Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - BMW X3 F25 SUV Facelifting

kamil s, ponad rok temu
Silnik xDrive28i 245KM 180kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X3 F25 SUV Facelifting xDrive28i 245 KM 180 kW - Oceń swoje auto
3,85
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : To moje pierwsz 4x4. Daje dużo pewności w czasie złych warunków.
3,0
Całokształt
Postawiłem na zakup nowego auta, zamiast lepiej wyposażonego, używanego egzemplarza. Głównym czynnikiem, który decydował o zakupie była atrakcyjna cena egzemplarza demo. Po roku jazdy 2.0l benzyna mnie do siebie nie przekonała. Auto z jednej strony daje poczucie obcowania z marką premium, z drugiej irytuje małym zasięgiem, przeciętnym brzmieniem czy skrzypieniem plastików. Jednego dnia to auto kocham, następnego chce je zmienić. Do jazdy na krótkich dystansach nadaje się moim zdaniem lepiej niż do długich tras. Po kombi z wyższego segmentu z 3.0d ten samochód to rozczarowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po przejechaniu 25 tys. z silnikiem nie ma żadnych problemów, silnik jest wystarczająco dynamiczny do codziennej eksploatacji, na autostradzie również, ale nie zachwyca dynamiką po przesiadce z 3l diesla. Jest głośny i brzmi nieprzyjemnie, dużo pali. To moja pierwsza benzyna i ostatnia dopóki nie będę mógł sobie pozwolić na co najmniej 3.0l
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutu i bardzo fajnie sprawdza się na co dzień. Tryb sportowy znacząco odmienia oblicze samochodu i daje dużo frajdy, samochód sprawia wtedy wrażanie znacznie mocniejszego niż w trybie comfort.
3,0
Układ jezdny
Posiadam sportową wersję zawieszenia. Na co dzień prowadzi się bardzo pewnie jak na SUVa, jest sztywno zestrojony. Mimo, że wydaje się zawieszony dość wysoko, to resoruje twardo. Dla niektórych zbyt twardo. Z kolei na autostradzie, podczas wiatru prowadzi się jak duży dostawczak, a i przy dobrych warunkach nie zachęca do niemieckich prędkości. Koła zima 18, lato 19. - bez większej różnicy w komforcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Niestety nie posiadam kamery 360 i bardzo żałuję. Fotel mam ustawiony max. w podłogę i przez pierwsze miesiące nie czułem się komfortowo manewrując w centrum miasta. Po oswojeniu się z rozmiarem, kamera cofania, czujniki i duże lusterka są wystarczające.
5,0
Ergonomia
iDrive znam i cenię, chociaż pokrętło często wciskane jest nogą przez pasażera. Schowki w drzwiach duże, w podłokietniku ok, przed pasażerem książka serwisowa i niewiele więcej. Wąskie fotele i bardzo twardy podłokietnik zaczyna dokuczać w dłuższej trasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To chyba typowe dla BMW, że trzeba co chwilę zmieniać zadaną temperaturę, ale jestem do tego przyzwyczajony. Miałem nadzieję, że benzyna będzie się szybciej nagrzewała w czasie mrozów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby się mieszczą, ale gdy wszyscy są sporych gabarytów to muszą iść na pewne ustępstwa. Fotele przednie są dla mnie zbyt wąskie, twarde, a podłokietnik to nieporozumienie. po 300 km boli mnie prawy łokieć i udo prawej nogi. Mam 185/95kg
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie głośno od szyb i silnika. Co jakiś czas odruchowo sprawdzam czy okna są domknięte. W mieście to nie przeszkadza.
Ekonomiczność
3,0
Koszty utrzymania
Liczyłem się z większym spalaniem silnika benzynowego, ale i tak jestem rozczarowany. Spalanie w mieście jest takie jak na autostradzie i to przy prędkości 140 km/h (ponad 13l). Zasięg przy takiej prędkości to zaledwie 550km. Podobno mniej pall trzylitrowy, benzynowi silnik który daje znacznie więcej frajdy z jazdy i brzmienia. Jeśli chodzi o serwis to w ciągu roku wydałem ponad 200 zł na serwis klimatyzacji, oleje wymienione w ramach pakietu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym za samochód zapłacił widniejące w specyfikacji 269 tyś. PLN brutto, byłbym bardzo rozczarowany. W związku z tym, że zaoszczędziłem 69 tys. to przymykam oczy na skrzypiące boczki drzwi, podłokietnik, wiecznie odczepiające się łączenie fotela z wysuwanym elementem pod uda, wysokie spalanie czy standardowe wyposażenie. Za 200 tyś. mogłem kupić 3 letnie Audi a6 Allroad z BiTurbo TDI, i gdybym teraz podejmował decyzję to postawiłbym na używanego diesla z wyższej klasy. A za wyjściowe 269 tyś. wybrałbym nieźle wyposażonego Jeepa Grand Cherokee 3.0 CRD.
Niezawodność
4,0
Drobne usterki
Boczek drzwi kierowcy skrzypi przy kontakcie z kolanem, podłokietnik również czasem się odzywa. Już w momencie odebrania samochodu skórzane łączenie pomiędzy siedziskiem a wysuwanym elementem pod uda nie trzymało się i powstaje w ten sposób szczelina pomiędzy tymi elementami. Wpadaja tam drobniaki i resztki jedzenia.
5,0
Poważne usterki
Techniczne samochód bez zarzutu, mimo że silnik nie ma dobrej opinii.

Zużycie paliwa xDrive28i 245KM 180kW [l/100km]

13,3

Minimalne średnie zużycie paliwa

12,5

Maksymalne średnie zużycie paliwa

15,0

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

12,5

Fabryczne średnie zużycie paliwa

7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X3 F25 SUV Facelifting