Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting
jarekh,
9 miesięcy temu
Silnik 3.0 540i 333KM 245kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
88 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po trzech latach użytkowania stwierdzam, że był to wyjątkowy czas wspaniałej eksploatacji, oczywiście w każdym samochodzie wydarzy się coś, co nas zdenerwuje. W przypadku G30 II nie było tzw lawety, pełny komfort w użytkowaniu zapewnił Serwis ( w moim przypadku Bońkowscy Szczecin ) Drobne usterki - wyciek oleju z tylnych amortyzatorów, które wymieniono na gwarancji. Poważniejsze to pęknięta felga alu 19" z niewielkim rozszczelnieniem opony - wymiana z AC, szyba czołowa trochę szybko traci doskonałość nowej szyby, ale to pewno z powodu dużych prędkości przelotowych.
Wszystkie podzespoły samochodu razem z elektroniką, działały bez zarzutu i w pełni współpracowały. Silnik 3,0 L jest idealny i stworzony do samochodu tej wagi, uzupełnia walory użytkowe, ergonomiczne, i systemowe. Zawieszenie z tylnymi, skrętnymi kołami jest również niezastąpione, szczególnie przy parkowaniu. Komfort zawieszenia można porównać z pojazdami konkurencyjnymi z pneumatycznym zawieszeniem, które zimą maja tendencję do zamarzania jak w MB E. Zawieszenie jest tak precyzyjne w wybieraniu nierówności w ustawieniu komfortowym, że robi wrażenie właśnie pneumatycznego.
Spalanie w trasie na drogach krajowych od 6,6 - 7,1 L / 100 km, a Autostrada + S-ka od 8,2 - 9,1 L / 100km. Jazda była raczej pod kontrolą Y-a, ale dwójka z przodu była w dogodnych warunkach. Najbardziej cieszyło wyprzedanie na krajowej, dwa,trzy Tiry jednorazowo daje poczucie bezpieczeństwa manewru. 4,8 sek do 100-ki, a raczej 70 - 120 km/h trwa 3 sekundy i koniec zabawy.
Skrzynia biegów to osobne dzieło sztuki ZF.
Polecam system hamulcowy sportowy, niebieskie lub czerwone zaciski. W trakcie tych prawie 90 000 km miałem wymieniane raz tylko klocki i koszt wymiany mile zaskoczył. Miękka hybryda, to kolejny powód do zachwytu, oprócz zmniejszenia zużycia klocków hamulcowych poprzez odzyskiwanie energii silnikiem elektrycznym, a także zmniejsza efekt turbo dziury podczas nagłego przyspieszenia i wspomaga przy wyprzedzaniu przez kilka sekund, dokładnie 5-6-ciu.
System Harman Kardan Surround Sound System jest bardzo profesjonalny dźwięk przestrzenny z mocnym basem.
Po 3 latach użytkowania mogę z czystym sumieniem potwierdzić zużycie na poziomie 10% - za sprawą szyby czołowej, bo pozostałe elementy wyposażenia i karoserii były w stanie idealnym, ale na taki efekt trzeba trochę popracować i koniecznie wymienić olej silnikowy pierwszy raz po przejechaniu ok 8 000 -10 000 km, a później normalnie, wg wskazań serwisu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy 3 L silnik rzędowy
5,0
Skrzynia biegów
Mistrz przeniesienia napędu
5,0
Układ jezdny
Super komfortowy i precyzyjny
5,0
Karoseria
Ostatni z kultowej serii 5
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, może przednia szyba szybko "śrutuje"
5,0
Ergonomia
Idealna, jak pozostałe poprzednie serie 5
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Jest dobre, ale nowe G 60 jest o 50% lepsze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW ogólnie jest tanim samochodem, tylko nie każdy potrafi kalkulować logicznie i porównywać oferty innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na 5+
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drobne na gwarancji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 540i 333KM 245kW
[l/100km]