Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

fenyslaw, ponad rok temu
Silnik 520 i 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
2,21
49% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
1,0
Całokształt
Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
Wrażenia
1,0
Silnik
Za słaby do tej budy i dużo pali. Mnogość pierdół które mogą się zepsuć i ich koszty sprawiają że jest to silnik bez sensu. Vanosy, disa, odma co dwie wymiany oleju, kilometry wężyków z podciśnieniem, systemów i kabli... masakra.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem nie wchodzi jedynka.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Auto bez grama rdzy z Italii, od 5 lat w PL i zaczyna się ruda szmata pojawiać. No bo po co zabezpieczać przed korozją? :)
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Gdy jedziemy sobie np. po mieście, kilkanaście przycisków do sterowania nawiewami i klimą nie jest lepszym rozwiązaniem od 3 pokręteł :) No beka...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie stare auto ceny za oryginalne lub porządne części są z kosmosu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma charakter "luksusowy" i daleki od oszczędnego. Zdecydowanie nie warte płacenia takiej kasy za taką słabą jakość/trwałość. To jest marka udająca premium z dobrym marketingiem. Nie chcę wiedzieć co geniusze z Monachium wymyślili w kolejnych generacjach. Of kors znafcy mówią że trzeba jeździć do serwisów specjalizujących się w bmw. Tylko że takie serwisy wolą robić kilkuletnie auta i kasować po kilka tys. za przyjazd a nie babrać się z 20 letnim gruzem. Mam mechanika co się zna na e39 i robił wsio lepiej niż ci znawcy a i tak auto co chwila do niego wracało z innymi pierdołami.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo za dużo.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Masakra. Zatykanie się odpływów wody w nadkolach z przodu powoduje że serwo hamulcowe jest zalewane wodą. Z serwa do kolektora dolotowego idzie wężyk podciśnienia i może pociągnąć tą wodę do silnika. Co za geniusz to wymyślił? Trzeba prewencyjnie co jakiś czas sprawdzać odpływ bo można skończyć z remontem silnika jak pociągnie wodę :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring