Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Gregor, 2 lata temu
Silnik 530 d 24V 193KM 142kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Duże, wygodne, praktycznie kombi. Ma swoje małe minusy, ale o tym w szczegółowej ocenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaprojektowany, żeby pracował. Według stanu licznika mam 300 tys. km, ale obstawiam, że ma jakieś pół miliona. Pracuję gładko, kulturalnie i cicho, nie pobiera oleju. Zima mu nie straszna, zapala w największe mrozy ( ważne, musi mieć zdrowy akumulator ).
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat. Tak, stary i podobno awaryjny GM. I co? I nic. W limuzynie też miałem automat. Kilka lat jeżdżenia bez problemu. Teraz też skrzynia nie sprawia żadnych problemów. Wymieniam olej, serwisuję. Nie pałuję na zimnym oleju. Oczywiście, skrzynia jest starej daty i podczas przyspieszania czuć bardzo delikatnie,że zmienia przełożenia. Czego oczekiwać od skrzyni, która jest na rynku ponad 20 lat? A że moja pracuję bezawaryjnie... Daję 5 gwiazdek, bo na to zasługuje,
5,0
Układ jezdny
To moje druga seria 5 E39, poprzednio miałem limuzynę ze standardowym zawieszeniem i był to komfortowy ponton. W tej mam sportowe zawieszeni ( ale nie z pakietu M ) Zawias jest fabrycznie obniżony o 2 cm. Jeździ się tak samo wygodnie, a nie przechyla się tak bardzo na zakrętach. Dobrze sobie radzi z miejskimi nierównościami ( choć staram się omijać wszystkie dziury i studzienki które są w mieście ). Po drogach zapomnianym przez zarządce, dziurawych i nierównych auto daje sobie radę. Zawieszenie jest ciche. Z drugiej strony mam standardowe felgi 16" z oponami 225/55/16 więc to też podnosi komfort.
3,0
Karoseria
No cóż... Czas niestety działa na niekorzyść każdego auta. I E39 nie jest tu wyjątkiem. Każdy posiadacz touringa będzie miał tylną klapę i ramkę szyby do wymiany. O ile już tego nie zrobił. Moja klapa jest do uratowania ale ramka nadaję się tylko na złom. Na szczęście udało się kupić nową w idealnym tanie. Nie powiem wam ile za nią dałem ( żonie też nie mówiłem :D ) A reszta? Mam też do zrobienia ranty drzwi i na progach też już widać upływ czasu. Podłoga zdrowa. Są na rynku auta lepiej zabezpieczone przed korozją. Ale będę swoją ratował, bo uważam, że warto.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja oceniam bardzo wysoko. Mam standardowe fotele ( w poprzedniej miałem komforty ) i są w porządku. Posiadają pełną regulację elektryczną i po wyregulowaniu pod siebie nie wysiadam zmęczony po długiej trasie. Całe wyposażenie z zakresu komfortu u mnie działa, więc elektryka szyb i lusterek, pamięć foteli i kierownicy, rolety w tylnych drzwiach...Wszystko pozwala czuć się komfortowo. O zawieszeniu pisałem wyżej. O wyciszeniu napiszę w oddzielnej rubryce.
4,0
Ergonomia
Jak to w BMW, wszystko pod ręką i bardzo proste w obsłudze. Wszystko tam, gdzie powinno być i gdzie spodziewasz się, że będzie. Obsługa radia i tempomatu na kierownicy bardzo intuicyjna. Wygodna obsługa fotela na jego boczku. Jedna i jedyna rzecz, która może denerwować to...obsługa capholdera. No kurczę... Wszystko zrobili jak trzeba a o tej jednej rzeczy chyba zapomnieli i zrobili to na siłę . Mała puszka z napojem wchodzi i trzyma się jak Cię mogę. Duży napój też nigdy mi nie wyleciał z uchwytu ale...przesłania cały panel klimatyzacji. Cała reszta spoko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja! Klimatyzacja bardzo wydajna. Ale najbardziej jestem zadowolony z Webasto. Posiadam pełną wersję Thermo Top Z/C z dogrzewaniem silnika i wnętrza. Dogrzewacz silnika włącza się automatycznie podczas gdy temperatura na zewnątrz spadnie do około +5 stopni. A ogrzewanie wnętrza? Cóż, jak kończę nocną zmianę o 6 rano, a jest zima, to ustawiam ogrzewanie na jakieś 15 min. i wchodzę do ciepłego auta z odmrożonymi szybami. Odpalam auto i po prostu odjeżdżam, a kumple stoją i skrobią szyby w swoich dużo nowszych samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To spore auto. Jasne, nowsze auta potrafią zapewnić więcej miejsca na kolana z tyłu. Ale...jest to jedne z niewielu aut ( nie licząc dużych wanów ), w którym zmieszczą się trzy duże foteliki dziecięce. To był jeden z warunków, dlaczego mój znajomy też kupił E39 w kombi. Są bardzo szerokie wewnątrz.
4,0
Wyciszenie
Jest to kombi, więc siłą rzeczy nie będzie tak cicho jak w limuzynie, którą miałem. Tam nawet oparcie tylnej kanapy było wyposażone w uszczelkę ( !!! ). Ale wracają do kombi. Jest OK. Oczywiście słychać, że wieziemy za sobą pustą przestrzeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od tego, kto jaki ma budżet. Ja na swojej nie oszczędzałem. Przykład : przedni układ hamulcowy ( z wersji 535 i 540 ) z dużymi tarczami ( 322 mm ) to ponad tys. zł. Drugi przykład, dwa wahacze wzdłużne, wymiana i zrobienie pełnej geometrii i mamy kolejny tysiąc. Jasne, wybór części zależy od Was, ale ja wybierałem markowe zamienniki. Coroczna wymiana oleju wraz z filtrami to też koło 450 - 500 zł. Dla mnie te ceny są spoko więc dlatego daje 4 gwiazdki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem cena za to, co auto sobą reprezentuje nie jest wysoka. Wszelkie udogodnienia i wyposażenie rekompensuje koszty związane z obsługą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to...bardzo niewiele tego było. Przednie czujniki pakowania trzeba było wymienić. Z tyłu już wymieniłem dwa. I padł wiatrak klimatyzacji dwa lata temu. Od tamtej pory spokój z drobnicą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej awarii, która unieruchomiła auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring