Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting

jarekh, 9 miesięcy temu
Silnik 3.0 540i 333KM 245kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting 3.0 540i 333KM 245kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po trzech latach użytkowania stwierdzam, że był to wyjątkowy czas wspaniałej eksploatacji, oczywiście w każdym samochodzie wydarzy się coś, co nas zdenerwuje. W przypadku G30 II nie było tzw lawety, pełny komfort w użytkowaniu zapewnił Serwis ( w moim przypadku Bońkowscy Szczecin ) Drobne usterki - wyciek oleju z tylnych amortyzatorów, które wymieniono na gwarancji. Poważniejsze to pęknięta felga alu 19" z niewielkim rozszczelnieniem opony - wymiana z AC, szyba czołowa trochę szybko traci doskonałość nowej szyby, ale to pewno z powodu dużych prędkości przelotowych. Wszystkie podzespoły samochodu razem z elektroniką, działały bez zarzutu i w pełni współpracowały. Silnik 3,0 L jest idealny i stworzony do samochodu tej wagi, uzupełnia walory użytkowe, ergonomiczne, i systemowe. Zawieszenie z tylnymi, skrętnymi kołami jest również niezastąpione, szczególnie przy parkowaniu. Komfort zawieszenia można porównać z pojazdami konkurencyjnymi z pneumatycznym zawieszeniem, które zimą maja tendencję do zamarzania jak w MB E. Zawieszenie jest tak precyzyjne w wybieraniu nierówności w ustawieniu komfortowym, że robi wrażenie właśnie pneumatycznego. Spalanie w trasie na drogach krajowych od 6,6 - 7,1 L / 100 km, a Autostrada + S-ka od 8,2 - 9,1 L / 100km. Jazda była raczej pod kontrolą Y-a, ale dwójka z przodu była w dogodnych warunkach. Najbardziej cieszyło wyprzedanie na krajowej, dwa,trzy Tiry jednorazowo daje poczucie bezpieczeństwa manewru. 4,8 sek do 100-ki, a raczej 70 - 120 km/h trwa 3 sekundy i koniec zabawy. Skrzynia biegów to osobne dzieło sztuki ZF. Polecam system hamulcowy sportowy, niebieskie lub czerwone zaciski. W trakcie tych prawie 90 000 km miałem wymieniane raz tylko klocki i koszt wymiany mile zaskoczył. Miękka hybryda, to kolejny powód do zachwytu, oprócz zmniejszenia zużycia klocków hamulcowych poprzez odzyskiwanie energii silnikiem elektrycznym, a także zmniejsza efekt turbo dziury podczas nagłego przyspieszenia i wspomaga przy wyprzedzaniu przez kilka sekund, dokładnie 5-6-ciu. System Harman Kardan Surround Sound System jest bardzo profesjonalny dźwięk przestrzenny z mocnym basem. Po 3 latach użytkowania mogę z czystym sumieniem potwierdzić zużycie na poziomie 10% - za sprawą szyby czołowej, bo pozostałe elementy wyposażenia i karoserii były w stanie idealnym, ale na taki efekt trzeba trochę popracować i koniecznie wymienić olej silnikowy pierwszy raz po przejechaniu ok 8 000 -10 000 km, a później normalnie, wg wskazań serwisu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy 3 L silnik rzędowy
5,0
Skrzynia biegów
Mistrz przeniesienia napędu
5,0
Układ jezdny
Super komfortowy i precyzyjny
5,0
Karoseria
Ostatni z kultowej serii 5
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, może przednia szyba szybko "śrutuje"
5,0
Ergonomia
Idealna, jak pozostałe poprzednie serie 5
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Jest dobre, ale nowe G 60 jest o 50% lepsze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW ogólnie jest tanim samochodem, tylko nie każdy potrafi kalkulować logicznie i porównywać oferty innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na 5+
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drobne na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 540i 333KM 245kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów