Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Grzesiek, 12 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,92
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : mam m pakiet i tyko ten polecam! Tylne zawieszenie pneumatytcze to zbawienie. Gdy nawalimy towaru na pake to po oddalenie silnika auto samo idzie do góry.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Cieknaca uszczelka podstawy filtra oleju - zrobiłem sam.
Układ elektryczny : Szczotki rozrusznika 18zl i szlif komutatora rozrusznika można wydobyć w kilkanaście minut. Lozyska były ok. objawami sa rozladowany akumulator i słabe kręcenie
5,0
Całokształt
Uwielbiam ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to chyba najlepszy silnik diesla jaki jest dostępny na rynku. Posiadam pierwsza wersje 184KM, ale nie brakuje mi mocy. Leszcze w pasatachi i innych śmiesznych 2.0 golfach ustawiają się na światłach w kolejce. Bardzo dobrze wyprzedza się na trasie. Ten silnik został właśnie do tego stworzony. Miałem kilka niewielkich awarii ostrzetu. Wymienilem wszystkie przewody podcisnieniowe i jeden elektrozawor stresujący praca turbiny. Czyszczenie EGR jest obowiązkowe i zajmuje niewiele czasu. Ceny przeciętne. Trzeba było wymienić rownież słynna uszczelke podstawy filtra oleju, a przy okazji Wymienilem tez ta od strony chlodniczki oleju cena obu oryginalnych uszczelek BMW to około 100zl roboty na cały dzień i musiałem spuścić caly płyn z instalacji chłodzenia, ale to był jedyny wyciek jaki miałem. Od temperatury i z przepracowania odksztalcil się plastikowy krociec układu chłodzenia, który doprowadza wodę do bloku. Koszt 45 zł i około 30 minut roboty wliczając zdjęcie kolektora które z wprawa można zrobić w 6 minut. Dobrze jest wymienić filtr odmy na nowego typu bezobslogowy koszt niestety około 200zl ale warto. Niesprawny filtr odmy puszcza olej do dolotu i może powodować uszkodzenie uszczelki bloku wymiana... Śmiech 15minut w poczekaniu przed sklepem.
5,0
Skrzynia biegów
Działa swietnie. 4 tryby pracy wybierane przez komputer. Dostosowuje biegi do zjazdów, pojazdów i zakrętów. Pojawiło się obecnie małe silniejsze z dekla filtra. Oryginalny filtr z uszczelka to koszt okolo 250zl lecz trzeba zmienić przy okazji olej. Z robocza jest to koszt w granicach 700 - 1000zl niestety czeka mnie to w tym sezonie.
5,0
Układ jezdny
nic innego nie napisze PERFEKCJA! Koszty wymiany wahaczy nie są wygórowane ale tylne zawieszenie to już większy wydatek. Moje auto ma 285tys i Wymienilem komplet wahaczy przednich z łącznikami a tył... Nie wiem co powiedzieć przy tym przebiegu zero ludów a wahacze zakładali w fabryce.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie zasłania auto jest spore i trzeba je wyczuć.
5,0
Ergonomia
Super się w nim czuje i wszystko jest bardzo łatwo dostępne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Calkiem dobrze działa. Nie ma co się czepiać oryginalna klima nadal szczelne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie auto... Wiele miejsca
5,0
Wyciszenie
Cisza :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ta pojemność 9,3 Warszawa 7,5 trasa normalnie 6,4 trasa bardzo spokojnie 11,5 autoban Niemcy 215 km/h tempomat. Max prędkość jaka dał radę to 230 (coś dla tych którzy mówią ze samochody tracą moc z przebiegiem) może nie widzieli BMW
5,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę super
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic poważnego się nie dzieje. Normalne rzeczy jak na takie stare auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naszczescie nie miałem

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Touring