Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4843 mm
Szerokość 1846 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1491 mm
Rozstaw osi 2886 mm
Rozstaw kół - przód 1558 mm
Rozstaw kół - tył 1581 mm
Zwis przedni 852 mm
Zwis tylny 1105 mm
Prześwit 142 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1496 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1650 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Długość ze złożoną tylną kanapą 1950 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Adam
BMW Seria 5 E60
Touring 525 i 218KM 160kW
Samochód posiadam od 3 lat i mogę co nieco wypowiedzieć się na jego temat. Trzeba wziąć pod uwagę że nie jest to młode auto mimo że wygląda ponadczasowo i większość egzemplarzy ma już nakulane 250 tyś w górę także niektóre podzespoły mogą się zacząć już sypać. Potrafią wyskoczyć niespodziewanie kontrolki dosłownie każdego rodzaju. Jednego dnia jest ok, drugiego dnia odpalamy rano auto i możemy usłyszeć niechciany dźwięk informujący o błędzie i nie koniecznie jest to rezerwa paliwa. SOS, skrzynia biegów, kompresor pompujący poduszki tylne itp. Osobiście pochłonęło mi już trochę forsy. Silnik niestety do udanych nie należy, ale poważnej awarii na trasie nigdy nie miałem. Ogólnie rzecz biorąc nie jest to auto dla każdego. Niestety jeśli nie będziemy dbać, doglądać, przeglądać wymieniać płynów i części wymagających wymiany na czas auto przypomni nam o tym w najmniej oczekiwanym momencie. Mimo wszystko, auto jest wygodne, wszechstronne i w miarę dynamiczne jak na tak ciężki samochód i zainstalowany gaz.
4,4
~Michał
BMW Seria 5 E60
Touring 523 i 177KM 130kW
Trudno dokonać jednoznacznej oceny. Mój egzemplarz pochodził z Niemiec. Nie wiem, czy Niemiec płakał jak sprzedawał, ale ja po jego zakupie miałem ochotę. (9-letnie auto z przebiegiem 180 tys. km.) Bardzo szybko dały o sobie znać wszystkie zaniedbania poprzedniego właściciela. Zbyt długie odstępy pomiędzy wymianami oleju zrobiły swoje, trzeba było zrobić remont silnika, podobnie było z automatyczną skrzynią biegów. Olej w skrzyni też się wymienia!!! Pierwsze dwa lata to nieustanne problemy, ale po doprowadzeniu do porządku BMW odwdzięczyło się, komfortem i rewelacyjnym prowadzeniem. Było warto.
3,9
~Bartek
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 218KM 160kW
Po 11 latach uzytkowania e39, przyszla pora ma zmiany, tak wszedlem w posiadanie e61 w mpakiecie, skora , bajery, panorama mega naglosnienie…auta przez 2 lata eksploatacji zostalo wymienione chyba wszystko, ciagle problemy z elektronika, zawieszeniem, skrzynia, i cala masa innych - drogich jak na taki rocznik napraw!!! Radosc z jazdy jest faktycznie o ile stac cie na naprawy i ciagle cos…swietne auta ale juz projektowane przez kaiegowych. Nie polecam, to nie jest mit, to prawda o awaryjnosci tych aut, moga soboe podac reke z Laguna:).
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring
8,4 – 14,7
l/100 km
7,1 – 9,6
l/100 km
11,5 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 218KM 160kW
Spalanie to temat na małą ksiązkę przynajmniej jeśli chodzi o mój konkretnie egzeplarz. Zanim wymieniłem pro forma sterownik świec i wszystkie świece bo wg inpy dwie były niesprawne a w zimie podczas porannego rozruchu 3 sekundy trzęsło silnikiem ,spalanie w trasie miałem między 9-11.6 l/100km przy prędkościach 120-250km/h.W mieście poezja 12-26l przy spokojnej jezdzie wg komputera.Po wymianie świec ,sterownika reset ustawień auta test 21 adaptacji aku i po trasie 250km do pracy spalanie jak wyzej.Jadę po jakimś czasie z powrotem do domu te same kilometry wyresetowałem manetką chwilowe spalanie i jadę maksymalnie 140 a częściej 120-130 i spalanie mam 7.3l/100km więc szok,szmpan,fanfary woow myślę jest git.Potem przycisnąłem tego muła do 180 ze dwa no może trzy razy a spalanie 7.5 do 8.0l/100km,myślę niee no teraz to cię kocham.Wskazówka od paliwa jakoś tak prawie nie chciała drgnąć myślałem ,że się zawiesiła ale nie dojechałem do domu na jednej ćwiartce .Wsumie dobrze ,że nie szalałem po trasie bo na drugi dzień okazało się ,że tracę wspomaganie ładowanie i wyszło na to ,że musiałem wymienić koło pasowe więc dobrze ,że nie łoiłem bemysławy do 250 co czasem się zdarza na dłużych odcinkach ale o tym cichosza. Wymieniłem koło pasowe przy okazji kiedyś kupiłem nowe paski to chociaż stare były bdb dałem nowe ,oczywiście aku się rozładował więc musiałem odpinać nosić do chaty i ładować więc auto trzeba było rozłączone potem znów rejestracja aku i spalanie do d...od nowa miasto 26l spokojna bardzo jazda ,będę tą hadrę musiał po trasie znów przyuczać i wlec się maksymalnie 120-130 km/h żeby się nauczyła ,że fajnie by było gdyby spalała jednak te 8 maksymalnie 9 przy większych prędkościach a jak nie chce ,żeby ją wyrzucił na zbity..to nawet niech pali 7.5l/100km. Taka historia pewnej beemki e62 530d 218km przynajmniej jeśli chodzi o spalanie bo o innych rzeczach drugą książkę mógłbym napisać już po kilku miesiącach posiadania .
8,4
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Od kad pamiętam cały czas jeżdżę BMW w dieslu od momentu E46 2.0d po E39 2.5/3.0 diesel X5 3.0d 184 km seria 1 N47 E90 2.0d 163 km po e60 177km. BMW E46 2.0d automat 136km latem miasto wychodziło ponad 8l trasa zeszedlem do 5.5. seria 1 n47 trasa koło 5 miasto ponad 8 w manualu. E39 miałem najdłużej ale manuale czy to 525 czy 530 zużycie oscylowało 0.5 l na korzyść 525d ale trasa w granicach 6 miasta do 10 średnio wychodziło ok 8. X5 lubial paliwo ON bo w trasie najmniej wyszło 9.5 miasto i ok 14 może i więcej. E90 automat 163km średnio również w granicach 8 l duże felgi. E60 525d również automat najmniej trasa 6.5 miasto ok 10 może 11 zima i mze ciut więcej średnio wychodzi 8 l. Także cudów niema. 4 cylindry palą trochę mniej ale nie ma tej pracy 6 cyl. Trasa ale bez wariacji normalna jazda jest podobna czy do M czy N czy 6 cyl ale w mieście jak wcześniej napisałem spali więcej. Ale czy ten 1 l czy 2 l robi taka dużą różnicę ? Auta palą ile muszą a BMW aha jeszcze była 520d 163 km automat to średnio wychodziło 1 l mniej od np 525d. Ale to jednak 4 cyl. Pozdr
9,0
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 177KM 130kW
Niedawno zrobiłem trasę głównie w BMW im szybciej jedziesz tym mniej pali ;) średnia prędkość wg kompa 128.6 km/h trasa non stop górki i z górki wg kompa 7.6 l na 100 km. Najmniej co udało mi się zejść to 6.5 ale to nie bmw. Automat oczywiście i felga 19 wersja touring. Wszystko zależy również od ciepłego silnika w sensie rozgrzanego bo wiadomo na ssaniu czy jak to nazwać będzie wciągać. Miasto hmmm mam DPF ale w mieście auto traktowane na ds automat czyli sport. To nie wiem ile być może z 11 może 12 spieprzy. Ogólnie jeżdżąc computer oscyluje w granicy 8.4l na 100 km. Więc na buta na kombi na automat na felgi 19 mi się wydaje że i tak jest zarąbiście. Pozdr.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 25
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring