Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Rafal, 6 lat temu
Silnik 530 d 231KM 170kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
3,92
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie. Nie sądziłem że 231 konny 500Nm samochód może spalić w cyklu mieszanym poniżej 9l/100 a teraz tyle mi wychodzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przepustnica, IBS, moduł świec żarowych...
Karoseria : przeciekające lampy
3,0
Całokształt
Będzie długo ale nikt mnie nie uprzedził o tej kupie więc ja uprzedzę innych. BMW - Będziesz Miał Wydatki. Nie mieszkam w Polsce. Tu gdzie mieszkam nie ma problemu z kręconymi licznikami więc mowa o prawdziwym udokumentowanym przebiegu 215000 km. Jeździłem toyotami, hondami, subaru i powiem że łączne awarie wszystkich moich japońskich samochodów to jest jedynie ułamek napraw pojedynczego bmw. Samo bmw jeśli chodzi o silnik czy skrzynie jest ok natomiast jeśli chodzi o moduły i akcesoria to jest to jedno wielkie ******! Żaden posiadacz bmw pewnie nie przyzna się że jeździ kupą - pewnie ze wstydu. Ja samochody i motocykle naprawiam sam. Stąd macie info z pierwszej ręki. Każde BMW ma problem z termostatami. Niedogrzany diesel roz******la turbinę, dpf się nie dopala itd. W benzynowych bmw też termostaty to kupa. Teraz konkretnie o tym modelu co naprawiłem lub wymieniłem w kilka miesięcy. - termostaty - termostat erg i główny (nie działały i silnik jeździł niedogrzany, jak silnik nie osiągnie temperatury procedury wypalania dpf nie będzie ;) - koszt ok 500pln - moduł od świec żarowych (trzeba rozebrać i zamienić srebrne kabelki na normalne miedziane i porządnie zlutować. Problem z tym modułem jest taki że producent w****** kabelki zamiast je lutując pod uszczelki które z wiekiem robią się plastikowe i te kabelki się upalają. W inpie albo dis-sie widać błąd świec, a to jest ****a moduł znajdujący się pod kolektorem dolotowym - koszt żaden ale u****** się trzeba żeby się dostać do niego - przepustnica. Zadanie ma takie żeby zamykać dopływ powietrza jak wyłączamy silnik - silnik wyłącza się bardzo fajnie, bez szarpania. No i domyka się podczas wypalania dpf. Problem jest taki że *****y helmut zamocował ją lekko przechyloną. No więc olej który w jakieś ilości jest wciągany do silnika przez moim zdaniem*****ową odmę osiada na trzpieniu od tej przepustnicy i po kropelce dostaje się do puszki z elektroniką przepustnicy. Jak już tego oleju się zbierze tyle że cała elektronika w nim pływa to układ scalony mówi *******ę nie robię i do wymiany. Błąd przepustnicy uniemożliwia wypalanie dpf ;) Koszt coś koło 1000pln. - dpf - proponuję nie czekać i odrazu go wymontować i wymyć. Ja użyłem chemii Tickopur R33. Drogie ale rozpuściło mi sadze co konsystencji rzadkiego żelu. Zamoczyłem ten filtr w 10% roztworze w dodatku użyłem pompki cyrkulacyjnej żeby syf w środku miał ruch wody. Na dolot do pompy założyłem filtr jednomikronowy do wody. Taki 25cm długości i 5-6 średnicy. Wyłapał całe ****** wylatujące z filtra. Filtrów zmieniłem łącznie 4 ;) Po zabiegu dpf jak nówka. Oczywiście płukanie mocne wodą po robocie. - IBS inteligentny czujnik baterii na klemie minusowej. Ma sterować ładowaniem akumulatora i innymi rzeczami. Problem w tym że jak się ****ie, a ****ie się na 100% z uwagi na*****owe i nieprzemyślane rozwiązanie to samochód potrafi się sam rozładowywać albo np. samochód uznaje że akumulator jest za słaby i nie odpali auta - mimo że akumulator jest git. Słowem kupa. Należy delikatnie wyjąć ten zalany gumą element i zlutować wszystkie widoczne nóżki razem. Potem to co zlutujemy razem dolutować do klemy minusowej. Podłączyć i po problemie. Problem z tym czujnikiem