Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4843 mm
Szerokość 1846 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1491 mm
Rozstaw osi 2886 mm
Rozstaw kół - przód 1558 mm
Rozstaw kół - tył 1581 mm
Zwis przedni 852 mm
Zwis tylny 1105 mm
Prześwit 142 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 994 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1496 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1650 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Długość ze złożoną tylną kanapą 1950 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~tok76
Touring 525 i 218KM 160kW
BMW Seria 5 E60
Samochód rewelacyjny !!! Miałem już kilkanaście samochodów w swoim życiu,między innymi to moja 3-cia piątka i właśnie ten model zasłużył na moje wysokie oceny,silnik rewelacyjny cichy i bardzo dynamiczny,karoseria bez śladów rdzy,skrzynia biegów automatyczna igiełka,wentylacja i ogrzewanie działają super tak jak należy.Przejechałem samochodem pół europy kilkanaście razy,po miejscu chula dziennie i nic się nie psuje.POLECAM ten model każdemu co chce się cieszyć z jazdy omijając warsztaty mechaników.
3,9
~Zulu
Touring 520 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Samochód jest świetny z perspektywy kierowcy - wygodny, pewny w prowadzeniu, oszczędny a przy tym wystarczająco dynamiczny, czuć że to marka premium. Odczujemy to również w portfelu gdy chcemy utrzymywać go w odpowiedniej kondycji tym bardziej jak samochód służy do pracy i robi się nim duże przebiegi. Dla tych co nie lubią wydawać na serwis odradzam zakup bo prędzej czy później zemści się to na nich, jeżeli jednak nie zamierzamy oszczędzać samochód odwdzięczy się naprawdę sporą przyjemnością z jazdy. Chyba nie ma lepszego podsumowania tego samochodu.
3,5
~Jaro z Dziesięcin
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
3 Lata użytkowania 525d ! przez większość czasu były sporadyczne naprawy tarcz , klocki , filtry ! jednak 3 roku dbając o auto i wymieniając wszystko na czas auto zaczęło wręcz rujnować mój budżet ! nigdy nie kupujcie tego auta około 300 tys km ( przebieg miałem autentyk heh:p )j jak już to powyżej 300 a wiecie czemu ? wszystko jest ponaprawiane a przynajmniej większość ! Problemy z elektryką ( nawigacja ) i moduł w bagażniku tzn mulf bloototh - radio raz sobie gra raz nie gra , siatka prawego siedzenia sie pali i airbag off - emulator z allegro zdał egzamin :/ , dpf zawalony na maxa , trzeba było amputować , wtryski zaczęły lać na potęgę nie nadążałem ich regenerować , egr padł , trzeba było usunąć klapy wirowe bo była obawa że wpadną i rozwalą silnik , cały silnik ciekł jak ze świniaka trzeba było zmieniać wszystkie uszczelki , przekaźnik świec żarowych to jakaś zmora jarają się na potęgę i te z beru też ! świece wszystkie nowe ! na koniec pękł ślizg i przestawił rozrząd / zapłon wpadając tak aby nie rozerwać całości - miałem fuksa , że tłoki nie rozwaliły głowicy trzeba było kpl rozrząd z łańcuchami ślizgami ! Turbina zarzygała się olejem i zatankowała nim intercooler ten szedł zasysany w ssący i za autem krematorium przy wyższych obrotach na procesji mało mnei w gazetach nie opisali na Podlasiu ! Załamałem się ! potem kiedy temat skończył się z silnikiem nagle pod podwoziem stuk , puk , stuk puk , ! myślę se Teściowa jakieś modły odprawia nademną chyba ! no nic remont zawieszenia firma sidem(sprawdzony temat u nas w branży moto) wszystkie wahacze przód tył plus tuleje tylnej belki którą zdemontować to istna makabra ! potem tarcze klocki ! myślę sobie noo może już koniec ! w portfelu suchoty ! mija miesiąc ! banan na gębie mamy październik temp spada ! i nagle coś zaczęła redukować szarpać ! kur.. skrzynia ASB mówię może trzeba ją pouczyć / reset i jazda jak dziadek po kwiaty na cmentarz ! nic tego ! zmieniamy olej i filtr w skrzyni motul ATF VI 10 l układ ale my płukankę zrobiliśmy weszło około 7L ! dalej nic dalej szarpie ! :/ co się okazuje - Kazik Mechanik - padł panu konwerter ! i wtedy uświadomiłem sobie , że z gówna diamentu nie zrobię ! Wystawiłem sprzedałem ! Dynamika całkiem całkiem , trochę sporo pali w mrozy ! nie polecam tych samochodów bo koszta wręcz zrujnują budżet !
