Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 G01 SUV

thinktank89, 4 lata temu
Silnik 2.0 20d 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów jest naprawdę bardzo dobra (w porównaniu do Audi Q5, Volvo XC 60, Mercedes-Benz GLC)
Inne : Wyciszenie tego auta zasługuje na brawa. Bardzo relaksujący sposób przemieszczania się z punktu A do B
5,0
Całokształt
Auto posiadam od marca 2019 r. Aktualnie przejechane już ponad 5.000 km, więc można podsumowac pierwsze wrażenia. Generalnie auto jest bardzo wygodne, ciche i komfortowe. Dynamika i ekonomika jak najbardziej na plus. Odnoszę również wrażenie, że rozsądnie podszedłem do opcji, więc cena "katalogowa" nie była oszałamiająca (250.000 zł przed rabatami). Polecam wybranie wersji wyposażenia X-line, gdyż bardzo dużo wtedy się otrzymuje (większe felgi, lepsze światła LED, półskórzane fotele sportowe, 3-strefowa klima, dźwiękoszczelne szyby, oświetlenie Ambient w środku i na zewnątrz.). Z opcji tzw. "must have" dopłata do adaptacyjnych świateł LED (kwota niewielka bo chyba ok 1800 zł, a jest to absolutna rewelacja, świecą jakby był dzień i oświetlają teren wokół drogi), metalowych przycisków na desce rozdzielczej (cena niewielka, chyba ok. 800 zł a podnosi "prestiż" wnętrza), pakiet connected drive plus (duża navi, bezprzewodowe ładowanie telefonu i sterowanie gestami - bajer ale faktycznie człowiek się przyzwyczaja i w innym aucie potem intuicyjnie próbuje podgłośnić radio gestem :D ) oraz składane lusterka i kamera cofania (w pakiecie jest z nią funkcja automatyczngo parkowania). Jedyne czego żałuje, to że nie dobrałem adaptacyjnych amortyzatorów i czarnej podsufitki ew. dachu panoramicznego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do miasta czy na trasę absolutnie wystarczająca moc. Do 140 km/h rozpędza się naprawdę sprawnie. Nie jest głośny i paliwożerny - za to ogromny plus. Dla lubiących lepszą dynamikę polecałbym wersję 25D.
5,0
Skrzynia biegów
Klasa. Chyba najlepsza skrzynia na rynku.
4,0
Układ jezdny
Tutaj mam największy zgrzyt. Z jednej strony auto jest bardzo "spręzyste" twarde nawet bym powiedział, a z drugiej strony przy szybkich zakrętach jednak ma się wrażenie że auto się buja. Chyba rozwiązaniem byłoby zawieszenie adaptacyjne. Poza tym zawieszenie jest mega ciche i dobrze izoluje od podłoża, odnosi się wrażenie że auto nie jedzie tylko się przesuwa po drodze.
5,0
Karoseria
Wizualnie auto bardzo mnie się podoba. Uważam, że w pakiecie X-line wygląda lepiej niż w M-pakiecie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność i ogromny zakres regulacji fotela kierowcy na wysokość. Kamera cofania ma szeroki kąt, wysoką rozdzielczość i jest wysoko umieszczona przez co doskonale wszystko widać (np w nowym X4 kamera jest dziwnie nisko umiejscowiona i zamiast auta za nami widzi się co najwyżej jego zderzak/maskę).
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, super łatwy w obsłudze Idrive z touchpadem do wpisywania adresów do nawigacji palcem (jest też możliwość dotykowej obsługi ekranu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Ciekawymi opcjami jest możliwość ustawienia automatycznego włączenia podgrzewania foteli w zależności od temperatury na zewnątrz, jak i ustawienia godziny przewietrzania wnętrza w czasie upałów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zapewne są na rynku SUV-y z większą przestrzenią dla kierowcy czy pasażerów. Ale mi wystarcza. Plus za bardzo duży bagażnik, jego wyposażenie (haczyki, światełka, gniazdko, szyny do mocowania siatki) oraz podwójną podłogę. Jeżeli ktoś ma małe dzieci to polecałbym wybranie opcji z regulowanym oparciem tylnej kanapy, gdyż standardowo jest ono niemal pionowe i dziecku w foteliku może być niewygodnie.
5,0
Wyciszenie
To jest zdecydowanie nacichszy SUV na rynku. Obowiązkowa opcja dla tego auta to dźwiękoszczelne szyby (dodatkowe 800 zł lub standard w każdym pakiecie wyposażenia). Zawieszenie również bardzo dobrze tłumi nierówności
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez kosztów, średnie spalanie z 5.000 km to 7.5 l/100, gdzie było i testowanie V-maxa na autostradzie oraz przyspieszenia do 100 i jazda po Warszawie w korkach i upale.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli rozsądnie podejdzie się do opcji to cena adekwatna do tego co się otrzymuje. Wiadomo, jak to w premium można mieć wszystko, jak się odpowiednio dopłaci. W BMW dodatkowo łaskawie podchodzą do rabatów i negocjacji cen, więc bardzo często ich oferta jest lepsza niż Audi, Volvo czy Mercedes.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X3 G01 SUV