jest taki że utleniają się luty w nóżkach z brzegu, zaczyna nie kontaktować i wywala błąd. Z błędem ibs nie wypali się np. dpf ;) - lampy - wszystkie lampy są*****owo sklejone. Kwestia czasu kiedy zaczną się rozszczelniać na łączeniu klosza z resztą lampy. No więc np. u mnie do tylnej lampy na******o tyle wody że przez dziurę od żarówki woda zaczęła walić do środka. Cała okolica bezpieczników, akumulator z ibs w wilgoci lub wręcz stojącej wodzie. Przednie lampy to samo. Jak już zaparują ostro to wywala błąd adaptacji reflektorów etc. Trzeba wyjąć i sylikonem opierniczyć je dokoła bo innego wyjścia nie ma. - w kombi ułamujące się przewody prowadzące do klapy. Czyli antena, trzeci stop, podgrzewanie szyby, podświetlanie rejestracji czy otwieranie bagażnika - wszystko zależy od*****owej konstrukcji tego wspaniałego wozu marki BMW... są jeszcze inne pierdy ale już mi się pisać nie chce... Masz pytania pisz fjjota@gmail.com
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocny i fajny - pod warunkiem że wszystko działa dobrze. Tyle że rzadko działa w dziesięcioletnim bmw. No chyba że ktoś jak np. ja doprowadzi wszystko do kultury. Bez kabla i oprogramowania DiS57 i INPA naprawa tego samochodu jest niemożliwa. Od tego trzeba zacząć już na etapie zakupu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia git. Zero problemów
5,0
Układ jezdny
Gdyby nie prowadzenie i komfort to spaliłbym ten samochód. Prowadzenie doskonałe. Mam zawieszenie M i fotele M. Jest naprawdę git. Nie posiadałem lepiej prowadzącego się auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie doskonale. Ogrzewanie, klimatyzacja, podgrzewanie foteli itd. doskonale.
5,0
Ergonomia
Mam 190cm. W samochodach japońskich dla mnie są za krótkie siedziska. Dlatego naprawiam ten złom bo za bardzo nie ma alternatywy ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie super. Mam 190 i w japońskich autach są nieco za krótki siedziska. Tu nie dość że fotele są dobrze trzymające, obszerne, to jeszcze mają wysuwane kawałki pod uda - które notabene też są podgrzewane razem z fotelem :) Z tyłu też jest super.
5,0
Wyciszenie
Zauważalny szum powietrza pojawia się w okolicach 200. Silnik słychać tylko na postoju i podczas deptania w podłogę. Jest naprawdę ok.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obiektywnie patrząc to jest ŹLE. Miałem kiedyś e39 z silnikiem 4.4 i mimo spalania 20 na setkę to był tańszy w utrzymaniu samochód. Ja to 530d naprawię sam. Ale dla kogoś kto nie ma warunków albo korzysta z mechaników to jest masakra finansowa.
3,0
Stosunek jakość/cena
No więc jeśli chodzi o osiągi, prowadzenie, komfort, rozwiązania w środku i naprawdę małe spalanie to jest to wzór samochodu dla mnie. Jednak jeśli chodzi o totalnie nieprzemyślane rozwiązania akcesorów jak IBS, przepustnica, ******ce się termostaty, moduły świec żarowych, elektroniczne sterowanie turbiną, przeciekające lampy, w modelach do 2005 ujebujące się łopatki robiące spustoszenie w silniku to mogło by to się zdarzać w kia albo innym chińskim badziewiu a to wszystko dzieje się w BMW za które w Polsce trzeba dać 30-40 za zadbanego 10-latka z tym silnikiem. W polsce takim samochodem bym nie jeździł bo nie jest wart takiego wysiłku finansowego. Mam na myśli że ja ten samochód kupiłem za dwie średnie wypłaty. W Polsce średnio się zarabia teraz jakoś 3tys. Czyli rok odkładać na ten złom - *******e postoję.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
katastrofa
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki są drobne ale upierdliwe i wymagają komputera do diagnostyki. Inaczej to zabawa po omacku.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring