Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 F48 Crossover Facelifting

Mavero, ponad rok temu
Silnik 1.5 18i 140KM 103kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X1 F48 Crossover Facelifting 1.5 18i 140KM 103kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie - naprawdę dobre, mimo że samochód jest podwyższony.
Przeniesienie napędu : Bardzo dobry automat, rzadko kiedy jest potrzeba redukowania.
5,0
Całokształt
Po przejechaniu 25 tys. utwierdziłem się w przekonaniu, że to był świetny wybór. Zupełnie bezawaryjny, świetnie się prowadzi, praktyczny (duży bagażnik), wyciszony i dynamiczny - jak na swój silnik oczywiście. Dobrą robotę robi fajnie zgrany automat (lepiej niż DSG) i podwójna turbina, chyba wszystkie inne małe "sturbione" silniki mają tylko jedną. W trybie sport jeździ się naprawdę żwawo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na swoją moc i pojemność naprawdę dynamiczny, zwłaszcza w trybie Sport. Wydaje mi się, że to kwestia podwójnej turbiny, która wydobywa "kopa" na dość szerokim spektrum obrotów. Oczywiście ma opóźnienie na pedale, jak każdy taki silnik, ale przy Sport, o ile się nie startuje ze stania, jest minimalne albo nie ma go wcale.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zgrana. Manualna zmiana biegów ma sens w zasadzie tylko na autostradzie przy wyprzedzaniu na dużych prędkościach (powyżej 130-140 km/h), gdzie nie spieszy się z redukcją a bez niej na 7-ce się nie poderwie auta.
5,0
Układ jezdny
Świetny i raczej twardy, jak to w BMW. Jeździ jak po szynach i fajnie wkręca się w zakręty.
5,0
Karoseria
Lakier nie rysuje się, brak korozji. Subiektywnie jeden z lepiej "narysowanych" kompaktowych SUVów swojej generacji.
Komfort
5,0
Widoczność
Zaskakująco dobra, nawet do tyłu. Lusterka i szyby są spore.
5,0
Ergonomia
Logiczne i intuicyjne rozłożenie przycisków, nie odnotowałem żadnych irytujących rozwiązań.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo fajna klima - nie ma wkurzających buchnięć, działa równomiernie, ale odpowiednio szybko. Dogrzanie czy wychłodzenie auta to kilka minut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca z każdej strony, na pewno lepiej niż np. w Q3. Niski kanał środkowy robi robotę. Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobry poziom wyciszenia, większy szum dopiero przy wyższych prędkościach autostradowych (powyżej 140).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to w BMW, serwis i części w ASO są drogie, ale też samochód się jak dotąd nie psuje, więc miałem tylko koszty eksploatacji (przeglądy z olejem i filtrami + okładzina przednich hamulców po 25 tys. km).
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo, że to premium, moim zdaniem bardzo dobra - dużo więcej za te pieniądze się nie wyciśnie, a nie wydaje mi się, żeby jakiś samochód klasy popularnej miał taki układ jezdny, skrzynię i dwie turbiny na silniku (co robi różnicę).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 18i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X1 F48 Crossover Facelifting