Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

pawłomir, 11 lat temu
Silnik 530 d 24V 193KM 142kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 288 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo ładnie zachowuje sie silnik i jazda nim oraz ma bardzo skuteczne hamulce - jak sie o nie dba.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : poszła skrzynia bieghów
Silnik : turbodoładowanie
3,0
Całokształt
mam samochód 2 lata i przejechane ok 40 tys . przebieg przy kupnie \"z kluczyka\" w serwisie bmw 257 tys. nie chce mi sie wierzyć że bmw sie tak psuje przy takim przebiegu. ogólnie samochód bardzo awaryjny ( tłumacze go tym , że to 10-lenie auto i że tak ma) ale po BMW spodziewałem sie lepszej niezawodności. jest to samochód bardzo kosztowny bo staram sie używać do silnika i układu jezdnego oryginalnych części . to przeciętny bardzo psujący sie samochód. szukałem samochodu mało awaryjnego a on sie psuje jak wszystkie. nie chce samochodu który ciągle sie psuje , pomimo , że super jeździ.
Wrażenia
4,0
Silnik
auto jest wzmocnione do 240 KM . ogólnie auto pracuje cicho , odpala za pierwszym razem , nie ma z nim problemu . są jednak drgania ostatnio na biegu jałowym co przenosi sie na kierownicę i drażni na postaju np przed światłami. auto dynamikę ma niezłą ( odczucie pasażerów i mechaników obsługujących pojazd) . 270 tys poszła mi turbosprężarka , wymieniłem na oryginalnego Gareta. dość kosztowny zakup.
2,0
Skrzynia biegów
z uwagi na wzmocnioną moc trzeba uważać i nie szaleć za bardzo. 275 tys miałem sporą awarią skrzyni. najpierw znana mechaniką \"tarka\" na 4 biegu ( ok 90 km.h) potem jazda na 3-ce. skrzynia widac czuła na przeciążenia i remont dość kosztowny. ponoć na tych skrzynmiach chodzą auta o mocy do 300KM . hmmmmmm, ciekawe. ponadto odczuwalne są zmiany biegów - tu mogłoby być lepiej.
4,0
Układ jezdny
układ jezdny pracuje ładnie . 265 tys zmieniałem prawe łożysko. nie mam ściągania. ogólnie ok .
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność dobra, choć jest martwy punkt w prawym lusterku , kilka razy się przekonałem. lubię miec odchylony fotel do tyłu i prawy słupek czasem zasłąnia światła. ogólnie widoczność poprawna , lusterka duże duże i skuteczne.
5,0
Ergonomia
tu ok, wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja mnie nie zawiodła , choć słyszałem opinie , że czesto się nadmuch psuje. u mnie jest ok, klima chodzi, nadmuch na szybę w zimie jest, w lato szybkie chłodzenie skuteczne - jestem zadowolony .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to duży samochód i ma sporo miejsca. jestem zadowolony.
4,0
Wyciszenie
ogólnie jest ok. silnik pracuje cicho. hamulcy ani zawieszenia nie słychać, tu jest raczej dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no tu się zaczyna. samochód nie należy do tanich w eksploatacji. samochód spala sporo choć i tak jak widze mało jak u konkurencji. po prostu zależy na co kogo stać. w trasie nie spalił mniej jak 8,5 przy bardzo łagodnej jeździe; w mieście ( pół na pół - warszawa) średnio ok 10-11. jak duże korki to i 12-13. [wyniki w mieście po trasie do pracy 40 km w jedną stronę w tym 25 km miasto]. wymiana oleju ok 1000 zł, wymieniam co 15 tys.5W30 . naprawy sporo i drogie ( turbo, skrzynia , czekają mnie jeszcze wtryski) . hamulce przód i tył ( tarcze klocki) mają być oryginalne bmw 1800 - zakład BMW - też sporo.
3,0
Stosunek jakość/cena
tu jestem zawiedziony . to przeciętny bardzo psujący sie samochód. szukałem samochodu mało awaryjnego a on sie psuje jak wszystkie. nie chce samochodu który ciągle sie psuje , pomimo , że super jeździ.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tu jest ok. na razie nic mnie nie wkurza. czasem zacina sie otwieranie tylnej szyby. reszta sprawna. 290 tys szczotki w alternatorze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
270 tys - turbosprężarka 275 tys - skrzynia inne - prawe łożysko, pękł termostat w układzie chłodzenia kołysanie obr. silnika przy 60-70 km/h ( obroty ok 1000) - ponoć wtryski i drżenie silnika na biegu jałowym - jeszcze nie zdiagnozowałem

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring