 tysi...poważnie!

Raporty spalania BMW Seria 5 E39 Touring

Liczba raportów: 321
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring
9,7 – 16,2
l/100 km
7,2 – 8,9
l/100 km
10,7 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Auto rewelacja. Jeżdżę nim 1.5 miesiąca i coraz bardziej zaskakuje mnie spalaniem. Od razu zaznaczę że auto jest świeżo po regeneracji wtrysków oraz turbiny. Kupiłem go z tymi wadami. Samochód w mieście na dzień dzisiejszy spala 9.2. Myślałem że jest to wynik nie do osiągnięcia. Samochód niesamowicie elastyczny oraz komfortowy. I żeby nie było to nie jeżdżę jak dziadek w kapeluszu. Owszem teraz trochę wolniej jeżdżę ze względu na nowe przepisy ale też go dociskam. Przecież nie zawsze się jeździ na pełen gaz. Polecam serdecznie.
6,9
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Beemka w Turasie na felgach 15 przy załączonym tempomacie na 90 pali 4.8. Podczas podróży z załadowanym całym samochodem jak cygan spalanie w trasie przy 140 wynosi 6l. Mega oszczędne auto, jeżeli jest w dobrym stanie, a niestety o nań na polskim rynku ciężko:)
7,0
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Latem bez zbędnych wyrzeczeń jest do osiągnięcia 7L w cyklu mieszanym, zimą w okolicach 8,5-9. Swoje robi webasto, które uruchamia się automatycznie poniżej 6° i dogrzewa silnik do momentu osiągniecia temp roboczej, co przy jeździe miejskiej powoduje, że chodzi non stop.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
3,5
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
BMW Seria 5 E39
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
to już moja 4 instalacja lpg w tym warsztacie. Była toyota - SUPER, potem 3 krotnie w innych autach , w pierwszej było super a potem tylko gorzej. W ostatniej to tragedia. Założone zostały zbyt duże wtryski - po wielu bojach udało się je wymienić na odpowiednie. Na pytanie dlaczego auto szarpie po przełączeniu na LPG, usłyszałem ,"że nie umiem jeździć!!!" A potem "że jak...
2,0
Touring 528 i 193KM 142kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
nie ma się co oszukiwać. dt gas system to najgorsi niedouczeni bardaszany którym zależy jedynie na wydarciu pieniędzy od potencjalnego klienta. najgorszą rzeczą jaką mogłem zrobić swojemu autu to pozwolić zainstalować instalację właśnie tej firmy i pomimo że bardzo tego żałuję niestety już tam siedzi, mam jedynie nadzieję że nie długo. ten ich niby wszech wiedzący kierownik...
5,0
Touring 540 i 286KM 210kW
BMW Seria 5 E39
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 365 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Witam, instalacja BRC świeżo zamontowana w moim aucie bmw 540 v8 przez ekipe z miasta Łask firma Gomar LPG, sprawuje się świetnie, nie odczułem jakiegokolwiek spadku na mocy, sam system instalacji świetnie i dyskretnie zamontowany, teraz moge jeździć V-ósemką i powiedzieć, że jazda tym autem naprawde jest ekonomiczna ;] Pełen profesjonalizm, pozdrawiam serdecznie ;]
BMW Seria 5 E39 Touring