Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

Bs, 10 lat temu
Silnik 525 d 197KM 145kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 E60 Sedan 525 d 197KM 145kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : No cóż, wielki żal będzie się z nim rozstawać, życzyłbym sobie aby każdy następny samochód był co najmniej tak dobry jak ten. Najbardziej zaskoczyło mnie to, że ten samochód spełnił wszystkie oczekiwania jakich spodziewałem się po BMW 5, a nawet więcej. Nauczył mnie, że samochody tej klasy to zupełnie inna bajka i tak naprawdę pełne wyobrażenie o takich autach można mieć dopiero jak się je poprowadzi. Nie jestem zagorzałym entuzjastą tej marki, ale teraz bardziej rozumiem i pozdrawiam wszystkich prawdziwych fanów BMW.
5,0
Całokształt
Samochód kupiłem trochę przez przypadek, ale postawił tak wysoko poprzeczkę, że trudno mi będzie wybrać następcę. Jeśli przy zakupie auta kierujesz się wieloma kryteriami, to ten model oferuje najmniejszą ilość kompromisów na jakie będziesz musiał się zdecydować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spełnia większość moich oczekiwań - kultura pracy, dynamika, spalanie, trwałość. To chyba najmocniejsza strona tego auta. W codziennej eksploatacji fantastyczny. Oczywiście nie jest to silnik stworzony do sportu, ale jak ma się ochotę na odrobinę szaleństwa to potrafi wywołać uśmiech na twarzy.
4,0
Skrzynia biegów
Tu trochę gorzej. Przy niższych temperaturach, zanim zespół napędowy się rozgrzeje podczas ruszania mocniej szarpie przy zmianie niższych biegów, później wszystko OK. Trochę za długi czas redukcji po "kick-down`ie".
5,0
Układ jezdny
Perfekcja, jak na te gabaryty i masę, auto zachowuje się pewnie w każdych warunkach, oczywiście z wyjątkiem sytuacji ekstremalnych. Bardzo bezpośredni układ kierowniczy, trzymając kierownicę masz poczucie tego co dzieje się na styku kół z asfaltem. Generalnie auto jedzie jak po szynach. Dla porównania prowadzenie Toyoty bardziej przypomina grę na symulatorze komputerowym niż jazdę w rzeczywistości.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie OK, ale to już bardziej odczucia subiektywne, w zależności od wzrostu kierowcy, pozycji za kierownicą itp.
5,0
Ergonomia
Prosto, przejrzyście, wszystko pod ręką, obsługa większości funkcji nie wymaga oderwania uwagi od prowadzenia i koncentracji na drodze, duża ilość aranżacji systemów multimedialnych (oczywiście w zależności od wyposażenia samochodu). Fotel kierowcy ma tyle trybów ustawienie, że nikt nie powinien mieć problemów z zajęciem odpowiedniej i wygodnej pozycji za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To, że jest to diesel nie ma większego znaczenia. Wnętrze jest jest szybko nagrzewane, wydajność klimatyzacji wystarczająca na uzyskanie odpowiednich warunków bez względu na ilość osób podróżujących. Dodatkowo obecność okna dachowego i elektrycznie podgrzewanych siedzeń to dodatkowe atuty na korzyść dobrego przewietrzania wnętrza i uzyskania satysfakcjonującego klimatu wewnątrz auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu pisać, 4 dorosłe osoby mają wystarczająco dużo przestrzeni na daleką podróż, fotele są na tyle wygodne, że po 3 godzinach przerwa w jeździe wynika raczej z potrzeb fizjologicznych niż zmęczenia. Z reguły na wakacje jeździmy w 5 osób i dajemy radę. Kiedyś dostałem jako auto zastępcze Forda Mondeo, po 200 km wolałem dalej jechać pociągiem niż dalej męczyć się na przednim siedzeniu, nigdy więcej.
4,0
Wyciszenie
Jak na dużego diesla nie jest źle, radio puszczam głośniej tylko jak leci muzyka, którą lubię. Poza tym duży wpływ na hałas we wnętrzu ma rodzaj zastosowanego ogumienia - zimowe jest zdecydowanie głośniejsze. Niestety rozmiar opon też jest słuszny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znów subiektywnie - moje średnie spalanie to 7.5l /100km, zwykle jeżdżę codziennie ok 25000 km rocznie w cyklu mieszanym, a silnik to 6 cylindrów i 3.0l pojemności, czyli jest nieźle. Samochód serwisuję tylko w ASO (wg wskazań komputera), więc płacę średnio 2000 PLN za wizytę. Ubezpieczenie - wiadomo zależy od wartości pojazdu. Cóż, każdy umie liczyć więc tanio nie jest.
3,0
Stosunek jakość/cena
Powiem tak - moje poprzednie samochody to Corolla, Civic, Avensis, Passat (wszystkie nowe), BMW to zupełny przeskok cenowy, ale ta cena z czegoś wynika i nie jest zupełnie oderwana od rzeczywistości. Ktoś, kto lubi prowadzić i mieć z tego frajdę zrozumie za co zapłacił. Avensis czy Passat, dla mnie to żaden wybór, oba poprawne i bez emocji, można liczyć złotówki, ale BMW to już inna liga i inny przelicznik wartości auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 5 latach (112000 km), przepaliły się styki w zespole żarówek tylnej prawej lampy, 1 wezwanie na akcję naprawczą do ASO (poprawa jakiejś izolacji instalacji elektrycznej), 1 wymiana żarówki H8 z przodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, do dziś mam fabryczny akumulator (a czerpię z niego wiele mocy), tarcze hamulcowe i wiele innych elementów eksploatacyjnych, które w innych markach dużo wcześniej wymieniałem.

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Sedan 525 d 197KM 145kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Sedan