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring
8,1 – 14,7
l/100 km
7,1 – 9,4
l/100 km
11,5 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
Kraków na odcinkach do 5 km i stanie na 2-3 światłach w tym czasie, spokojnie idzie pod 14-15 normalnie przyśpieszając, delikarniej 12-13. Mieszany cykl 8-9. Trasa 90-110 wychodzi poniżej 6, natomiast Autostrada i tempomat 140-160 wychodzi około 6-6,5, a przy około 200 już podchodzimy pod 7.5-8 więc nie ma tragedii. Całym clu jest utrzymanie auta technicznie idealnie, czyli dobry i często zmieniany olej, sprawne nie lejące turbo, sprawne, nie lejące wtryski, a najważniejsze - sprawne oba termostaty. Po zmianie termo, spalanie spadło o litr trasa, o 2 litry miasto. Automat pracuje wspaniale. Auto ma usunięty DPF i EGR, więc pali trochę mniej.
9,5
Touring 520d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E60
Mam egzemplarz po chip-tuningu na 200 KM. Aktualne średnie spalanie to 9.1 litra w jeździe mieszanej raczej na krótkich odcinkach i z przewagą jazdy po mieście (Wrocław). Zimą potrafi wypić 11, gdy się jeździ na krótkich odcinkach. W trasie przy jeździe ok. 150-160 km/h spala średnio 7.9 - 8.3 litra. W jeździe poza miastem można zajść poniżej 8 litrów, najniższy wynik to 7.3 litra. Tylko pamiętajmy, że auto ma 200 koni i nigdy nie przejmowałem się ekonomiczną jazdą. Aktualne 9.1 litra w trybie mieszanym i na krótkich odcinkach (7-10 kilometrow) to beztroska jazda z korzystaniem z mocy auta. Jak na gabaryty i osiągi jest całkiem przyzwoicie.
8,7
Touring 525 d 177KM 130kW
BMW Seria 5 E60
i tutaj dochodzimy do klu -posiadacze BMW muszą pamiętać o głównej zasadzie -omijać z dala serwisy BMW...koszty w nich przerażają a nieświadomi zapłacą nawet 80 zł za dolanie płynu do spryskiwaczy :)...poniżej kilka przykładów (najważniejszych) z mojej historii napraw: - wymiana oleju (8,25 litra + filtr oleju +2 fltry kabinowe + 1 filtr paliwa to ponad 1000 zł (olej Castrol EDGe) -wymiana dwóch czujników cofania -150 zł - porządne -podkreślam porządne tarcze przednie hamulcowe to koszt 1500 zł (można dwa razy taniej ale takie tarcze mam już luzem w garażu -nie polecam ) - turbina ,naprawa w DE w serwisie BMW -2000 EU w Polsce w jakimś garażu pewnie z 2000 zł. - wgranie nowego softa (uwaga -poniżej przy usterkach opiszę kiedy trzeba uważać na elektrykę w e 61 ) -około 1000 zł -wymiana żarówek ksenon DS1 -piekielnie drogie 600 zł ...łatwo poznać zużyte -świecą na fioletowo a podczas jazdy wieczorem i podczas deszczu możecie równie dobrze wspomagać się latarką z telefonu :) - Koła (to bardzo ważna kwestia w e60 ) warto co jakiś czas może najmniej dwa lata zrobić geometrię kół ...w przeciwnym razie może czekać Was smutna wiadomość -zmiana ogumienia (do 4000 zł ranflapy) ...często nawet nie zauważycie że jest ono zużyte (to szerokie kapcie ).Ja miałem taki przypadek -zupełny brak jakichkolwiek oznak zużycia podwozia ,kołysania itp a przy zmianie opon na zimowe okazało się że moje ranki poszły na śmieci bo były zżerane od środka. Niestety już dzisiaj wiem czemu po nawet niewielkim dystansie czułem zapach spalonej gumy...to był jedyny objaw tej awarii.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 20
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring