Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Z3 Coupe

[email protected], 14 lat temu
Silnik 3.0i 231KM 170kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 103 tys. km
BMW Z3 Coupe 3.0i 231KM 170kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mój samochód to z3 coupe 3.0 z 2000r. Ogólnie kawał dobrej bryki, robi wrażenie na każdym, silnik daje sporo emocji, zawieszenie i prowadzenie jest wyborne, na prawdę doskonałe. W zasadzie najlepszy element całego samochodu. Skrzynia brutalna z resztą jak pozostała część samochodu, drzwi chodzą topornie, wsteczny to tragenia &$%*(@!. Dużo frajdy z jazdy, odgłosy silnika powalające na kolana. Widoczność pomińmy temat , wnętrze świetnie wykończone, ergonomiczne, dobre fotele. Spalanie na prawde dobre 10-11 l / 100km i to nie żartuję, komputer tak podaje i jak sprawdzałem osobiście też mi tak wyszło (przy 3 litrach). Reszta w opisie. A podobno BMW to samochód dla dresiarzy i złodzieji. Z3´ka całkowicie zmienia ten stan, bo kto widział dresa w zetce??? Dodam że samochód jest nie kradziny, bo kto to kradnie i po co? Koszty utrzymania sa niezłe, bo pali średnio, nie psuje się, ale części w serwisie są BANDYCKO i ku....sko drogie. Na szczęście dużo części pasuje z e36 (3 ka) i jes t sporo części używanych. Jakby coś to [email protected] pomogę w czymś. W kietniu-maju 2006 r. będe go z żalem sprzedawał więc będzie na sprzedaż. Kolor czarny korzystając z okazji, hehe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tej wersji (coupe 3.0) to podstawa dobrej zabawy. 231KM pozwala na swobodną jazdę i wyprzedzanie bez żadnych problemów. Silnik wkręca się bardzo dobrze, szybko i płynnie. Bardzo dynamiczna jednostka lubiąca wysokie obroty. kręci się tylko do niecałych 7 tyś obr/min co nie dorównuje m´ce (8 tyś) ale i tak mocy jest sporo. Bardzo przyjemne brzmienie 6 cylindrówki szczególnie powyżej 4 tyś obr. Gdy pierwszy raz usłyszałem to ryczenie - zdębiałem); Przyśpieszenie < 6 sek do setki, żwawy na każdym biegu, natomiast dopiero po wymianie filtra powietrza na zimny stożek stał się żwawy na niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie to tak sobie. Bardzo ciężko wchodzą biegi, co podkreśla toporność i brutalność tego samochodu. Jedynka jest oporna, póżniej jest ok. Krótka skrzynia. przy wstecznym można sobie połamać nadgarstek. Wchodzi tragicznie ciężko. Na szczęście dresik i siłownia w tym pomaga, hehe); Sprzęgło jak w spotrówce, ciężko łapie, ale jak już złapie to nie puszcza. W końcu moc trzeba jakoś opanować. Ogólnie brutalna, pół spotrowa skrzynia, na pewno nie dla ciot i panieniek); ja taką lubię ...
5,0
Układ jezdny
No tutaj to piątka z plusem. Układ jezdny i opony 225 przód i 245 tyl dają o sobie znać, powyżej 150km/h czujemy sie wyjątkowo pewnie, aż za pewnie. O utracie kontroli nie mam mowy, chyba że przegniemy i zrobimy coś czego nieprzewidział producent. Samochód rewelacyjnie trzyma się drogi. Pod tym względem najlepszy samochód jakim jeździłem a było ich, ho ho. Układ jezdny będący wzorem dla innych. Niestety kolejiny i opony 245 sa względem siebie zaprzeczeniem. Na takiej drodze jak na kacu, od lewej do prawej, zato na prostej i kilku pasach roga jest nasza i swobodnie do 250, hulaj dusza. Drugi problem to hamulce. Jak na ten silnik i możliwości są po prostu słabe. Samochód waży prawie 1400kg i przy dużych prędkościach są problemy. Zmiana tarcz na nawiercane/nacinane i dobre klocki dałaby kolosalną różnicę. Zawieszenie jest twarde, ale da się swobodnie jeździć nawet na dużych dziurach. Felgi 17" sa zalecane, max to 18" . > 19" to już lans i jazda 50km/h, ale też tak można. Dodam że przy 19" felgach samochód w mojej wersji coupe wygląda bosko. Żaden tuning, żadne lampki, spojlery, siatexy czy plastexy tylko 19" i mamy najlepszą brykę w okolicy);
Komfort
3,0
Widoczność
Hmmm, co tu powiedzieć .... jak w czołgu, nic nie widać, zdajemy się na instynkt. Z przodu jest jakaś przestrzeń która nazywa się przednią szybą, która i tak jest zasłaniana przez wsteczne lusterko, po bokach wizjery, którymi możemy dostrzegać dolne partie samochodów, z tyłu jest już lepiej, chociaż boczne lusterka mamy koło nosa i tak przybliżają jakby było w nich jakieś skupienie! Nie polecam jazdy w noc i na nieoświetlonej drodze); Z przodu jest OGROMNA maska, największa jaka dotąd widziałem, po otwarciu unosi sie na jakieś 2,5 metra!!! a to oznacza problemy.
5,0
Ergonomia
W zasadzie jest doskonała. O ile wnętrze jest małe, ciasne o tyle dostępność wszystkich guzików i ich prostota sa godne naśladowania. Wnętrze poza tym że jest doskonałej jakości w skórze 2 kolorowej (czarno pomarańczowe) jest maksymalnie proste i bez fajerwerków. Mam model po faceliftingu i tu jest po prostu dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wadą są tylko trzy ustawienia dysz grzewczych, szyba, nogi, ciało i nic więcej. To za mało.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu brak miejsc w końcu to 2 osobowe coupe. Z przodu jest w porządku, elektryczne podgrzewane siedzenia, dobra skóra itp. MIejsca w zasadzie więcej niż by się można spodziewac. Po prostu trzeba się z tym pogodzic że to nie lincoln i tyle. Z założenia to mały roadster więc się nie czepiajcie );
4,0
Wyciszenie
O jakim tu wyciszeniu mowa, 3 lity pojemności, 6 cylindrów itd itd. To nie cichy wielbiciel. Musi byc głośny i jest głośny. Dodatkowo łańcuch rozrządu przypomina na luzie że jest i że silnk jest włączony. Zato muzyka z silnika pozwala zaponmieć o wszystkim i zamiast denerwującego hałasu słychac miły pomruk rzędówki. Powiedzmy tak, są samochody głośniejsze. Podejrzewam że z silnikiem 4 cylindrowym bym się tak nie cieszył z niego, bo siedzi sobie taki mały orzeszek pod gigantyczną maską i próbuje coś tam wykrzesać, wciskasz mu w gaz a on się toczy. Może i cichy ale nie jedzie); a tu przynajmniej i słyszysz i czujesz że jedziesz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest naprawdę dobra. 3 litrowa jednostka z 2000roku jest naprawdę nowoczesna i ekonomiczna. Jeszcze nie przekroczyłem 12 litrów na 100km. Srednia miasto/ trasa to ok. 10,5 - 11 l /100km. W samej trasie 9-10l/100km. To świetny wynik jak na tak duży silnik i nie małą masę. Przy ostrej jeździe wyszło mi w granicach 11-12l więc jest git. Nigdy nie katowałem samochodu więc nie przekroczyłem 12 litrów, ale to pewnie nie problem.
5,0
Stosunek jakość/cena
200 tyś za nówkę bym nie dał bo to kupa forsy i za to bym coś innego kupił, ale za używanego kilkuletnią cupetę za 50-80 tyś warto dać jeśli się tylko ma. Samochód jest solidny, bezawaryjny, z dobrymi osiągami. Ocena się sama nasówa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z3 to bardzo niezawodny samochód. W rankingach zawsze zajmował dobre pozycje blisko 10 na 120 samochodów. Wszystko jest solidne i przemyślane, nie oszczędzano na projektowaniu więc sie żadko coś psuje. Nie mogę zego słowa powiedzieć. No może poza oponami na tyle które szybko umierają, zgadnij dlaczego?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Z3 Coupe